Minkälaista palkkaa nykyisin maksatte lastenhoitajille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Heips!

Ensimmäistä kertaa elämässäni palkkaan lastenhoitajan, mutta ongelma on minkämoista palkkaa hänelle pitäisi maksaa? Mitään tuntipalkkapyyntöä hänellä ei ollut, joten itsellä ei ole ollenkaan kokemusta mikä on nykyisin kohtuullinen palkka? Palkan maksan suoraan käteen, joten sekin luultavasti vaikuttanee asiaan?

Itse olen aikoinani opiskelijana tehnyt ko. hommia 20mk:n tuntipalkalla, mutta nykyisin taitaa olla hieman toisen moiset lukemat kyseessä?

Kertokaa siis mikä teidän mielestänne olisi kohtuullinen palkka?

Mitäs jos keskustelisit hänen kanssaan asiasta? Onko ollut ennen lapsenvahtina, joten varmaankin myös voisi kertoa millaista palkkaa on saanut. Minkä ikäinen henkilö, onko koulutusta? Millaiset ajat, onko lapsenvahtina parituntia joskus, vai kokopäiväisesti?

Minä olen perheessä töissä jossa hoidan 5kk-vauvaa 8h/päivä.
Lisäksi teen kodinhoidollisia töitä.

Olen ammattitaitoinen hoitaja runsaalla kokemuksella ja tuntipalkkani on 12e.

Jos teen keikkaa ja saan rahat käteen, pyydän 10e/tunti.

Olen keskutellut hoitajan kanssa ja hän ei suostunut sanomaan mitä on muilta saanut. Ei kovin paljoa kokemusta, mutta on täysi-ikäinen ja tulee meille päiväksi lapsia hoitamaan. Sanoi, että palkan voi maksaa "oman tunnon mukaan" suoraan käteen.

Ihan kauheasti ei ole varaa antaa, joten siksi kysyn yleistä tasoa.

Vähintään se MLL:n taksa eli 8,20 on mielestäni maksettava.

Meillä kiva, luotettava tyttö naapurustosta käy silloin tällöin hoitamassa lapsia ja hänelle maksan 10€/tunti.

Yhteistyössä