Minkälaisia supistuksia muilla odotusaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Odottaja"

Vieras
Te, joilla ollut pitkin odotusaikaa supistuksia, kertokaahan millaisia ne ovat. Siis kuinka voimakkaita ovat olleet ja missä vaiheessa odotusta ovat alkaneet ilmetä.

Eipä uskoisi, että itselläni menossa jo kolmas raskaus, kun kyselee tällaisia... Mutta kun koskaan ennen ei ole ollut tällaisia tuntemuksia. Millon ottaa selästä, millon taas mahasta. Ajoittain tuntuu menkkamaista kipuilua. Toista lasta odottaessa en tiennyt yhtään millaisia supistukset ovat, kun en niitä kunnolla kokenut edes synnärillä ja toisesta tuli lähtö kerta heitolla...

Mulla on ollut erilaiset supistukset tässä toisessa raskaudessa. Ensimmäisessä tuntuivat ihan selvästi vatsan kiristymisenä ja lähes kivuttomina viikolta 22 alkaen.

Tässä toisessa tuntuvat reippaana poltteluna, joka säteilee selkään ja kylkeen. Synnytyssupistukset taas tuntuivat ensimmäisessä menkkamaisena kipuna ennen kuin kovenivat enkä tajunnut kuin vasta viiden tunnin jälkeen niiden olevan säännöllisiä ja oikeita synnytyssupistuksia :o Toisessa raskaudessa niitä on ollut vasta viikolta 32 alkaen ja nyt 35 menossa. Eikä läheskään joka päivä supistele niinkuin esikoista odottaessa. Erilaista tosiaan :)

Mulla on supistukset alkanu jo suht aikaisilla viikoilla... Ekasta tais olla viikkoja kasassa 17. Nuorimmaisesta alkoi joskus viikolla 15. Lähes koko raskausajan mä niistä oon kärsiny kaikissa raskauksissa. Aluksi tuntui ihan sellaisia pieniä mahan kovettumisia, mutta mitä isommaksi maha kasvoi, niin sitä enempi se supisteli. Nuorimmaisesta ja toiseksi nuorimmasta mä jouduin olla vuodelevossa useamman kuukauden, kun oli hiukan paikat pehmenneet. Eli vähän jotain tapahtui, sitten kun sain luvan lähteä liikkeelle, niin sen jälkeen en sipistukset ei sit enään mitään saanutkaan aikaiseksi... :/ Hiukan turhauttavaa! Välillä ne otti selkään ja välillä tuli tosi napakoita supistuksia ja vähän sellasta menkkamaista kipua. Kannattaa olla niiden kanssa suht varovainen, koska joskus ne vaarattoman oloisetkin supistukset saa paikkoja pehmenemään. Inhottavaa vaan, kun lähes koko raskausajan supistelee.. Se väsyttää niin tosi paljon! Tsempit ap:lle!!

Mulla on ilmeisesti tosi "supistusherkkä" kohtu. Kummassakin raskaudessa supistuksia tuli paljon pitkin raskautta. Esim.aina jos astuin kylmälle lattialle, kävelin vähän pidempään, istuin huonossa asennossa ja muutoinkin koko ajan. Ekalla kerralla seurattiin ja olisi laitettu saikullekin, mut ei ollut tarvetta koska eivät tehneet mitään. Tokalla kertaa lähtikin paikat kypsymään liian aikaisin.

Tuntuivat ja näkyivät vatsan kiristymisenä, usein jomotti ihan samalla tavalla kuin menkkojen aikaan. Synnytyssupistukset mulla tuntui eniten selässä, erona näihin harkkarisupistuksiin.

Yhteistyössä