Minua ärsyttää syrjäänvetäytyvät vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikuinen kaveriton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikuinen kaveriton

Vieras
Poikani on tutustunut saman ikäiseen kaveriin kerhossa.
Olisin mielelläni tekemässä tuttavuutta tämän toisen pojan vanhempiin, jotta poikani voisi joskus kyläillä heillä ja päin vastoin.
No pojan isä tervehtii kyllä, mutta äiti ei. Äiti odottelee kerhoajan loppumista syrjässä ja tulee vasta sitten joukkoon mukaan kun lapset ovat jo päässeet pois.
Minä itse olen muutenkin tosi ujo aloittamaan keskusteluja, varsinkin jos vastapuoli on evvk-asenteella.
:(

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Voi hitto sentään.

Onks sun mielessä kävässy et tää toinen saattaa olla vielä ujompi ja arempi mitä sä ite oot ja siks voi toimia nin ku toimii.

Ei ole siitä kiinni. Siitä näkee päälle päin, ettei sitä tosiaankaan edes kiinnosta tehdä tuttavuutta.
Kyllä se muuten tervehtisi takaisin, eikö?!

Ja hekottelijat,, haahaa,,

Minulla on vähän sama ongelma naapurimme kanssa. Naapurintyttö on esikoiseni paras kaveri, mutta kanssakäyminen hänen äitinsä kanssa on todella vaikeaa. Hän taitaa kyllä olla ujokin, mutta silti usein tuntuu ettei häntä muutenkaan kiinnosta. Onneksi isät tulevat paremmin juttuun ja sopivat leikkitreffejä että lapset näkisivät välillä. Ja pianhan nuo lapset ovat senikäisiä että voivat yksinkin hakea toista leikkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi hitto sentään.

Onks sun mielessä kävässy et tää toinen saattaa olla vielä ujompi ja arempi mitä sä ite oot ja siks voi toimia nin ku toimii.

Ei ole siitä kiinni. Siitä näkee päälle päin, ettei sitä tosiaankaan edes kiinnosta tehdä tuttavuutta.

Et taatusti kaikista ujoista ja aroista näe päälle muuta ku just ton et he suojaavat itseään antamalla muiden ymmärtää et he eivät välitä.

eivätkä he todellakaan ala itse tervehtimään, mutta usein vastaavat kyllä ystävälliseen tervehdykseen takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jos hän ei ole vaan kiinnostunut vieraista ihmisistä! Ei kait siinä ole sen kummenpaa, ei jaksa vaikka aina jutella lapsista ihmisten kanssa. Mutta koeta nyt sinä vaikka ihan lähestyä tarkotuksella tätä naista.

Minustakin on ihan ok, ettei kaikkia kiinnosta. Mutta esim. juuri tämä naapurin äiti on ollut työttömänä ja lapsi neljä vuotta kotona, eikä äidin ujouden/kiinnostuksenpuutteen takia ole juuri saanut lapsikontakteja. Tuntuu pahalta lapsen puolesta.

Jos hän ei ole vaan kiinnostunut vieraista ihmisistä! Ei kait siinä ole sen kummenpaa, ei jaksa vaikka aina jutella lapsista ihmisten kanssa. Mutta koeta nyt sinä vaikka ihan lähestyä tarkotuksella tätä naista.

No vaikka ei itseä kiinnosta, niin voisi sen verran yrittää, että edes oman lapsen sosiaalisten kontaktien takia antaisi toisten lasten vanhempien tehdä lähemmin tuttavuutta.

Voi hitto sentään.

no, mutta jos hän ei halua tehdä tuttavuutta, niin sitten hän ei halua. rehellisesti sanottuna, en jaksa itsekään alkaa tutustumaan joka paikassa uusiin ihmisiin, (siis todellakin kyllä tervehdin) koska yhteydenpito tuppaa jo nykyisiinkin ystäviin jäävän välillä vähälle kiireen takia.

etkö voi hyväksyä, että lapset leikkivät kerhossa yhdessä, ei muuten. kyllä varmasti kohdallenne sattuu sellainenkin ihminen, joka sitä ystävyyttä myös kaipaa.

