Minua itkettää tämä päivä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En halua myöntää että pahotin mieleni, koska en jaksa kuunnella haukkumista siitä, että olen tällainen itkupilli... menen anoppilaan tai miehen mummulle (omia ei ole) ja yritän unohtaa koko jutun...

No mutta jos et näytä pahastumistasi koskaan, niin entä jos he saavat käsityksen, ettei sinua kiinnostakaan viettää aikaa heidän kanssaan? Kyllä kannattaisi kysyä suoraan missä mättää ja miksi sua ei ole kutsuttu, eihän sun sinne silti tarvi mennä vaikka kysysitkin. Törkeetähän tuo on sun vanhemmiltasi. Mutta onko teillä siis muuten etäiset/huonot välit tai jotain vanhoja riitoja tms. mikä selittäis heidän käytöstään?

Meillä riidellään koko ajan, mutt en uskonut, että nyt yhtäkkiä kannetaisi kaunaa... Kantapään kautta olen oppinut olemaan näyttämättä tunteitani, en jaksa enää sitä haukkumista mitä siitä seuraa. Meidän perheessä ei katsota hyvällä, että pokerinaama pettää.

[. Meidän perheessä ei katsota hyvällä, että pokerinaama pettää.

Mitä väliä, mitä ne ajattelee susta jos ei kerran silläkään ole väliä, mitä sä ajattelet niistä.
Anna palaa vaan. Miks turhaan pitää yllä jotain kulissia, et kaikki on OK?

Meillä riidellään koko ajan, mutt en uskonut, että nyt yhtäkkiä kannetaisi kaunaa... Kantapään kautta olen oppinut olemaan näyttämättä tunteitani, en jaksa enää sitä haukkumista mitä siitä seuraa. Meidän perheessä ei katsota hyvällä, että pokerinaama pettää.

:( Kuulostaa ikävältä. Ehkä siinä sitten on jotkut vanhat kaunat taustalla. Ikävää, että ei aikuiset ihmiset ja vielä omat vanhemmat jaksavat noin lapsellisesti käyttäytyä. Jos sinulla on ihana anoppi ja miehen mummo, niin vietä tämä päivä sitten heidän kanssaan ja yritä nauttia. Hyvää äitienpäivää sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaan:

:( Kuulostaa ikävältä. Ehkä siinä sitten on jotkut vanhat kaunat taustalla. Ikävää, että ei aikuiset ihmiset ja vielä omat vanhemmat jaksavat noin lapsellisesti käyttäytyä. Jos sinulla on ihana anoppi ja miehen mummo, niin vietä tämä päivä sitten heidän kanssaan ja yritä nauttia. Hyvää äitienpäivää sinulle!

Siis ikävää, että AIKUISET ihmiset... jne. (tuo ei ei kuulu tuonne väliin...)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Onko niillä muilla lapsia? Tuli vaan mieleen, et jos se on "aikuisten grillausjuhla"?

Ja samaa mieltä, ku moni muukin. Kysyt suoraan mikä mättää ja näytät selvästi pahastumisesi.

On lapsia. Kerhoikäsistä koululaisiin. Kehuivat vielä, kuinka kaikki ovat tulossa... :(

Siksi en kysy, kun tosiaan tiedän että pillahdan itkuun ja sitä suraa uskomaton iva ja haukkuminen... "siksi sinua ei kukaan kestä, kun aina olet tuollainen itkupilli..."

...Normaalit ihmiset tosin ihmettelevät, miten en koskaan näytä mitään tunteita ja aina pidän perusilemeen vaikka mikä tulisi. Ja miksi mikään minua ei hievauta. Ehkä siksi, kun siihen on kovettunut...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla meni vähän ohi... Teidän piti grillata, mut nyt sua ei kutsuta vaan muut? ja kuka laittaa lapsen hoitoon äitienpäivänaattona? :o Ja ilman JÄRKEVÄÄ syytä???

No kun se mummi halus sen lapsen sinne yökylään.

Onko niillä muilla lapsia? Tuli vaan mieleen, et jos se on "aikuisten grillausjuhla"?

Ja samaa mieltä, ku moni muukin. Kysyt suoraan mikä mättää ja näytät selvästi pahastumisesi.

On lapsia. Kerhoikäsistä koululaisiin. Kehuivat vielä, kuinka kaikki ovat tulossa... :(

Siksi en kysy, kun tosiaan tiedän että pillahdan itkuun ja sitä suraa uskomaton iva ja haukkuminen... "siksi sinua ei kukaan kestä, kun aina olet tuollainen itkupilli..."

...Normaalit ihmiset tosin ihmettelevät, miten en koskaan näytä mitään tunteita ja aina pidän perusilemeen vaikka mikä tulisi. Ja miksi mikään minua ei hievauta. Ehkä siksi, kun siihen on kovettunut...

