minkälaisella lomakkeella mun pitäs hakee kelalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laikku

Jäsen
14.07.2004
851
0
16
korvauksia matkakuluista?
Kun pojan kanssa ollaan jouduttu linja-autolla käymään tk:ssa puheterapiassa suunnilleen kerran viikossa, ja kuitenkin jotain maksaapi sekin, niin pakkohan mun on korvauksia saaha.
Kun se terapeutti ei muka mitenkään pääse tulee päiväkodille, vaikka alussa niin sovittiin että siellä käy...on se sit ihme että mun pitäs aina lapsineen sinne mennä.
Kummastuttaa se että miten hän ei muka mistään sais autoa lainaan siksi hetkeksi kun on antamassa terapiaa lapsille :o Helpompi sen olis täällä käydä.
Kyllä kaikki muut kuitenki on aina jostain kyytinsä tänne ehtineet, kuten esim pojan fysioterapeuttikin joka kävi kerran viikossa kotona.
Varmaan vetää huomenna palkokasvit nenuun kun soitan sille aamusella, joudun perumaan huomisen terapian kun meillä ei oo rahaa sinne lähteä, eikä ketään jonka kyydissä päästäis (linja-autoon menis suuntaansa himpun vajaa 5e ) Mut minkäs teet :ashamed:

Me haettiin aina matkakorvauksia kelalta ku reissattiin kuopuksen kans oulussa.Kelalla on yllättäin joku oma kilometrikorvaus taksansa,mut en muista paljonko kelan sivuilta se varmasti selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos sun lapses ei oo normaali niin ei kait yhteiskunnan kuulu sitä maksaa
jäkä jäkä
Hui kauheeta sentäs kun sitä niin yritetään taas päteä siellä :laugh:
Kyllä tuo ipana kuule normaali on, varmaan normaalimpi kun sun omas (jos yleensä sellasta löytyypi ); senkös takia niin katkera ootkin.
Mistäs pystysit tietää mikä on pohjimmainen syy miks käydään puheterapiassa pt:n luona :p

Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
niin ja eikai tuo kela pirulainen vaadi liitteeksi mitään linkkarikuitteja?
Mulla kun ei ne enää oo tallessa :ashamed:

veikkaan että jonkinlainen lippu täytyy olla
No voi kötti. pitää sit hakee kai vaan tulevista matkoista.

Pyydä todistus käynneistä sieltä fysioterapiasta!

mä haen terapiamatkat aina kuuden kuukauden jaksoissa. terapeutilta todistus käynneistä. mikäli hakee korvausta muulla kuin omalla autolla tarvii käsittääkseni kuitit. 0.20e saa kilometriltä korvausta ja omavastuu on 9.25e yhteen suuntaan. meillä nyt omavastuutkin vuoden osalta täynnä, joten maksetaan joka kilometristä.

Laikku Saat hakea korvausta sinun sekä poikasi kuluista. Tarviihan poikasi saattajan. Kelaan riittää todistus milloin olette olleet terapiassa. Kelassa ne laskee sitten halvimman mukaan.

Meillä käytiin kuukauden aikana n joka toinen päivä junalla toisessa kaupungissa sairaalassa, mutta ei linja-autolla koska pyöräilimme asemalle.
Kela kumminkin laski sekä linja-auton että junalipun kahdelle.

Mutta en usko että saat kelalta korvausta koska matka on alle omavastuunkin..?

Ei tarvitse olla kuitteja linja-autosta.. Riittää tosiaankin sen terapeutin kirjoittama lausunto Kelalle.

Yhteistyössä