Minkätakia pitää sotkea itsensä uusioperhe kuvioihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
Miksi siis pitää sotkeutua uusioperhe kuvioihin, jos ei voi sietää ajatusta, että kumppanilla on edellisestä suhteesta/ liitosta lapsi(a) valmiiks? Saati jos ei voi sietää niitä lapsia, jos ne tapaa. Tälläkin palstalla on usein valitettu, että puolison lapsi ed. suhteesta pilaa liiton tai jotain vastaavaa. Eikö se vaan olis yksinkertasinta poistua suhteesta heti, kun kuulee, että toisella on lapsi(a), tai tajuaa ettei voi sietää heitä?

Minulla on lapsia kahdesta suhteesta yhteensä kolme,miehellä on myös,kahdesta suhteesta kolme lasta ja nyt odotan yhteistä lasta. Minä sotkeuduin ihan omasta vapaasta tahdostani. Rakastan miestäni paljon ja vaikka alku olikin hankala ja laitoin omat lapseni ykkösiksi niin olen opetellut pitämään mieheni lapsista.Vieläkin sanon herkemmin juuri miehen lapsille jos he eivät käyttäydy kuten kuuluu mutta en minä heitä vihaa.Tilanne on vain omituinen,lapset eivät kerta ole omia enkä ole kiintynyt heihin kuten omiini. Mutta minä yritän koska mies,suhde,koko meidän uusioperhe on minulle tärkeä enkä halua sitä menettää.

Ei pidäkään, jos ei ole valmis rakastamaan kumppanin lapsia kuin omiaan.
Jos on, niin sitten miksipä ei.

:)

Ei pidä ei, mutta silti tälläisiä ihmisiä on. Tai sitten just ja just hyväksytään, että toisella on lapsia, mutta näitä ei-omia kohdellaan sitten totaalisen epätasa-arvoisesti tai alentuvasti. Siihen tyyliin, että omat saa tehdä mitä vaan ja tämä/ nämä toisen eivät mitään.

[QUOTE="aapee";25821978]Ei pidä ei, mutta silti tälläisiä ihmisiä on. Tai sitten just ja just hyväksytään, että toisella on lapsia, mutta näitä ei-omia kohdellaan sitten totaalisen epätasa-arvoisesti tai alentuvasti. Siihen tyyliin, että omat saa tehdä mitä vaan ja tämä/ nämä toisen eivät mitään.[/QUOTE]

Monenlaista maailmaan mahtuu...

[QUOTE="TiuTau";25821963]Minulla on lapsia kahdesta suhteesta yhteensä kolme,miehellä on myös,kahdesta suhteesta kolme lasta ja nyt odotan yhteistä lasta. Minä sotkeuduin ihan omasta vapaasta tahdostani. Rakastan miestäni paljon ja vaikka alku olikin hankala ja laitoin omat lapseni ykkösiksi niin olen opetellut pitämään mieheni lapsista.Vieläkin sanon herkemmin juuri miehen lapsille jos he eivät käyttäydy kuten kuuluu mutta en minä heitä vihaa.Tilanne on vain omituinen,lapset eivät kerta ole omia enkä ole kiintynyt heihin kuten omiini. Mutta minä yritän koska mies,suhde,koko meidän uusioperhe on minulle tärkeä enkä halua sitä menettää.[/QUOTE]

Tässä sentään on hyvää yritystä havaittavissa ja olet tilanteen tiedostanu. Toki riippuen siittäkin, että kuinka herkemmin asioista sanot toisen lapsille.

Tätä minäkin olen ihmetellyt todella paljon. Siis hittolainen: jos miehellä on lapsia niin silloin otetaan se koko "paketti" - mies sekä lapsi/lapset.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei pidäkään, jos ei ole valmis rakastamaan kumppanin lapsia kuin omiaan.
Jos on, niin sitten miksipä ei.

