Minne synnyttämään pk-seudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensimmäistään odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensimmäistään odottava

Vieras
Käääk... Ensikertalaisena olen kohta menossa äitiysneuvolaan, ja kohta kai pitäis päättää missä synnytän jos kaikki jatkuu tästä eteenkin päin hyvin. Paikkakunnan puolesta mun kai pitäis mennä Jorviin, mutta en halua sinne. Olen miettinyt Naistenklinikkaa.

Voisiko joku valistaa tietämätöntä: Mitä eroa/väliä on sillä, synnyttääkö Naistenklinikalla vai Kätilöopistolla? Miten ne eroavat toisistaan käytäntöjen sun muiden osalta? Onko kummassakin yhtä hyvät laitteet siltä varalta, että joku menisikin pieleen? Voiko kummassakaan synnyttää vesialtaassa?

Olisin kiitollinen kaikesta avusta ratkaisun tekemisessä :)

naikkarilla on lähellä lastenklinikka ja teho jos jotain sattuu, tosin kait kättärilläkin on ?vaikos ?
Naikkarilla on ainakin amme missä itse lilluin kun oli kovat poltot päällä.Synnyttänyt en ammeeseen koska halusin epiduraalin.

Jos on perussairauksia, ei pääse kuin Naistenklinikalle, eikä sielläkään perheosastolle. Jos on perusterve, käsittääkseni suosituin paikka on Kättärillä oleva Haikaranpesä. Siitä en tarkemmin tiedä, kun itse jouduin sairauksieni takia naikkarille, mutta sinne pitää käsittääkseni varata paikka tosi ajoissa, ja siellä on varmaankin vesiallas yms., mutta tosiaankaan siitä en tarkempaa tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Muakin kiinostaa, olen ihan pihalla mikä olisi hyvä :) Naistenklinikka olisi ihan vieressä, mutta onko se sitten hyvä?!

On hyvä, siellä on apu lähellä ja eniten tietotaitoa. Jos on pieniäkään riskejä, niin sinne ilman muuta. Ja muutenkin, suosittelen, ja monella tutulla myös hyviä kokemuksia.

Itse menen sinne varmaankin viikon sisällä tukihlöksi siskoni synnytykseen.. =)

Kätilöopisto on hyvä paikka. Molemmilla kerroilla ilmottauduttiin Haikaranpesään, mutta ei koskaan sinne asti päästy.Esikoinen syntyi hätäsektiolla ja toisella oli tulehdus, joten jouduimme tavalliselle osastolle. Mutta henkilökunta oli mukavaa.Kättärin lääkäri ja mahtava kätilö pelastivat esikoisen hengen ripeällä toiminnalla. Heille olen ikuisesti kiitollinen terveestä tytöstä.

Naistenklinikka on paljon enemmän laitosmaisempi kuin kätilöopisto, seinät valkoiset jne. Kättäri kodinomaisempi. Itse kävin Nk:lla ultrissa mutta halusin päästä synnyttämään kättärille, enkä todellakaan katunut. Sinne menen taas syksyllä uudestaan :) Lastenklinikka on nk:n vieressä, eli jos vauvassa havaitaan jotain poikkeavaa tai kaikki ei mene niinkuin pitää, on apu ihan vieressä mutta eiköhän kättäriltäkin löydy osaavia lastenlääkäreitä.

Kiitos vastauksista. Molemmissa tuntuu olevan hyviä puolia, ehkä kallistun kuitenkin näiden perusteella Kätilöopiston puoleen.... Kävin katsomassa Haikaranpesän nettisivuja, ja hyvältähän se vaikuttaa. Sinne jos pääsisi, täytyy yrittää :) (Olen perusterve, mikä näköjään mainitaan kriteerinä.)

Lisää mielipiteitä saa mielellään laittaa mulle ja muille ensikertalaisille tiedoksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ensimmäistään odottava :
Kiitos vastauksista. Molemmissa tuntuu olevan hyviä puolia, ehkä kallistun kuitenkin näiden perusteella Kätilöopiston puoleen.... Kävin katsomassa Haikaranpesän nettisivuja, ja hyvältähän se vaikuttaa. Sinne jos pääsisi, täytyy yrittää :) (Olen perusterve, mikä näköjään mainitaan kriteerinä.)

Lisää mielipiteitä saa mielellään laittaa mulle ja muille ensikertalaisille tiedoksi :)

Vaikka oletkin perusterve, niin myös raskauden on sujuttava normaalisti. Eli se vaikuttaa kaikkein eniten kuitenkin tuonne Haikaraan pääsemiseen, ja selviääkin lopulta vasta loppuraskaudessa. Mutta siis, toivottavasti pääset :)

Kiitos tarkennuksesta, Kohta kolmen äiti. Yritän siis päästä Haikaranpesään, mutta jos ei onnistu, niin Naistenklinikalle.

Täytyykin lähteä suihkuun ym., kohta on ensimmäinen neuvolakäynti edessä :D

itse olen molemmat lapsemme synnyttänyt Kättärillä.. ja voin vain suositella! :) Ja kätilöopistolla on myös lastenosasto jossa vauva saa hoitoa jos jotain häikkää, ja hyvät lääkärit!

Yhteistyössä