Sinulla on oikeasti ilkeä ja paha perhe. Jospa jättäisit moisen perheen kokonaan etteivät myrkytä lapsesi mieltä. Jos appivanhempasi on kivoja niin ottakaa tavaksi juhlistaa kaikkea heidän kanssaan. Voithan kutsua omia sukulaisia kylään lapsen juhlina, mutta kannattaa varmaan pysytellä erossa muuten, kun paha mieli vain tulee.

no kyllä ois mulakin tullu paha mieli tollasesta ja tuli sunkin puolesta ap. haleja sinne ja hyvää äitienpäivää kaikesta huolimatta. ehkä teette jotain kivaa perheen kesken kun sun mies tulee töistä? mä en kyllä varmaan pitäis ollenkaan yhteyttä tollasiin vanhempiin enkä kyllä veis sinne enää lastakaan tollasen tempun jälkeen, tosi törkeää käytöstä. :(

no ehkä alunperin tarkottivat että sinun pitää tulla kello 13 mennessä, "hakemaan lapsi" eli että menet siihen mennessä sinäkin sinne? ilmoittivat asian tökerösti ja sinä menit siitä hämillesi, joten ymmärsivät sitten että et ole kiinnostunut, joten tokaisivat että "me sitten tuodaan lapsi kotiin jos on taas niin vaikeeta". että niinkun huonon kommunikoinnin ja väärinkäsitysten takia tilanne nyt kaikille vähän epäselvä? en muuten näe mitään järkeä miksi yhtä sisarusparven lasta syrjittäisiiin...
vai annoitko sinä ymmärtää että lapsi viettää äitienpäivä aamun siellä mummolassa jonka jälkeen haet lapsen kotiin viettämään äitinsä kanssa juhlaa? tai että menette sitten toiselle mummolle kylään jne?

En tiedä lohduttaako mutta mulla on samanlainen ajattelematon äiti.
On pahoittanut mieleni monesti. On täysin siskoni talutusnuorassa. Sisko saa muut tekemän mitä hän haluaa. Ei hyväksy sanaa ei. Saa puhumalla itselleen stipendit ja saa siis ihan kaikki tottelemaan itseään. Jos käy vastahankaan saa vihat niskaansa. Osaa olla aivan mielettömän viehättävä ja hyväkäytöksinen ja saa kaikki rakastamaan itseään.

Äitini ei esim ole ehtinyt tutustua lapsiini kun sisko ei salli sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
En tiedä lohduttaako mutta mulla on samanlainen ajattelematon äiti.
On pahoittanut mieleni monesti. On täysin siskoni talutusnuorassa. Sisko saa muut tekemän mitä hän haluaa. Ei hyväksy sanaa ei. Saa puhumalla itselleen stipendit ja saa siis ihan kaikki tottelemaan itseään. Jos käy vastahankaan saa vihat niskaansa. Osaa olla aivan mielettömän viehättävä ja hyväkäytöksinen ja saa kaikki rakastamaan itseään.

Äitini ei esim ole ehtinyt tutustua lapsiini kun sisko ei salli sitä.

tai sitten teillä on puhdas väärinymmärrys kysessä?

Alkuperäinen kirjoittaja viera*:
no ehkä alunperin tarkottivat että sinun pitää tulla kello 13 mennessä, "hakemaan lapsi" eli että menet siihen mennessä sinäkin sinne? ilmoittivat asian tökerösti ja sinä menit siitä hämillesi, joten ymmärsivät sitten että et ole kiinnostunut, joten tokaisivat että "me sitten tuodaan lapsi kotiin jos on taas niin vaikeeta". että niinkun huonon kommunikoinnin ja väärinkäsitysten takia tilanne nyt kaikille vähän epäselvä? en muuten näe mitään järkeä miksi yhtä sisarusparven lasta syrjittäisiiin...
vai annoitko sinä ymmärtää että lapsi viettää äitienpäivä aamun siellä mummolassa jonka jälkeen haet lapsen kotiin viettämään äitinsä kanssa juhlaa? tai että menette sitten toiselle mummolle kylään jne?

Varmasti tarkoitit hyvää, mutta olet valitettavasti väärässä. Meillä on omituinen perhe.

Minä itse eilen ehdotin, että tulisin hakemaan lapsen, jotta samalla voisin toivottaa hyvää äitienpäivää. Isäni vastasi siihen kehumalla grillauksesta ja muista vieraista. Siksi käsitin, että minut kutsuttiin myös. Puhuttiin vielä, kuinka lapset sitten varmasti kaikki leikkivät yhdessä ja että se on meidän pienelle mukavaa, kun kotona hällä ei vielä leikkikaveria ole. Että siinämielessä oli väärinkäsitys, että minä käsitin, että minut kutsuttiin.