:)
Ihan näin kärjistetusti en ajattele, sillä en itsekään osaa rakastaa kumppanini lapsia juuri niin kuin omiani. Rakastan heitä kyllä, kuten rakastan muitakin läheisiäni ja olemme läheisiä. Mutta he asuvat äidillään, joten yhtä tiivistä äiti-lapsi-kiintymyssuhdetta ei ole päässyt syntymään. Ehkä asia olisi toisin jos he olisivat asuneet meidän kanssamme, en tiedä.

Hyvä kysymys..Mulla on edellisestä liitosta kolme lasta - entisen miehen nykyinen vaimoke (hällä myös kolme lasta ed liitosta) kohtelee meidän lapsia eriarvoisesti,on saanut jopa lasteni isän tekemään samoin..Sen verran on nainen osanut tehdä,että tyttö ei ole juurikaan tekemisissä isänsä kanssa,käy kerran kk:ssa-silloinkin vastahakoisesti "koska se nainen on siellä,se haukkuu meitä ja sinua,äiti"

Nainen on sanonut lasteni isälle "sun kuuluu olla isä minun pojilleni,enemmän kuin omille lapsillesi"..

Ei toisten lapsia voi rakastaa yhtä paljon kuin omiaan, mutta silti voi olla läheinen puolison lasten kanssa. Itse rakastan myös enemmän omia lapsiani kuin esim. veljeni lapsia, mutta se ei tarkoita etten heistä välitä.

Hyvä kysymys..Mulla on edellisestä liitosta kolme lasta - entisen miehen nykyinen vaimoke (hällä myös kolme lasta ed liitosta) kohtelee meidän lapsia eriarvoisesti,on saanut jopa lasteni isän tekemään samoin..Sen verran on nainen osanut tehdä,että tyttö ei ole juurikaan tekemisissä isänsä kanssa,käy kerran kk:ssa-silloinkin vastahakoisesti "koska se nainen on siellä,se haukkuu meitä ja sinua,äiti"

Nainen on sanonut lasteni isälle "sun kuuluu olla isä minun pojilleni,enemmän kuin omille lapsillesi"..

Juuri tälläistä tarkoitan. Miksi se miehesi uusi nainen on lähtenyt kuvioon, jos ajatusmaailma on tollainen. Olis ettiny lapsettoman miehen, niin mies olis vain hänen lapsilleen isä. Toi ärsyttää niin paljon, kun käännetään juuri isä niitä aiempia lapsia "vastaan".

ihmtetyttäähän se. Luulisin kuitenkin että harva tarkoituksella sotkeutuu.. siis ei ehkä lapsettomana ymmärrä minkälaista lapsiperheen arki on - ehkä lapset on vaikuttaneet alkuun tosi kivoilta (esim kun on nähnyt pari tuntia kerrallaan) mutta sitten kun arki tulee eteen niin tilanne muuttuu? Kyllä mä luulen että mullekin voisi olla kova paikka ottaa toisen lapset "omikseni", toki sen tiedän paremmin kun on niitä ihan omiakin (ja miettisin todella pitkään alkaisinko suhteeseen lapsellisen miehen kanssa) - ei tule yllärinä, että lapset menee aina uuden suhteen edelle.

[QUOTE="aapee";25823387]Juuri tälläistä tarkoitan. Miksi se miehesi uusi nainen on lähtenyt kuvioon, jos ajatusmaailma on tollainen. Olis ettiny lapsettoman miehen, niin mies olis vain hänen lapsilleen isä. Toi ärsyttää niin paljon, kun käännetään juuri isä niitä aiempia lapsia "vastaan".[/QUOTE]

Eiköhän tuo ole tasan isän vika jos ei omistaan huolta pidä.

[QUOTE="Noo";25823434]Eiköhän tuo ole tasan isän vika jos ei omistaan huolta pidä.[/QUOTE]

Riippuu siittä minkälaista meininki on. Jos nainen haukkuu lapsia ja lasten äitiä, niin eihän se mies siinä välttämättä ole paikalla tai edes tietoinen asiasta joten ei pysty puuttumaan. Jos on paikalla ja tämän sallii, niin onhan se tietty sitten sen isän vika.

Yhteistyössä