Minua alkaa jo pelottaa, että tästä synnytyksestä tulee lopulta avustamaton kotisynnytys.. :/

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Aiemmat synnytykset nopeita, helppoja ja vain sattumalta olen ollut sairaalassa kun ovat syntyneet. Kuopuksen synnytyksessä tajusin vasta 15min ennen loppua ;) että jotain tapahtuu.

Nyt matkaa sairaalaan 2,5h, kaikkineen varmaan sellaiset 3h menis lähtöön. Miten siinä ajassa voi ehtiä? Ambulanssiin en halua synnyttää missään nimessä. Osa täältäkin asustelee potilashotellissa aikansa mutta se nyt ei oikein ole mahdollista.

Mutta mitä jos se vauva vaan syntyy kotiin? MITÄ ihmettä siinä tilanteessa pitäis tehdä? :D Ens viikolla piti käynnistää, mutta lääkäri oli sitten katsonutkin ettei ole tarvetta. Ahaa.. Kiva juttu :( Ja ymmärrän ettei turhaan käynnistellä, mutta pistäähän tuo vähän jännittämään.

Hui..

Ei muuta kuin akussa virtaa että voit soittaa ambulanssia paikalla, ainakin jälkihoitoon :D Ei ois ketään kaveria joka vois tulla asustaan sun luo avuksi?

Heh, oon jo vainoharhaisena kantanut puhelinta pari viikkoa taskussa ja aina kun meen vessaan.. :D Ei yhtään helpota se, että ambulanssilla voi kestää ihan miten kauan vain, jos ei olekaan tässä vaan naapurikunnassa..

[QUOTE="vieras";25747252]En tiedä, mutta sama pelko. Olen yrittänyt netistäkin etsiä jotain ihme selviytymisneuvoja mutta laihoin tuloksin.[/QUOTE]

Paljonko sulla matkaa? Onko edellisiä synnytyksiä? Ärsyttää, kun missään ei oteta tällaista pelkoa vakavasti, sanotaan vaan että "lähdet sitten pienestäkin merkistä" - ahaa.

Ei ne lääkärit ole jumalasta seuraavia, otat yhteyttä synnytyssairaalaan ja selität tilanteesi. Kyllähän niitä synnytyksiä käynnistellään sosiaalisen tilanteen ja äidin tilanteen vuoksi, olen kuullut käynnistettävän hassummistakin syistä kuin tuo sinun.... Valitettavasti vain joissain synnäreillä nämä asiat pitää rautalangasta vääntää ennenkuin suostuvat ottamaan tosissaan, laitat siis vain kovan kovaa vastaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25747262:
Heh, oon jo vainoharhaisena kantanut puhelinta pari viikkoa taskussa ja aina kun meen vessaan.. :D Ei yhtään helpota se, että ambulanssilla voi kestää ihan miten kauan vain, jos ei olekaan tässä vaan naapurikunnassa..

Totta, jos joutuu ambulanssia odottaan niin myöhästä on.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25747266:
Paljonko sulla matkaa? Onko edellisiä synnytyksiä? Ärsyttää, kun missään ei oteta tällaista pelkoa vakavasti, sanotaan vaan että "lähdet sitten pienestäkin merkistä" - ahaa.

On edellisiä synnytyksiä, kaikki syöksyllä. Matkaa joku 120km. Enkä minä tiedä tarviiko lähteä ennenkun ponnistussupistukset tulee, muuten ne on ihan näitä samanlaisia mitä on ollut jo monta viikkoa. Todella stressaaavaa.

[QUOTE="vieras";25747291]On edellisiä synnytyksiä, kaikki syöksyllä. Matkaa joku 120km. Enkä minä tiedä tarviiko lähteä ennenkun ponnistussupistukset tulee, muuten ne on ihan näitä samanlaisia mitä on ollut jo monta viikkoa. Todella stressaaavaa.[/QUOTE]

Ollaan siis samassa veneessä :) Mie en tajua miksi ei voi pitää synnytysvalmiuksia näissä terveyskeskuksissakin, vähän rauhottais mieltä. Ei mulla sinänsä se synnytys pelota mutta jos jotain menee pieleen, itsesyytökset ois valtavat. Mieluummin vaikka suunniteltu kotisynnytys kuin avustamaton sellainen..

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25747299:
Ollaan siis samassa veneessä :) Mie en tajua miksi ei voi pitää synnytysvalmiuksia näissä terveyskeskuksissakin, vähän rauhottais mieltä. Ei mulla sinänsä se synnytys pelota mutta jos jotain menee pieleen, itsesyytökset ois valtavat. Mieluummin vaikka suunniteltu kotisynnytys kuin avustamaton sellainen..

