Minne saan jättää dobermannipentuni kauppareissun ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

P

Vieras
Meillä on siis venäjältä tullut rescuekoira,täystypistetty. Koira on alle vuoden ikäinen pentu vaikkakin isokokoinen ja aikuisen näköinen. Koira pomppii ja repii hihnasta kun on iloinen,ja ihmiset pelkäävät. Pidän aina hihnaa kireällä enkä päästä koiraa ihmisten lähelle mutta tämä höhlä saattaa yhtäkkiä riemustä kiljuen yrittää hypähtää jotakin kohti (huom! en siis päästä lähelle!.

Asiaan.. Yritän totuttaa koiraa ihmisiin ja uusiin paikkoihin mutta se on vaikeaa kun aina kaupan ulkopuolella huudetaan meille että tappaja pois täältä ja peto helvettiin. Tänään joku mies yritti potkaista koiraa kun käveli ohi. Kun hän näki minut niin meni nopeasti parkkipaikalle pakoon.
Ehkä minun pitäisi vain pitää koiraa kotona eikä totuttaa ihmisiin kun te kaikki vihaatte sitä ja huudatte.

Kauppareissulle ei kannata ottaa koiraa ollenkaan. Etenkään niin, että se jää kaupan eteen tai autoon. Koiria viedään kaupan edestä harvasa päivä ja dobberi on oiva kohde. Itse olen mennyt keskeyttämään tilanteen, jossa teinipojat kiduttivat kaupan eteen jätettyä koiraa.

Jos lemmikistään välittää, sitä ei jätä valvomatta ihmisten ilmoille ollenkaan. Ihmisiin totuttelu onistuu kyllä muuallakin.

koiraa ei kannata jättää kaupan eteen omistakaan turvallisuus sysitä... nykyään varkaat vie koiratkin. Eikä se nyt oo hyvä tapa opettaa koiraa tottumaan ihmisiin jätäämällä se yksin kaupan eteen. Opetat sitä yhdessä kävelyillä ja lenkeillä ja koirapuistoissa kohtaamaan muita ihmisiä ja koiria,mutta kyllä sun kannattis kauppareissut tehä yksin. Koirasta voi tulla agressiivinen,jos sitä kaupan edessä potkitaan,kivitetään yms.mitä et voi itse nähdä.

No mitäs luulisit että ihmiset suhtautuu? Joo ja remmi kireellä kulkeminen ei opeta koiralle muuta kuin riekkumaan.
Mene johonkin missä on toisia koiria...esim harrastamaan sen kanssa. Siellä ei taatusti potkita koiria ja tottuu muihin koiriin ja ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauppareissulle ei kannata ottaa koiraa ollenkaan. Etenkään niin, että se jää kaupan eteen tai autoon. Koiria viedään kaupan edestä harvasa päivä ja dobberi on oiva kohde. Itse olen mennyt keskeyttämään tilanteen, jossa teinipojat kiduttivat kaupan eteen jätettyä koiraa.

Jos lemmikistään välittää, sitä ei jätä valvomatta ihmisten ilmoille ollenkaan. Ihmisiin totuttelu onistuu kyllä muuallakin.

Peesaan! Ja totutella voi koirakoulussakin.

Kannatan koulutuskentille koiraharrastajien pariin menoa- siellä saa ystävällisiä tuttavuuksia =) Kaupan eteen en suositele jättämään- meiltä vietiin kerran koira tolpasta :/

Tiedän tuon "asennevamman" (ymmärrän sen kyllä sattuneista syistä..) tiettyjä rotuja kohtaan- meidän sakemannin kasvettua aikuisen näköiseksi loppuivat ystävälliset tapaamiset lenkkipoluilla :| Ainoastaan kouluttamalla koiran hyvinkäyttäytyväksi (kävelee nätisti hihnassa,ym.) ja pitämällä sen kiinni voisi saada aikaan muutoksia asenteissa..kai..

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
En ikimaailmassa jättäisi eläintä potkittavaksi.

No en minäkään, mutta silti käytän joskus harvoin koiraparkkia. Joskus olen vienyt repussa kauppaan sisällekin, kun vain toisen kanssa liikentessä olen ja lenkkireissulla maitopurkin haen, mutta tätä tapahtuu TOOOOSI harvoin.

Vielä en ole törmännyt koiranpotkijoihin. Onneksi! :kieh:

Kaupan eteen jätettyjä koiria kidutetaan. Silloin koirasta voi kasvaa ihmis/lapsivihaaja. Muistan kun itse sain kunnon verisen pureman käteeni silittäessäni koiraa jota oli kivitetty kun se oli ollut nuori. Minua kyllä varoitettiin.. mutta koska olin lapsi ja eläinrakas niin ajattelin ettei koira minua pure....

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Kaupan eteen jätettyjä koiria kidutetaan. Silloin koirasta voi kasvaa ihmis/lapsivihaaja. Muistan kun itse sain kunnon verisen pureman käteeni silittäessäni koiraa jota oli kivitetty kun se oli ollut nuori. Minua kyllä varoitettiin.. mutta koska olin lapsi ja eläinrakas niin ajattelin ettei koira minua pure....

Minua on purrut koira naamaan. Arvet on vieläkin. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Miksi?

En ikimaailmassa jättäisi eläintä potkittavaksi.

näin minäkin ajattelisin... Enkä kyllä uskaltaisi edes jättää omia koiria kaupan eteen odottamaan, jokuhan voisi vaikka viedä mukanaan :o :(
Voihan sitä koirien kanssa kulkea "immeisten ilimoilla" ja näin sosiaalistaa mutta kaupassa käynnin ajaksi voi ihan hyvin jättää kotiin.

voithan sä totuttaa sitä ihmisvilinään yhdessä? miksi se pitää jonnekkin yksin jättää? ainakin niin kauan,kun koirasi pomppii ihmisiä kohti( vaikkakaan ei hyökätäkseen,mut ihmiset pelkäävät silti varmasti) niin opettelisin ihan ihmisvilinässä oloa ja tuota käyttäytymistä.

Taitaa olla aika pahassa iässä muutenkin koirasi,ei varmaan helppoa tuo opettelu,mutta tsemppiä tsemppiä. Ja toivottavasti ainakin sinä näytät ihmisille,että turhaan sitä dobermannia pelätään/vihataan,kun opetat koirasi käyttäytymään kauniisti.

Yhteistyössä