Minkälaisia koululaukkuja teijän 3-4 luokkalaiset käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
Meillä oli aamusta keskustelua kun kuulema muilla luokan tytöllä on olkalaukut ja hänellä reppu.
Kirjoja ja muuta kannettavaa on sen verran että minusta reppu on kyllä paras, mut ons toi neiti sitten ihan ulkona kuvioista kun joutuu ainoona repun kanssa kulkemaan.

mun kolmasluokkalaiselle ostettiin eilen ihan tavallinen reppu. Osalla tytön luokkakavereista oli jo viime vuonna olkalaukku mut eipä ne jaksaneet niitä aina kantaa kun oli kirjoja ja jumppavaatteita täynnä. Tyttö silloin jo sanoi että haluaisi itekin olkalaukun mutta sanoin et reppua on helpompi kantaa ja kyllä tyttö sen ymmärsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Tytär toivoi olkalaukkua, mutta minä olin niin kamala natsimutsi, että kieltäydyin ostamasta. Tiedän, että laukku tulee olemaan painava. Tiedän, että hän joutuu joinain päivinä kantamaan koulukirjojensa, vihkojensa ja muiden lisäksi teoriakirjoja harrastuksiin ja nuottivihkojaan. Minusta se on liikaa pienelle selälle, jos kyljellä roikkuu vain toisella olkapäällä "lepäävä" olkalaukku. :| Tytär ei ollut aluksi yhtä tyytyväinen perusteluuni, mutta näyttää tuo kuitenkin tyytyneen tuohon reppuunsa.

Ja tänä vuonna oli muuten olkalaukut valtaosalla isommista tytöistä koulussa. Huomaisin kun odottelin tyttöäni koulusta.

Näin siis meilläkin, nyt vaan tuli periaatteellista natinaa et MUUTKIN ON SAANU OLKALAUKUN, miks sä et suostunu mulle ostamaan....
Kyllä se mun perustelut ymmärtää ja hyväksyy sen ettei aina saa mitä haluaa tai sitä mitä muillakin on.

Meijän luokassa jos käytät reppua ja olet tyttö niin susta tulee koulukiusattu tai jos sulla on joku pikkulasten laukku susta tulee koulukiusattu esim. braz laukut, barbie, ressu tai angry birds

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan;12078873:
Meillä oli aamusta keskustelua kun kuulema muilla luokan tytöllä on olkalaukut ja hänellä reppu.
Kirjoja ja muuta kannettavaa on sen verran että minusta reppu on kyllä paras, mut ons toi neiti sitten ihan ulkona kuvioista kun joutuu ainoona repun kanssa kulkemaan.

Eli laukku on huono ratkaisu jos kyseinen ihminen kulkee kouluun pöyrällä/kävellen yms. Silloin se on hyvä jos tyttösi/poikasi menee kouluun bussitta tai jollain muulla kyydillä. Siinä on mun vinkki ja aina ei tarvitse uutta vaikka toisilla olisikin sellaiset mitä hänellä ei ole.

Meidän 3. luokalle menevällä pojalla on Haglöfsin Corker-reppu samoin kuin 6. luokalle menevällä isoveljellään. Isoveljen reppu on jo pari kolme vuotta vanha, nuoremmalle ostettiin tuo reppu viime vuonna. Onneksi meillä ei noitten reppujen kanssa oo mitään erityistä haloota.

Neloselle menevä tytär haluaa repun , mieluiten yksivärisen. Aikaisempi eläinkuvioinen saa väistyä.
Vanhimmalla tyttärellä oli kolmosella olkalaukku, mutta halusi nelosella repun, koska olkalaukku oli hankala kantaa.

Meilä kolmoselle menevä haluis olkalaukun mut ei tuu sellasta saamaan koska hänellä on lievä skolioosi eli reppu selälle huomattavasti terveellisempi. On kyllä messunnu vaikka kuinka,on nimittäin pikkasen temperamenttinen neiti,mut ei tuu saamaan tahtoonsa läpi. Ja kyllä hänkin siis ymmärtää syyn miksei saa mut ku kiukuttaa..

Meidän 3. luokalle menevällä pojalla on Haglöfsin Corker-reppu samoin kuin 6. luokalle menevällä isoveljellään. Isoveljen reppu on jo pari kolme vuotta vanha, nuoremmalle ostettiin tuo reppu viime vuonna. Onneksi meillä ei noitten reppujen kanssa oo mitään erityistä haloota.

Taitaa olla kyse tyttöjen laukuista. En mä ainakaan pysty edes kuvittelemaan meidän tulevaa nelosluokkalaista poikaa tai hänen kavereitaan olkalaukun kanssa. Luokassa kuulemma muutamalla tytöllä on olkalaukku, muilla reppu.

Yhteistyössä