Minkälaista seutua on Viikinmäki/Pihlajisto Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Harkitaan muuttoa lähemmäs anoppia (voitteko kuvitella???) ihan lastenhoitosyistä. Anoppi on jo eläkkeellä mutta hyvävointinen ja voisi esim.hakea lapsia tarhasta aikaisemmin ym. (On siis itse tarjoutunut.) Anoppi asuu Pihlajamäessä jossa mieskin on lapsuutensa viettänyt. Itse ollaan nyt katseltu asuntoa tuolta Viikinmäen ja Pihlajiston tienoilta.

On siis minulle ihan tuntematonta seutua. Millaiset palvelut? Tarhat? Koulut? Kaupat? Kulkuyhteydet keskustaan? Miehen työ olisi kyllä naurettavan lähellä, joten houkutteleehan tuo... Mutta pitää niitä asioita miettiä kun lapset joutuisi tarhaakin vaihtamaan. Kokemuksia otetaan vastaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Viikinmäkeä ainakin suosittelisin, itse tykkäisin kovasti asua siellä. Pihlajistosta ei kokemusta..

Sen mitä kartasta vilkaisin niin Viikinmäessä näyttäisi olevan kivat ulkoilumahdollisuudet. Onko muita kokemuksia? Kulkeeko sieltä bussit hyvin tms? :)

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Pihlajisto: ei kiitos!!!!

Miksi?
Antakaa nyt jotain perusteluja pliis! :) Ukkokin vaan hehkuttaa kuinka kiva ois asua vanhoilla seuduilla, muttei siitä saa irti että millasta se seutu oikein on! Pihlajamäessä ollaan toki anopilla käyty, mutta noi edellä mainitut on mulle aika tuntemattomia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi?
Antakaa nyt jotain perusteluja pliis! :) Ukkokin vaan hehkuttaa kuinka kiva ois asua vanhoilla seuduilla, muttei siitä saa irti että millasta se seutu oikein on! Pihlajamäessä ollaan toki anopilla käyty, mutta noi edellä mainitut on mulle aika tuntemattomia...

Liikaa kaupungin vuokrataloja. Käy paikan päällä ja järkytyt.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Miksi?

Liikaa kaupungin vuokrataloja. Käy paikan päällä ja järkytyt.

Juu, katselemaan ollaan varmasti menossa. En vain itse tunne alueelta ketään joka osaisi paremmin kertoa alueiden hyviä ja huonoja puolia ja siksi täältä kyselen.

Pihlajistossa on tosi pieni ostari, mutta Pihlajamäessä vähän isompi. Molemmissa (Pihlajisto, Pihlajanmäki) asunut ihan lyhyen ajan enkä kyllä haluisi takaisin. Sellaista lähiöelämää. Suht nopeesti pääsee keskustaan bussilla, ainakin 71 ja jos vähän kävelee Pihlajistosta Pihlajanmäkeen siihen isommalle tielle niin siitä lähtee enemmän busseja keskustaan.

Kesällä kerran keskellä päivää sellaset keski-ikäiset pani pyörätiellä housut kintuissa, kai sellaista tapahtuu muuallakin, mutta se on sellainen näky minkä aina muistan Pihliksestä :D

Ei ollut nyt niin positiivisia kommentteja kuin olin toivonut... ;) Kuitenkin viihdytään nykyisessä asunnossa ja nykyisellä seudulla (no kämppä meinaa kyllä jäädä pieneksi mutta...). Lapsetkin viihtyvät tarhassaan... Kyllä se anopin apu olisi kuitenkin tervetullutta kun ollaan molemmat vuorotyöläisiä ja siksi muutto houkuttelee. Mutta tiedä sitten kumpi on lapsillekaan parempi... Kiitoksia kuitenkin vastauksista! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Kesällä kerran keskellä päivää sellaset keski-ikäiset pani pyörätiellä housut kintuissa, kai sellaista tapahtuu muuallakin, mutta se on sellainen näky minkä aina muistan Pihliksestä :D

Pelkkää hyvää siis?? :D

Viikinmäkeen muuttaisin, kiva, siisti paikka, hyvät ulkoilumaastot. Pihlajistoon en muuttaisi, kamala rämä ostari, joka kuhisee juoppoja, muutenkin paljon alkoholisoituneita ihmisiä, ihoa lähiömeininkiä, ei kunnon ulkoilumaastoja.
Miksei Viikki? Lapsiperheelle ihan paras paikka!
T.Viikkiläinen

