Minkälaisia lahjatoiveita teidän lapsilla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tossa kaverin kanssa keskustelin lasten lahjatoiveista ja meillä kummallakin lapsilla on ihan maltilliset lahjatoiveet. Toki joukossa on hintavampiakin juttuja, mutta paljon myös ihan halvempiakin. Kaveri sitten kertoi, että hän oli kummilapsen vanhemmilta kysynyt lahjatoivetta ja oli vaan vastattu, että heidän lapsellaan on vain yli 60 euron lahjatoiveita. Ja annettu ymmärtää, että teillä ei ole sellaiseen varaa, muut jutut taas ei sitten kelpaa. Kyseessä kuitenkin varsin pieni lapsi vielä, ei siis mikään teini.

Multa kun kysytään lapsen lahjatoiveita, niin en puhu koskaan mistään rahasummista ja pyrin miettimään sellaisia halvempia juttuja.

T
Multa kun kysytään lapsen lahjatoiveita, niin en puhu koskaan mistään rahasummista ja pyrin miettimään sellaisia halvempia juttuja.
Minä puolestani olen oppinut kysäisemään lahjatoiveen kysyjältä, että minkä hintaluokan toiveita haluaisi kuulla, niitä kun riittää laidasta laitaan tonnien pelitietokoneesta muutaman euron leluihin. Jos esimerkiksi esitän noita halvimpia toiveita isovanhemmille, niin varmuudella ei tule niitä saamaan, vaan jotain kalliimpaa, mitä ei ole toivottu ja jolle ei välttämättä ole edes mitään käyttöä. Miehen isä vaimoineen on oikein mestari hankkimaan tarpeettomia lahjoja - meillä ei ole mitään käyttöä villashaaleille ja paksuille sisätossuille, emme asu vetoisessa omakotitalossa, jossa tarvitsee lisälämmikettä. Noita on tullut useampana vuonna.

Meillä lapset (ovat jo nuoria aikuisia) haluavat boxereita (tietty merkki), sukkia (tietty väri), ajohanskat (nahkaa, villavuori) automatkalle, työhousut (tietty malli), suklaata, leffalippuja, dödöä.
Ei mahdottomia toiveita.

8v tytöllä oli toiveissa lumipotkulauta, lautapelejä, vaatetta ja kirjoja.
Ei mahdottomia toiveita mielestäni ja nämä toteutetaan. Näistä myös vinkattu sukulaisille jos ovat lahjatoiveita kyselleet.
Toki mä nyt ostin tytölle vähän muutakin, "neiti-juttuja"

Pian 3v poika on kiinnostunut palo-ja poliisiautoista, samoin traktoreista ja kaivureista. Näitä tulee sitten palapelien, vaatteiden ja lelujen muodossa. Myös sukulaisille infottu näistä.

Olen myös sukulaisille sanonut, että jos kirpparilla tulee jotain näistä vastaan ehjinä ja siistikuntoisina, niin saa ostaa. Ei ole tarkoitus, että lahjan tulee olla kallis.

Minä puolestani olen oppinut kysäisemään lahjatoiveen kysyjältä, että minkä hintaluokan toiveita haluaisi kuulla, niitä kun riittää laidasta laitaan tonnien pelitietokoneesta muutaman euron leluihin. Jos esimerkiksi esitän noita halvimpia toiveita isovanhemmille, niin varmuudella ei tule niitä saamaan, vaan jotain kalliimpaa, mitä ei ole toivottu ja jolle ei välttämättä ole edes mitään käyttöä. Miehen isä vaimoineen on oikein mestari hankkimaan tarpeettomia lahjoja - meillä ei ole mitään käyttöä villashaaleille ja paksuille sisätossuille, emme asu vetoisessa omakotitalossa, jossa tarvitsee lisälämmikettä. Noita on tullut useampana vuonna.
- Mitähän se Liisa tahtoisi joululahjaksi?
- No riippuu budjetistasi. Luettelenko alle 20€ toiveita, alle 50€ toiveita, alle 100€ toiveita vai voiko olla kalliimpikin?
- :alien:

Sori mut oh my god.

Yhteistyössä