Minkälaiset sisävaatteet päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupuna

Vieras
Kertokaas minkälaisia sisävaatteita lapsoset pitävät päiväkodissa? Mun lapset, syksyllä 1,5v ja vajaa 3 aloittavat päiväkodin, ja mietin että millaisia vaatteita jatkossa kantsis ostaa, että ovat päiväkotiin sopivia...

Joku varmaan pitää mua ihan iddarina kun tällaista kyselen. :D

Meillä on lapsilla yleensä collegehousut, tytöllä usein myös hameita ja sukkiksia, paidat on ohuita trikoopaitoja. Mun mielestä parhaat on sellaiset, missä lapsen on helppo liikkua ja touhuta, eikä liian paksut ettei tule kuuma.

Just ne vaatteet, mitä lapsi tykkää pitää! Meillä farkut ja jopa sammarit on ehdoton ei, collarit ja legginsit tytöillä on paljon mukavammat. Siistit, ehjät ja puhtaat, mutta ennen kaikkea mukavat.

Ihan perus collareita. Mielummin sellaisia, joita hoitajien ei tartte kauheesti varoa sotkemasta. Ei siis mitään vaaleita merkkikuteita. Mä oon pitänyt lapsilla ihan sellaisia halpoja kirppisvaatteita niin ei ainakaan tarvi harmitella, jos mustikkakeitot päätyy syliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Just ne vaatteet, mitä lapsi tykkää pitää! Meillä farkut ja jopa sammarit on ehdoton ei, collarit ja legginsit tytöillä on paljon mukavammat. Siistit, ehjät ja puhtaat, mutta ennen kaikkea mukavat.

JUu no mietin just et käyttääkö kukaan farkkuja/sammareita, vai onko enempi verkkareita yms.

Meillä molemmat poikia.

Pojalla velourhousuja, pehmoisia farkkuja/sammareita, rentoja kangashousuja, myös collegehousuja. Yläosassa trikoopaitaa, collegehupparia, ohutta neuletta.

Tytöllä on usein farkut ja joku trikoopaita/huppari, legginsit ja tunika, sukkikset ja hame, jne.

Sellaisia, joita lapset mieluiten pitävät ja jotka ovat nimenomaan käytännöllisiä haalarin alla. Toivotonta yrittää hoitolasten kanssa touhuta niillä farkuilla ja sammareilla, kun haittaavat liikkumista eivätkä lapset saa niitä itse kunnolla puettua + napitettua.

noin pienille en veisi sisävaatteiksi farkkuja/sammareita vaan collgehousuja tai verkkarit. ne kun voi jättää ulkovaatteiden alle, sitte kun tarvii välikausivaatteita
farkut on ihan ok 3-vuotiallae ulkona alkusyksystä, jos on kuiva ja lämmin sää.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Meillä on lapsilla yleensä collegehousut, tytöllä usein myös hameita ja sukkiksia, paidat on ohuita trikoopaitoja. Mun mielestä parhaat on sellaiset, missä lapsen on helppo liikkua ja touhuta, eikä liian paksut ettei tule kuuma.

Näin meilläkin. Housut college- tai velourhousut tai pehmeät farkut ja yläosa trikoopaita tai t-paita, joskus yhdistellenkin.

Jos saan tässä samassa ketjussa kysellä aiheeseen liittyen, että mitenkäs pukeutuminen kesällä? Ovatko samoissa vaatteissa ulkona ja sisällä, vai pitääkö ottaa vaihtovaatteet? Aloitimme päivähoidon vasta tammikuussa, joten kesästä ei ole vielä kokemusta.

Kyllä meillä pidetään farkkujakin mutta ei tietenkään mitään kireitä ja kankeita vaan sellaisia löysempiä ja pehmeitä. Etenkin tyttö tykkää Lindexiltä löytyneistä pehmeistä sammareista. Niillä tuo menisi vaikka joka päivä - tai sitten hameessa + sukkahousuissa. Verkkareita/collareita ei suostu päälleen laittamaan. Leggareita suositaan tunikan kanssa.

Poika kulkee mieluusti collareissa/veloureissa ja trikoopaidassa. Ei ole vielä 2½-vuotiaana niin tarkka vaatteistaan kuin tuo 5v tyttö :)

Alkuperäinen kirjoittaja jepulisjee:
Jos saan tässä samassa ketjussa kysellä aiheeseen liittyen, että mitenkäs pukeutuminen kesällä? Ovatko samoissa vaatteissa ulkona ja sisällä, vai pitääkö ottaa vaihtovaatteet? Aloitimme päivähoidon vasta tammikuussa, joten kesästä ei ole vielä kokemusta.

Ainakin täällä eri vaatteet ulos ja sisälle, ihan hiekankin vuoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja jepulisjee:

Tottakai. Ulkohousuilla ei mennä sisälle.

Meillä yleensä pakataan vielä tuplat sekä lyhyttä että pitkää, kun ei tiedetä millainen keli on päivällä. Eli jos on shortsikelien "vaara", niin kahdet shortsit ja kahdet pidemmät housut + erilaisia paitoja. Saavat valita minkä tahansa yhdistelmän päivän aikana. Kaikkia ei yleensä toki käytetä päivän aikana.

Mä yritän ajatella lapsille päikkäriin semmoset vaatteet, että ne on mukavat päällä, ja, että ne olis mukavat myös ulkovaatteiden alla. Siks meillä ei ylleensä laiteta farkkuja (tai paksuja housuja) eikä huppareita tms.
Tyttö tosin joskus haluaa laittaa farkut, mut laitan sit mukavammat vaatteet mukaan, että voi ulos vaihtaa.

helpot ja mukavat pukea ja päällä.
housut sellaiset että vessassakäynti sujuu ilman erillistä apua.
pikkuneiti on alkanu viime viikkoina viihtymään lappuhameissa, eli ne, sukkikset ja pitkähihainen päällä on viipottanu sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä pidetään farkkujakin mutta ei tietenkään mitään kireitä ja kankeita vaan sellaisia löysempiä ja pehmeitä. Etenkin tyttö tykkää Lindexiltä löytyneistä pehmeistä sammareista. Niillä tuo menisi vaikka joka päivä - tai sitten hameessa + sukkahousuissa. Verkkareita/collareita ei suostu päälleen laittamaan. Leggareita suositaan tunikan kanssa.

Poika kulkee mieluusti collareissa/veloureissa ja trikoopaidassa. Ei ole vielä 2½-vuotiaana niin tarkka vaatteistaan kuin tuo 5v tyttö :)

Niin ne on lapset erilaisia.. Meillä ei tyttö koskaan halunnut pitää hameita ja sukkiksia. Aina vaan lököjä, eli "collareita". Ei vieläkään (12-vuotiaana) sukkahousuja jalkaansa laita. Nyt kyllä kulkee niissä kamalissa pilleissä.. :(

Ja on tosi tarkka vaatteistaan.

Yhteistyössä