Minkälainen TURVAISTUIN??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No älä ainakaan sitä two way eliteä osta. kuten vieras jo totesikin; siinä ei ole minkäänlaisia sivusuojia. Sama kun laittaisit keittiön tuolin ilman jalkoja auton penkille ja tyyny takapuolen alle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No älä ainakaan sitä two way eliteä osta. kuten vieras jo totesikin; siinä ei ole minkäänlaisia sivusuojia. Sama kun laittaisit keittiön tuolin ilman jalkoja auton penkille ja tyyny takapuolen alle.

ok

no oisko suositella jotain mikä ois hyväksi koettu??

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mä itse henkilökohtaisesti aloitan yleensä etsimällä tuloksia turvallisuus testeistä, miten ovat niissä pärjänneet. Sen jälkeen rupean vertailemaan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Se ois ihan hyvä etsiä, jos niitä jostain löytyisi. Mutta monia Suomessa myytäviä selkä menosuuntaan istuimia ei löydy ulkomaisista testeistä, koska selkä menosuuntaan istuimia käytetään vain pohjoismaissa.

mutta kannattaa myös muistaa et noi turvallisuustestit yms. on monesti vaikka kenen rahoittamia. asiaa kun alkaa tutkimaan tarkemmin niin monesti voi löytyä yllättäviäkin kytköksiä, vaikka kuin väitetään että on puolueeton testi.

Mä liputan kanssa Kiddyn puolesta! Tilattiin omamme Pikkupingviinin nettikaupasta, jossa oli nopea palvelu. Istuin ollut käytössä kohta vuoden ja menee tosiaan sinne 36 kg:n asti. Me ei edes harkittu selkä menosuuntaan istuinta, kun autossa on pienet tilat ja poika oksenteli jo turvakaukalossa : (

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mä itse henkilökohtaisesti aloitan yleensä etsimällä tuloksia turvallisuus testeistä, miten ovat niissä pärjänneet. Sen jälkeen rupean vertailemaan varteenotettavia vaihtoehtoja.

kävin jo katselemassa mutta ei löytyny esim tota concord ultimaxia..

mutta kaikki concordit jotka sieltä löyty ni on saanu hyvän arvosanan

Alkuperäinen kirjoittaja 0nerva:
Mä liputan kanssa Kiddyn puolesta! Tilattiin omamme Pikkupingviinin nettikaupasta, jossa oli nopea palvelu. Istuin ollut käytössä kohta vuoden ja menee tosiaan sinne 36 kg:n asti. Me ei edes harkittu selkä menosuuntaan istuinta, kun autossa on pienet tilat ja poika oksenteli jo turvakaukalossa : (

no meillä ei oo mitään pahoinvointi ongelmaa ja meijän neiti on nyt 1v ja painaa alle 9 kiloo ni haluisin kyllä sen ennemmin vielä selkämenosuuntaan

jos jollain ois kokemuksia ni kuulisin mielelläni tuosta concord ultimaxista

Meillä on Akta Gracon cosmic comfort ollut n. 10kk käytössä ja pojalla nyt ikää 1,5v. Kovasti on tykätty ja eikä ole pieneksi käymässä vaikka poika onkin kookas ikäisekseen. Ja selkä menosuuntaan on istuin kiinnitettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ella-Maaria:
Meillä on Akta Gracon cosmic comfort ollut n. 10kk käytössä ja pojalla nyt ikää 1,5v. Kovasti on tykätty ja eikä ole pieneksi käymässä vaikka poika onkin kookas ikäisekseen. Ja selkä menosuuntaan on istuin kiinnitettynä.

Meillä myös tämä ja ostettiin se pojalle, kun ikää oli 9kk. Vieläkin menee siinä selkämenosuuntaan ja ikää on reilut 2 vuotta. Olen ollut tosi tyytyväinen. Ekalla lapsella oli TWE ja se on niin huono istuin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-Maaria:

Meillä myös tämä ja ostettiin se pojalle, kun ikää oli 9kk. Vieläkin menee siinä selkämenosuuntaan ja ikää on reilut 2 vuotta. Olen ollut tosi tyytyväinen. Ekalla lapsella oli TWE ja se on niin huono istuin.

no mites kiinnitykset, onko kauheen epäkäytännölliset vai fiksut? ja kuinka kookkaasta istuimesta kyse, kun autoon pitäis saada yks koroke, yks kaukalo ja yks istuin ja kaikki siis takapenkille

Minun mielestä helppo asentaa. Meillä on takapenkillä keskellä Logico S kaukalo, ja reunoilla sit toi cosmic ja rallysport turvavyöistuin. Ahdastahan se on mutta mahtuu kuitenkin. :) Silloin kun ostin tuon cosmicin, mulla oli pieni Corsa ja sitä istuinta suosittelivat, koska se vei vähiten tilaa. Etupenkillekkin mahtui kyllä vielä justiisa istumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2248

onko kukaan nähny tällästä istuinta, tai onko jollain ollu

aika pienenä joutuu kääntämään kasvot menosuuntaan tuon istuimen. Suositushan on 15 kg / 3 vuotta

Yhteistyössä