Minkälaiset kotiintulovaatteet vauvalle jos tällainen keli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta se tulee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26235676]Body, puolpotkarit, joku velour asu? (housut ja takki), sukat, tumput ja lakki.[/QUOTE]

No ei kyllä riitä kotiintulovaatteiksi! Ehkä ihan ok jollekin muutaman kuukauden ikäiselle automatkalle näillä keleillä, mutta ei meillä kyllä isommatkaan lapset vielä kulje ilman kunnon ulkovaatteita!

Vastasyntyneelle vauvalle hyvät kotiutumisvaatteet olisi varmaan body, puolipotkarit ja kevytvanu puku, puuvillainen myssy ja puuvillaiset lapaset ja villasukat.
TOKI jos kotiutumispäivänä oikein aurinko porottaa iltapäivästä lämpimästi ja esim auto on ilmastoimaton, voi vaatemäärää harkita uudelleen.
Mutta kyllä pikkuvauvan aika lämpimästi saa pukea.

Riippuu paljonko on lämmintä. Me kotiuduttiin syyskuussa ja vauvalla oli body, potkuhousut, sukat, velourpuku, hattu ja tumput. Oli n. +15. Ja riippuu myös siitä onko sun vauva kova palelemaan/hikoamaan. Sen näkee aika hyvin sitten osastolla. Mun tytöllä oli aina pää ja niska märkä kun hoitajat puki hatun (oli kyllä tosi paksu tukka).

Kysy neuvoa sieltä sairaalasta. Tai odota nyt ensin että minkälainen lämpötila on ulkona kun kotiudutte.
Mä olen tullut kotiin neljä kertaa vauvan kanssa eri vuodenaikoina enkä ole ikinä edes miettinyt asiaa etukäteen. Hyvää loppuodotusta!

Esikoisen kanssa kun sairaalasta lähdin, sain ohjeeksi: pue sen mukaan mitä itselläsikin on päällä. Jos epäilyttää, että on liian vähän, laita peitto vauvan päälle. Se on helppo ottaa pois, jos huomaa, että lapsen tulee kuuma. Neuvo toimii säällä, kuin säällä :) Ajankanssa oppii onko lapsi viluivempi vai hikoilevampi, kuin itse on ja sen mukaan pukee enemmän tai vähemmän kuin itsellä on päällä.

Mun mielestä hyvä nyrkkisääntö on, että vastasyntyneelle laitetaan yks vaatekerros enemmän millä itse tarkenee. Tietysti esim. autossa kannattaa seurata, tuleeko hiki.

Yhteistyössä