Pihlajistossa taisin aikoinani käydä lastenlikkana tutun tutulla, juoppoja raahusti vastaan oli kellonaika mikä tahansa. Itselle jäi sellainen tuntuma, etten muuttaisi alueelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viikinmäkeen muuttaisin, kiva, siisti paikka, hyvät ulkoilumaastot. Pihlajistoon en muuttaisi, kamala rämä ostari, joka kuhisee juoppoja, muutenkin paljon alkoholisoituneita ihmisiä, ihoa lähiömeininkiä, ei kunnon ulkoilumaastoja.
T.Viikkiläinen

Täysin samaa mieltä.

T.Viikkiläinen

Mutta onko siellä sitten niitä kauppoja missään? Ollaan autottomia ihmisiä (ainakin vielä toistaiseksi). Ja mites tarhat? Onko kellään tietoa saako sieltä ylipäänsä tarhapaikkoja? Täällä meidän suunnalla ovat tällä hetkellä tosi kiven alla. Onko tilanne sama koko Helsingissä?

T.Viikkiläinen

Mutta onko siellä sitten niitä kauppoja missään? Ollaan autottomia ihmisiä (ainakin vielä toistaiseksi). Ja mites tarhat? Onko kellään tietoa saako sieltä ylipäänsä tarhapaikkoja? Täällä meidän suunnalla ovat tällä hetkellä tosi kiven alla. Onko tilanne sama koko Helsingissä?

Niin ja Viikkiä en ole edes ehtinyt katsomaan. Tuolla suunnalla oli pari asuntoa joita alustavasti mietittiin muttei olla vielä käyty paikan päällä. Pitää oikein vilkasta kartasta sitä Viikkiä... Kehukaa nyt sitten se! :D

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Jos pk-seudulra haluat tarhapaikan tietystä tarhasta sitä pitää hakea helmikuussa jotta saa paikan elokuussa, muuten voi joutua minne vaan. ;)

Joo, näin sainkin lasten nykyiset paikat. En vain ollut varma onko tilanne niin paha koko Helsingin alueella... Ilmeisesti.

Liikaa kaupungin vuokrataloja. Käy paikan päällä ja järkytyt.[/quote]

Niin...sun mielestä tietty pitää olla VAAN omakotitalo jossain hienolla paikalla,vai?????

Viikistä tiedän sen verran, että on kouluja ja päiväkoteja (yksi tai kaksi ainakin?). Bussiyhteydet ihan ok, Herttoniemeen pääsee ja Itikseen vähän matkan päästä. En niinkään busseja käytä, ei täyttä varmuutta. Viikissä on myös Prisma ja pari jotain pientä ruokakauppaa. Suosittelen, Viikistä kokemusta. Viikinmäki voisi olla se toinen, katselkaa molempia. :)

Viikinmäkeen muuttaisin ehdottomasti. Loistavat ulkoilumaastot, Viikin prismakeskuksen palvelut 5 minuutin kävelymatkan päässä. Varsinkin jos et autoa omista, niin suosittelen Viikinmäkeä asuinpaikaksi. Täältä on todella hyvät julkiset yhteydet moneen paikkaan. (jokerilinaj, 71, ja juna Oulunkylästä) Lahdentien varresta menee paljon myös muita busseja.

Vanhankaupaunginkoski on kävelymatkan päässä ja siellä on mukava käydä kesällä terassille syömässä, piknikillä, ulkoilemassa. Monesti käyn itse myös Arabianrannassakin lenkkeilemässä ja kaupassakin. Uimista voi kesäisin harrastaa Pikkukoskella samoin puistojumppaa, melontaa vantaanjoessa, ympärivuoden upeat ulkoilumaastot Vantaanjoen varressa.

Viikinmäki on ehdottamasti paras asuinalue missä itse olen helsingissä asunut (vertailukohteina toimii Aurinkolahti, Sörnäinen, Torkkelinmäki ja Espoosta Leppävaara) Mutta sehän on aina makukysymys....

Yhteistyössä