Mitäs jos yrität jututtaa sitä pojan isää? Esim. sanoisit, että lapset ovat ystävystyneet ja kutsuisit sitä poikaa teille leikkimään. Jospa se siitä sitten lähtisi rullaamaan.
Itse olen tosi huono tutustumaan uusiin ihmisiin... En ole ujo enkä arka, mutta jotenkin en halua 'tuppaantua' tuntemattomien seuraan.

Ovatko uusia paikkakunnalla? Minä olen kyllä itse aika sosiaalinen, vaan uudessa paikassa vietän mielelläni aikaa syrjässä eka muita seuraillen ennen kuin teen ekan liikkeen. Teen omat päätökset mielessäni muista. En mene pää ekana tunkeen itteeni seuraan ku en itsekään tykkää ihmisistä jotka tulee tunkemaan minun naamalle vaikkei edes tunneta.

No vaikka ei itseä kiinnosta, niin voisi sen verran yrittää, että edes oman lapsen sosiaalisten kontaktien takia antaisi toisten lasten vanhempien tehdä lähemmin tuttavuutta.

Vaikka mulla on lapsia, en ole silti ollut kiinnostunut kaikista kerhokaverien perheistä. Meillä on muutenkin monista eri piireistä niin paljon tuttavia, että en esim itse halua henkilökohtasesti vaan siitä syystä solmia tuttavuuksia, että lapset voisivat olla kavereita. Kannattaa muistaa, että ko. perheen lapsella voi olla vaikka kuinka paljon muitakin kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovatko uusia paikkakunnalla? Minä olen kyllä itse aika sosiaalinen, vaan uudessa paikassa vietän mielelläni aikaa syrjässä eka muita seuraillen ennen kuin teen ekan liikkeen. Teen omat päätökset mielessäni muista. En mene pää ekana tunkeen itteeni seuraan ku en itsekään tykkää ihmisistä jotka tulee tunkemaan minun naamalle vaikkei edes tunneta.

En tiedä ovatko he uusia, me ollaan ainakin.

Onhan tietysti mahdollista myös se että hän ei halua olla tekemisissä juuri sinun kanssasi ja sehän on ihan hänen valintansa johon hänellä on oikeus.

Kaikkien ei myöskän ole mikään velvollisuus olla tekemisissä kenenkään ulkopuolisen kanssa vaikka lapset olisivatkin toistensa kanssa tekemisissä hoidossa tai koulussa, eikä se siltikään tee näistä lapsista mitään sekoja vaikka heidän sosiaaliset kanssakäymiset niiden tarhakamujen kanssa sijoittuvatkin vain sinne tarhaan.

Meitä ihmisiä ja meidän tapoja on valtava määrä eikä niistä varmaan mikään ole kokonaisuutenaan se oikea kaikille.

Borkku: voithan ollakin oikeassa, ettei vanhemmat halua olla kanssani tekemisissä.
Minusta siinäkin tapauksessa osoitetaan väärää mallia lapsille ja sama toistuu sukupolvelta toiselle.

