Minkälaiset ihmiset pitävät lautapeleistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias Elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kausia että tykkään lasten kanssa pelata, välillä sitten ei millään jaksa eikä kiinnosta. Shakki on yks parhaista lautapeleistä, pojan kanssa otetaan toisinaan tiukkoja matseja.

Mä ainakin tykkään pelailla o/ ... Meillä lapsi on vasta 2,5v joten hänen kanssaan ei nyt oikeen pelailla, mutta aikuisten kesken kyllä. Ihan laidasta laitaan , .. alias, blokus, scrabble, kimble jne :-) Lapsen kanssa sit jotain muuttuvaa labyrinttiä ja joitain lasten pelejä ihmetellään, ei niinkään pelata vaan leikitään niillä.
Meillä on kotona ehkä ~ 15 lautapeliä , tai sen verran nyt tulee mieleen kun miettii. Enemmänkin vois olla!

Me pelattiin nuorempana kavereiden kanssa aina Monopolia,Trivial Pursuitia (jota tosin nykyään inhoan) , Cluedoa, Afrikantähteä ynnä muuta ja kai se on sit niiltä ajoilta jäänyt. Mies ei tykkää pelailla mutta mä pelaan aika paljon lasten kanssa. Eniten tykkään peleistä joissa on jotain vaihtelua,Kimble on tooooooosi tylsä.

Meillä on aina pelattu kotona koko perheenä ja sama jatkuu nyt sitten omassa kodissa. Hyvin hankala mennä sanomaan mistä se johtuu tai minkälaisia me ollaan. Ihan erilaisia yksilöitä jokainen mutta olisko ihan vaan kotona opittu tapa. Mieheni kotona taas ei ole pelattu ja ei hän nytkään ikinä ole se joka ehdottaa pelaamista, pelaa kyllä kun käsketään ;) Ja meillä myös pelataan kaikkea mahdollista, jouluna just otettiin äidin kanssa pingismatsia ihan hiki päässä kun sattui olemaan mahdollisuus. Mutta löytyy toki pelejä jotka ei niin sytytä, esim. mulla on inho ikisuosikki afrikan tähteä kohtaan.

Lautapelit on aivan parhaita!

Meillä melkein koko perhe pelaa, kaksi nuorinta ei aivan vielä ihan kaikkea (kohta 2v ja 3v)
Isompien kanssa pelataan mm. Afrikan tähteä, Carcassonnea, Mallorcaa, Salaisuuksien Saarta, Stone Agea, Menolippua ym ym..
Pääasiassa semmoisia missä ei siirrellä sitä nappulaa tai heitetä noppaakaan..

Mä tykkään pelata kaikenlaisia lautapelejä oikeestaan. Odotan, että tyttö kasvaa ja siitä saa pelikaverin! :D Harmittaa vaan kun mies ei innostu niinkään pelikaveriks ainakaan kun kahdestaan ollaan, jos muitakin on niin sit helpommin.

Mutta millon kenenkin kanssa (aikuiset) on vietetty tuntitolkulla aikaa pelaillen monopolya, cluedoa, alfabetia, aliasta, piirrä ja arvaa, aku ankka peli jne..
Pikkusiskon tai muiden kouluikäisten kanssa sitten tulee usein pelailtua Muumien purnukkajahtia, yatzya, kimbleä, afrikan tähteä, eläinpyramidia (huippupeli!) jne.

Aina jos joku ehdottaa jotain lautapeliä, en oikeestaan ikinä kieltäydy pelaamasta! :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: himpsis
Afrikan tähteä on ihan mukava pelailla, mutta monopoly on sellainen peli, mitä olen aina inhonnut, onneksi mies jaksaa sitä lasten kanssa pelata, jostain syystä he tykkäävät siitä kovasti.

Minkälainen ihminen? En tiedä. Tunnen monta ihan erilaista ihmistä jotka tykkäävät pelailla :)
Meillä pelailtiin kotonakin paljon, musta oli ihanaa kun viikonloppuna ostettiin herkkuja ja lauantai-ilta pelattiin isin ja äitin ja sisarusten kans lautapelejä. Tosi kivat muistot jäänyt yhteisistä hetkistä.

Itsekin tykkään pelata, onneksi mun mieskin tykkää.
Meidän lapsetkin tykkää, joka päivä pelaillaan. Lasten pelejä on paljon, myös minun vanhoja. Korttiakin pelataan.

Miehen kanssa pelaillaan monenlaista, afrikan tähdestä trivialiin, scrabbleen, shakkiin ja pokeriin :)

Se on yksinkertaisesti mukavaa ajankulua.

MInä. En tosin tykkää lasten kanssa kovin paljon pelata, kun ovat vielä niin pieniä, että A) heille sopivat pelit ovat tylsiä ja B) eivät tajua sääntöjä. Mutta siis aikuisten kanssa on kiva pelata ja yksin pelailen tietokonepelejä.
Ja olen melko normaali, keskipalkkaisessa työssä oleva tavan kansalainen.

Me pelataan kavereiden kanssa usein viikonloppuisin kun istutaan iltaa. Trivial Pursuit, alias ja sitten korttia pelataan usein. En kyllä osaa selittää minkälaisia ihmisiä ollaan. Mutta ei kyllä ikinä miehen kanssa kahestaan aleta pelata, vaan juurikin kavereiden kanssa isommalla porukalla samalla kun juodaan.

Minä tykkään lautapeleistä. Juuri viime viikonloppuna pelattiin kavereitten kanssa Aliasta ennen baariin menoa. Alias, Trivial, Menolippu, Rappakaljaa jne on kivoja pelejä hyvässä seurassa.

Me pelataan miehen ja kavereitten kanssa tosi paljon lautapelejä. Carcassonnea lisäosin, Dominionia, Menolippua, Bangia... Sitten illanvietoissa Aliasta, Rappakaljaa.

Me ollaan th- ja insinööriopiskelijoita, vasemmistovihreitä ituhippejä :P

Yhteistyössä