Minne matkalle lasten kanssa joulukuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tarkoitus olis lähteä ensi joulun aikaan 1-2 viikoksi ulkomaille. Lähtö jouluaaton jälkeen ja paluu uuden vuoden jälkeen. Riippuu vähän minne mennään. Lapset on silloin 5 ja 8. Nuorempi on rauhallinen ja vanhempi jo varsin itsenäinen ja toiveena olis rauhallinen matka. Tulossa olisi ensimmäinen lentomatka (voi olla, että kesällä lähdetään lentokoneella jonnekin kaupungilomalle pariksi päiväksi). Pienempi on sen verran rauhallinen tapaus, joten uskoisin pärjäävän lentokoneessa, kun keksii tekemistä.

Olen itse käynyt kanasiansaaret, mallorcat ja muut ja sen takia haluaisin itse lähteä Aasiaan tai esim. Singaporeen, Malesiaan, Indonesiaan tai Thaimaaseen. Vähän mietityttää onko liian kauas ekaksi matkaksi. Olen myös harkinnut Kanariansaaria tai portugalin Funchsalia, jonne voisi varmaan talvellakin lähteä. Itse haluaisin lähteä nimenomaan Aasiaan ja erityisesti Krabille. Toinen on Singapore, jonne on suht halpa lähteä, mutta ei ole niin rantakohde ja itse tykkään enemmän makoilla kuin katsella nähtävyyksiä. Tarkoitus olisi makoilla rannalla, tehdä hiekkalinnoja, syödä hyvää ruokaa, kävellä rannoilla, luonnossa ja törmätä eksoottisempiin eläimiin. Kumpikaan lapsista ei pala helposti auringossa. Haluattaisiin nähdä norsuja, apinoita, pandoja tai mitä kohdemaasta mahtaa löytyä.

Kohde pitäisi olla turvallinen, rauhallinen ja mahdollisimman siisti. Rahasta ei ole kiinni ja otettaisiin tietysti hyvä hotelli alueelta.

Mitä suosittelette vai pitäisikö lähteä jonnekin lähemmäs?

Thaikuissa montakin kivaa kohdetta ja lasten kanssa helppo. Malesiasta Langawi on kiva rantakohde ja nopeastihan siitä hurauttaisi lennolla esim muutamaksi päiväksi Singaporeen? Esim airasian lennot on halpoja.
En jännittäisi pitkää lentoa noinkin isojen lasten kanssa,etenkin jos jo kesällä reenaatte lyhyemmän matkan.
Nimimerkillä itse lentänyt vauvan kanssa aina ja yksi reissuista ollut kaukomatka sylilapsen kanssa. Mukavaa reissua :)

pKND5fU.gif

Yhteistyössä