Borkku: voithan ollakin oikeassa, ettei vanhemmat halua olla kanssani tekemisissä.
Minusta siinäkin tapauksessa osoitetaan väärää mallia lapsille ja sama toistuu sukupolvelta toiselle.
Mitä väärää mallia, jos tämän äidin lapsi kerran on sinun lapsesi kaveri? Siis lapsi leikkii sun lapsesi kanssa siellä kerhossa. Mun mielestä riittää alle kouluikäisten lasten kohdalla se, että lapsensa kaverin vanhemmat on joskus nähnyt. Koska eihän ne äidit keskenään leiki vaan ne lapset. Kouluikäisten kohdalla on taas ihan hyvä tuntea lastensa kaverfeiden vanhempia paremmin, sillä koulikäiset osaavat aloittaa sen "kun kaikki muutkin saavat" -mankumisen. Joten on hyvä, jos tietää, että ei se lapsen kaverikaan saa. Vanhempainilloissa kyllä tulee sen verran lasten kavereiden vanhempien kanssa juteltua ja ainakin täällä meilläpäin vanhempainilloissa on juuri puhuttu yhteisesti niistä rajoista, mitä itse kunkin lapsella on. Ja sehän riittää, sillä ei sen lapsen kaverin äidin kanssa tarvitse olla kaveri.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitä väärää mallia, jos tämän äidin lapsi kerran on sinun lapsesi kaveri? Siis lapsi leikkii sun lapsesi kanssa siellä kerhossa. Mun mielestä riittää alle kouluikäisten lasten kohdalla se, että lapsensa kaverin vanhemmat on joskus nähnyt. Koska eihän ne äidit keskenään leiki vaan ne lapset. Kouluikäisten kohdalla on taas ihan hyvä tuntea lastensa kaverfeiden vanhempia paremmin, sillä koulikäiset osaavat aloittaa sen "kun kaikki muutkin saavat" -mankumisen. Joten on hyvä, jos tietää, että ei se lapsen kaverikaan saa. Vanhempainilloissa kyllä tulee sen verran lasten kavereiden vanhempien kanssa juteltua ja ainakin täällä meilläpäin vanhempainilloissa on juuri puhuttu yhteisesti niistä rajoista, mitä itse kunkin lapsella on. Ja sehän riittää, sillä ei sen lapsen kaverin äidin kanssa tarvitse olla kaveri.
No okei, huooh, me tosiaan ollaan uusia ja olisin halunnut lähemmin tutustuttaa pojat toisiinsa. :/
Saa nähdä ilmaantuvatko vanhempain iltaankaan sitten parin vuoden päästä....

Mä en ymmärrä mitä väärää siinä on jos mä en halua olla jonkun ihmisen kans tekemisissä niin en halua ja tällähän mä näytän lapselleni sitä et pakko ei oo olla tekemisissä sellasen kans jonka kans ei halua olla tekemisissä ja tähänhän meillä jokaisella on myös oikeus.

Ei kohtelijaisuudestakaan mitä vaan tartte tehdä kuitenkaan.

Mä en ymmärrä mitä väärää siinä on jos mä en halua olla jonkun ihmisen kans tekemisissä niin en halua ja tällähän mä näytän lapselleni sitä et pakko ei oo olla tekemisissä sellasen kans jonka kans ei halua olla tekemisissä ja tähänhän meillä jokaisella on myös oikeus.

On se kohteliasta edes tervehtiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No okei, huooh, me tosiaan ollaan uusia ja olisin halunnut lähemmin tutustuttaa pojat toisiinsa. :/
Saa nähdä ilmaantuvatko vanhempain iltaankaan sitten parin vuoden päästä....

Mä en muuten inhoo enempää oikeastaan mitään noiden vanhempainiltojen lisäks.
En niihin myöskään osallistu, ellei oo ihan pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Meillä on kerhossa on ihan ok ihmisiä, mutta ei todellakaan kiinnosta heitä sen enempää tavata. Jos tälläkin äidillä on tarpeeksi aktiviteetteja, eikä kaipaa enempää.

:(
Ok. Kaduttaa koko asuinpaikka. Kai minä olen sitten ainoa ihminen maailmassa jota kiinnostais tutustua toisiin ihmisiin. :'(

On se kohteliasta edes tervehtiä.

No hitto jos ihminen vaikka pelkää muittein ihmisten reagtiota niin eikö se ihminen saa olla tervehtimättä?
Mikä hiton pakko on olla niin et määrätyillä on hyvä olla vaikka itellä sit olis kuin kamala ja ahdistunu olo vaan, mut on se niin hiton hyvä et toisilla jotka käytöstä vaativat on sit niin hyvä olo ku olla voi.

Yhteistyössä