Minkälaiseen autoon mahtii 3 turvaistuinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Voi olla että isofixillä kiinnitettävän kaukalon kanssa ei mahdu, ellei kaukalo tule keskipaikalle. Meillä oli Saabissa isofixit vain reunapaikoilla, ja ne olivat kuitenkin niin keskellä, että keskelle ei mahtunut kolmatta istuinta jos reunaan kiinnitti isofix-istuimet. Vöillä kiinnittämällä taas mahtui kolme istuinta.

Eli Saab 9-5:een mahtuu jos istuimet kiinnittää turvavöillä.

Tyhmä kysymys :ashamed: . Miten se isofix muka tilaa vie, sehän on kapeampi kuin kaukalo? Aika harvassa autossa vissiin on keskellä isofixejä. Olin ajatellut, että keskimmäinen olisi keskellä, niin ei tarvis auton turvavöiden kanssa siinä kohtaa taistella, kun on vielä istuimen vöillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Käsittääkseni Megane on pienempi kuin Laguna.
Meillä on Laguna ja epäilen kyllä vahvasti mahtuisko sinne kolmea istuinta...

Mikäkohän tossa meidän naapurissa sitten on. Joku Renault se on ja pirun ison näköinen...

:D :D Käy kattoon lähempää. :whistle:

Meillä on nyt esikoinen korokkeella ja kuopus kasvot menosuuntaan turvaistuimessa.
Syksyllä kun vauva syntyy, tuonne pitäis mahtua vielä kaukalo telakalla.. Luulen, että esikoinen joutuu istumaan keskellä ilman koroketta.[/quote]

Täytyy mennä :D . On siinä ja siinä, ettei näy tänne työhuoneeseenkin. Muistan vaan kun se niille tuli, niin toi mies sanoi, että on tosi iso auto, paljon isompi kuin Passat...

Katsoin profiilistas, sulla toi esikoinen on vanhempi kuin meillä, mä en millään viitsisi 5 vuotiasta vielä ilman penkkiä jättää, varsinkin kun on kova nukahtelemaan autoon

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Voi olla että isofixillä kiinnitettävän kaukalon kanssa ei mahdu, ellei kaukalo tule keskipaikalle. Meillä oli Saabissa isofixit vain reunapaikoilla, ja ne olivat kuitenkin niin keskellä, että keskelle ei mahtunut kolmatta istuinta jos reunaan kiinnitti isofix-istuimet. Vöillä kiinnittämällä taas mahtui kolme istuinta.

Eli Saab 9-5:een mahtuu jos istuimet kiinnittää turvavöillä.

Tyhmä kysymys :ashamed: . Miten se isofix muka tilaa vie, sehän on kapeampi kuin kaukalo? Aika harvassa autossa vissiin on keskellä isofixejä. Olin ajatellut, että keskimmäinen olisi keskellä, niin ei tarvis auton turvavöiden kanssa siinä kohtaa taistella, kun on vielä istuimen vöillä...

Ne isofix-kiinnikkeet ovat sillä paikalla mihin auton valmistaja on ne sattunut laittamaan, joten se määrää istuimen paikan. Meillä ainakin istuin meni reunapaikalla reunemmalle vöillä kiinnitettynä, ja keskelle jäi enemmän tilaa.

Joissain autoissa on ainakin silloin keskellä isofixit, jos takana on kolme erillisistuinta (esim. Peugeot 307SW tai Toyota Corolla Verso, niissä on erillisistuimet mutta en ole kyllä varma onko kolme isofix-paikkaa).

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Käsittääkseni Megane on pienempi kuin Laguna.
Meillä on Laguna ja epäilen kyllä vahvasti mahtuisko sinne kolmea istuinta...

Mikäkohän tossa meidän naapurissa sitten on. Joku Renault se on ja pirun ison näköinen...

:D :D Käy kattoon lähempää. :whistle:

Meillä on nyt esikoinen korokkeella ja kuopus kasvot menosuuntaan turvaistuimessa.
Syksyllä kun vauva syntyy, tuonne pitäis mahtua vielä kaukalo telakalla.. Luulen, että esikoinen joutuu istumaan keskellä ilman koroketta.

Täytyy mennä :D . On siinä ja siinä, ettei näy tänne työhuoneeseenkin. Muistan vaan kun se niille tuli, niin toi mies sanoi, että on tosi iso auto, paljon isompi kuin Passat...

Katsoin profiilistas, sulla toi esikoinen on vanhempi kuin meillä, mä en millään viitsisi 5 vuotiasta vielä ilman penkkiä jättää, varsinkin kun on kova nukahtelemaan autoon[/quote]

Juu esikoinen on vauvan syntymän jälkeen jo melkein 10v. Pituutensa puolesta vois hyvinkin istuajo nyt ilman koroketta.

Kyllä mä sanoisin et autoon kun autoon saa sovitettua 3 istuinta taakse, kun on oikeanlaiset istuimet. Jopa meidän iänkaikkisen vanhaan ford eskortiin menee 3 istuinta heittämällä taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kyllä mä sanoisin et autoon kun autoon saa sovitettua 3 istuinta taakse, kun on oikeanlaiset istuimet. Jopa meidän iänkaikkisen vanhaan ford eskortiin menee 3 istuinta heittämällä taakse.

Onkohan teillä sitten vanhempaa mallia istuimet? Meillä vm. 2008 selkämenosuuntaan istuin (graco) ja vm. 2007 turvakaukalo jalustalla (graco) ja aika vähän tilaa niiden väliin jää takapenkillä normiperusfarkkuun. Kolmannen lapsen myötä auton vaihto edessä, turvallisuudesta emme halua tinkiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Juu varmasti saa jonkunlaiset istuimet soviteltua autoon kuin autoon. :D

Nykyaikaiset kaukalot/istumet tuppaa vaan olemaan paljon leveämpiä kuin vanhemmat.
Esim. esikoisella oli aikoinaan Britaxin Rock A tot-kaukalo ja TWE ja niitä sais kyllä takuuvarmasti sopimaan kolme rinnakkain.

Yhteistyössä