Nyt sanoivat suoraan, että lapsi pitää HAKEA POIS, koska heillä on suunnitelmia. Ja kun en tiennyt mitä sanoa muuta kuin "ööööö", sanoivat tuovansa.

Nyt menen suihkuun ja pesen turvonneet silmät ja lähden ulos. Jos anoppilassa ei ole ketään, menen vaikka jokirantaan. En jaksa koko päivää itsesäälissä rypeä.

Jos olisin ap, ostaisin jonkun nätin kukan, menisin hakemaan lapsen pois ja toivottaisin oikein hymyillen ja lyhyesti hyvää äitienpäivää ja marssisin ulos... luulisi että äidillä vähän omatunto kolkuttais...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla meni vähän ohi... Teidän piti grillata, mut nyt sua ei kutsuta vaan muut? ja kuka laittaa lapsen hoitoon äitienpäivänaattona? :o Ja ilman JÄRKEVÄÄ syytä???

No kun se mummi halus sen lapsen sinne yökylään.

Eipä taida mummilla olla jatkossa mitään oikeuksia haluta sinulta yhtään mitään! Törkeää.

Ja tällaista sanoo sulle sun oma perheesi, mukaan lukien oma äitisi, jota olisit tänään halunnut onnitella? Aivan uskomatonta joukkokiusaamista, olen todella pahoillani puolestasi.

Tekisin samoin kuin joku muukin jo ehdotti, veisin (tai jos tulevat tuomaan lapsen niin antaisin) jonkun kauniin kukan ja kortin äidilleni ja toivottaisin halauksen kera hyvää äitienpäivää - menisiköhän äitisi sillä itseensä? Kylmä on kyllä se äiti joka ei edes äitienpäivänä moisesta käytöksestään huonoa omaatuntoa kokisi, jos sen vain tajuaisi.

Ei äitienpäivänä ole kyse vain siitä miten muut äitejä kohtelevat, vaan kyllä tämä mielestäni voisi olla se päivä jolloin kukin äiti (siis muutkin kuin ap:n äiti, itseni mukaan lukien) vähän miettisi äitinä olemista ja sitä miten niitä lapsiaan kohtelee.

Mä kyllä ehdotan nyt sellasta väärink'sitystä, että vanhempasi ovat kysyneet "koska haet lapsen" ja tarkoittaneet "koska tulet tänne". Siis pitävät selvänä, että jäät kun paikalle menet, joten eivät bnähneet tarpeelliseksi selittää enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä kyllä ehdotan nyt sellasta väärink'sitystä, että vanhempasi ovat kysyneet "koska haet lapsen" ja tarkoittaneet "koska tulet tänne". Siis pitävät selvänä, että jäät kun paikalle menet, joten eivät bnähneet tarpeelliseksi selittää enempää.

Et tainnut lukea koko ketjua...? :/

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Et tainnut lukea koko ketjua...? :/

Luin jälkeen. Mutta silti vieläkin jaksan toivoa, että kyse on väärinkäsityksestä :hug: Eihän nyt ketään pois ajeta, jos on grillijuhlat meneillään! Sukulainen tai muu tuttu, niin tokihan se jää, jos paikalle syystä tai toisesta sattuu!

Alkuperäinen kirjoittaja Runko:

Ja tällaista sanoo sulle sun oma perheesi, mukaan lukien oma äitisi, jota olisit tänään halunnut onnitella? Aivan uskomatonta joukkokiusaamista, olen todella pahoillani puolestasi.

Tekisin samoin kuin joku muukin jo ehdotti, veisin (tai jos tulevat tuomaan lapsen niin antaisin) jonkun kauniin kukan ja kortin äidilleni ja toivottaisin halauksen kera hyvää äitienpäivää - menisiköhän äitisi sillä itseensä? Kylmä on kyllä se äiti joka ei edes äitienpäivänä moisesta käytöksestään huonoa omaatuntoa kokisi, jos sen vain tajuaisi.

Ei äitienpäivänä ole kyse vain siitä miten muut äitejä kohtelevat, vaan kyllä tämä mielestäni voisi olla se päivä jolloin kukin äiti (siis muutkin kuin ap:n äiti, itseni mukaan lukien) vähän miettisi äitinä olemista ja sitä miten niitä lapsiaan kohtelee.

Väänsin juuri parhaani mukaan (omasta mielestäni) ihan kauniin kortin ja aijon antaa sen. Tulostin myös lapsestani hellyyttävän kuvan ja meillä on lahjakin. Halaisin, mutta meillä ei halata, joten en usko äitini sallivan sitä. Jos nyt edes itse tulee paikalle, luultavasti kyllä on passittanut isäni asialle... Missä sitten lienevät, kun kello jo on yli 13...

Yhteistyössä