[QUOTE="hohhoijaaa";26378051]No en ole koskaan tätä ymmärtänyt taas, koska jos ei varaudu niin sitten lähdetään kauppaan hädässä, ja joutuu ostaan sitä mitä on jäljellä/tarjolla mikä yleensä maksaa, ja näillä hätäreissuilla tulee vielä yleensä jotain muita ongelmia tai joku jääkaappi hajoaa samalla niin sitä rahareikää olis muuhunkin...
En käsitä miksi pitää järjestää lapsentulon kustannuksella kauheat kulutusjuhlat kun voi maltillisesti vähän etukäteen jakaa kustannuksia ja tehdä myös vaatehankintoja - tehdä löytyjä kirpputoreilta ja alennusmyynneistä esim. Sillä lopulla rahalla saa sitten nostettua muuten elämänlaatua, kyllä rahankäytölle pitää jotain järkeä olla.
Ja kyllä ollaan ihan töissäkäyviä ihmisiä, eikä edes pihejä sellaisia. En itseänikään jätä tilanteeseen missä minulla ei ole vaatteita ja joudun ostamaan kalleinta uutena kun hätä on - miksi lapsen pitäis olla samassa asemassa? Omatkin vaatteet metsästän esim kirpputoreilta ja olen tyytyväinen kun saan itselleni rahalla muutakin kun löysin tämänkin vaatteen näin edullisesti - miksi lapselleni en niitä metsästäisi? Puhutaan siis käyttövaateista, alusvaatteet ja erikoisemmat erikseen.
Sitä kutsutaan kuvitellun/varatun budjetin alittamiseksi eli rahaa jää muuhunkin. Tietysti jos on porho niin be my guest ja mene stockmannille ostamaan kaikki samalla kertaa uutena
Minä ostan mieluummin vastasyntyneelle sitten vaippoja todennäköisen hädän hetkellä kuin potkupuvun sen puutteessa ja itken että pikavippi piti ottaa vaipoille.[/QUOTE]
Näin juuri! Itse olen myös alkanut pikku hiljaa ostelemaan vaatteita kirppikseltä, huutonetistä, saanut ystäviltä, joitakin olen ostanut uutenakin. Eipä tule sterssi sitten kun vauva on talossa, että mistä nuttua päälle, ja samalla kun säästän rahaa, niin olen saanut vain kaikkea tosi kivaa vauvalle kun on ollut aikaa ajatella. Vielä tässä vaiheessa niitä vaatehankintoja on vielä tosi kiva tehdä kun ei ole muutakaan vauvamaista talossa vielä

.
Ja puolessa välissä raskautta ollaan.