Kyllähän se tietynlaista turvaa toisi, kaikilla kun ei ole läheisiä ihmisiä ympärillä 24 tuntia valmiudessa. Ehkä siellä neuvolassa kannattaisi vielä meidän molempien puhua asiasta, eihän ketään voi pakottaa synnyttämään turvattomasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25747266:

olin kirjoittamassa omaa kokemustani nopeasta ambulanssisynnytyksestä, joka ei päättynyt hyvin...En kuitenkaan halua järkyttää. Yritä vielä saada se käynnistys, nopeissa synnytyksissä on aina myös istukan irtoamisen riski..:( Tsemppiä synnytykseen!

Mulla oli viimeksi synnärillä huonekaverina äiti jolla kaksi aikaisempaa syöksysynnytystä ja kolmas piti käynnistää sen takia mutta synnärin lääkäri olikin sitä mieltä ettei tarvitse. Tosi nopeasti syntyi kolmaskin, ehtivät kyllä sairaalaan mutta ei kuulemma ollut kovin miellyttävä kokemus. Käynnistystä vaatisin minäkin tai osastolle pääsyä hyvissä ajoin mutta ei näköjään toteudu jos kohdalle osuu lääkäri joka on toista mieltä.

kaverin reilu 4 kg poika syntyi aikanaan eteisen lattialle,kissa vain pyöri kaverina vieressä :D heillä oli 2 lasta ennestään ja kaveri vaan ajatteli,ettei supistuksia tule vielä niin usein..sitten soitti ambulanssin,kun omalla autolla ei olisi ehtinyt..miehensä lähti avaamaan ulko-ovea lanssimiehille ja takaisin ylös tullessa vauva oli jo syntynyt :)

Mua kyl hiukan ihmetyttää ettei käynnistetä :O Mun kaverin synnytys käynnistettiin kun edellinen laps tuli tunnissa maailmaan ja oli vahingossa sillon sairaalassa. lääkärit totes ettei oteta riskejä kun sairaalan 25 min ajomatka..

Vaadit sen käynnistyksen. Mulle on ehdotettu käynnistystä ihan vaan jos haluan (en halunnut) niin luulis että käynnistävät ihan oikeassa tarpeessakin. Jos tuo lääkäri ei tajua niin toiselta lääkäriltä sitten.
Et sä voi yksinäs (tai pienen lasten kanssa) kotona synnyttää, tai voit tietenkin mutta kovin mielekästä, turvallista ja missään määrin pakollista se ei voi olla.

minä sain käynnistyksen juuri siitä syystä että neljäs tulossa ja edelliset synnytykset olleet tosi nopeita:/ huh,huh..huomenna aamulla yhdeksältä käynnistykseen:/ pelottaa...

[QUOTE="hmmm";25747758]minä sain käynnistyksen juuri siitä syystä että neljäs tulossa ja edelliset synnytykset olleet tosi nopeita:/ huh,huh..huomenna aamulla yhdeksältä käynnistykseen:/ pelottaa...[/QUOTE]

Tsemppiä sulle ja ONNEKSI sait käynnistyksen :)

Neuvolalääkäri ois siis sitä mieltä että käynnistetään, synnytyssairaalan lääkäri ei oo samaa mieltä. Tätä lääkäriä en ole nähnyt.

Saa nähdä kun nytkin välillä supistaa (?) mutta eihän ne kipeää tietenkään tee.. että ota nyt sitten selvää mitä tehdä.

Ilman kivunlievitystä olet ilmeisesti mukulasi maailmaan puskenut.
Mikäs siin sit ois kotiin synnytellä jos synnytykset menee noin helposti.Pitää vain toivoa ettei tule mitään erikoista..

Noin mulle siis vastattiin samassa tilanteessa.

Itsehän pyytäisin käynnistystä.

Tää on just se syy, miks mä en uskalla kolmatta lasta ees ajatella.
Ensimmäinen synnytys kesti kaikkiaan n. 4h ( vajaa 2,5 h sairaalassa), toisesta ehdittiin olla 9 min sairaalassa ja yhtään nopeampaa ei oltaisi päästy, onneksi ei ollut ruuhka-aika ;)
Pelottaa jos kolmas tulisi, niin syntyisi kotiin. Esikko olisi kuollut synntykseen, jos kotona oltaisiin oltu ( napanuora kaulan ympärillä, sydänäänet laski, jumissa ja supistukset loppui jne.) piti pieni hieroa hengittämään :/

Mun kaverilla on kolme lasta syntynyt miltei kynsille, yksi muistaakseni ambulanssiin matkalle. Lääkäri oli painottanut, että yksikin vielä, niin tulet kyllä ennen laskettua aikaa sairaalaan jo valmiiksi. Synnytykset ovat olleet siis kerta kerralta nopeampia.

Yhteistyössä