minkälaisia oireita laktoosi-intoleranssi aiheuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis varmaan vatsakipua ja suolisto-oireita, mutta miten voimakkaita ja onko kipu jatkuvaa,vai esim vain maitotuotteiden jälkeen jonkun aikaa. Missä kohtaa kipu sijaitsee ja paheneeko ruokailun yhteydessä jne.

Minulla ollut nyt 5 päivää maha kipeä. Oikeestaan melkein koko ajan, mutta selkeästi pahenee samantien kun alkaa syömään. Kipu tuntuu keskellä vatsaa, eikä ole polttavaa vaan vain sellasta jäytävää, tympeän olon tekevää kipua.

voisko olla lakt-int. vai jotain muuta?

mulla tulee maha tosi kipeäksi aika nopeaa 5min-1tunti kun olen syönyt laktoosia..riippuen tietty mitä j apaljonko. ja sitten taytyy mennä vessaan ja nopeeta. sen jälkeen yleensä loppuu kipu. joskus ei mene maha sekasin kokonaan, pierettää vaan paljon.

kotitesti: syö vanilja-kermajäätelöä puoli litraa kerralla, jos menee maha nopeaa sekaisin on sulla luultavati laktoosi-intoleranssi.

Alkuperäinen kirjoittaja jäde:
mulla tulee maha tosi kipeäksi aika nopeaa 5min-1tunti kun olen syönyt laktoosia..riippuen tietty mitä j apaljonko. ja sitten taytyy mennä vessaan ja nopeeta. sen jälkeen yleensä loppuu kipu. joskus ei mene maha sekasin kokonaan, pierettää vaan paljon.

kotitesti: syö vanilja-kermajäätelöä puoli litraa kerralla, jos menee maha nopeaa sekaisin on sulla luultavati laktoosi-intoleranssi.

ehkä mulla ei sitten ole se, koska ei mulla ole mitään ripuliin viittaavaa.

Onko tuossa vaniljakermajäätelössä jotenkin poikkeuksellisen paljon laktoosia? Joskus menee siitä maha sekaisin...joistain muista jäätelöistä ei tule mitään ja siksi olen minäkin epäillyt laktoosi-intoleranssia, mutta tosiaan kun ei noita oireita oikein tule mistään muusta kun tuosta jäätelöstä.

meidän neitillä ei mennyt maha sekasin. Maha oli kipee noin 2tuntia syönnin jälkeen. Ja pissalla piti käydä joka yö 1-2 kertaa.Tuota pissa juttua en edes tajunnut ennen, ku pissalla hyppääminen loppu laktoosittoman ruokavalion myötä.

Minulla oli lapsena aina maha kipeä - ja kovalla. Pieniä kovia napuja kakkasin aina. Koskaan ei ollut ripulia. Laktoosi-intoleranssi sitten todettiin ja kivut hellitti. Nykyään menen ennemminkin ruikulle, jos oikein paljon laktoosia syön.

Mutta voi tosiaan oireilla monella tavalla.

Moi minulla itselenäsi on latosinton ruokavaljo josdyön vähäkikn väärää minulla tulee vasta kipeäksi ennen ruokailuanylensä mikun pitäisi ota lääke lakca lääke ja mulla tulee myös kuukausitsen aikana vastakopeäksi

Uusimmat

Yhteistyössä