Minua on ihan oikeesti alkanut ärsyttää tällä palstalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nämä palstailijat (yleensä ovat kotiäitejä) jotka joka ikiseen ketjuun mikä käsittelee lasten, varsinkin pienten lasten, hoitoon viemistä tuppaavat sen oman mielipiteensä siitä että pienten lasten paikka on kotona eikä hoidossa. Varmaan näin onkin mutta kun perheitä ja heidän tarpeitaan on erilaisia. Niin miksi ihmeessä täytyy jokaikiseen ketjuun olla tuppaamassa sitä kannanottoa siitä mikä lapselle parasta tai että miten asia pitäisi hoitaa.
Esimerkiksi jos joku kysyy vaikka kokemuksia mitä vuosikkaalle lapselle mukaan hoitoon niin sata varmasti ketjuun ilmestyy joku joka kertoo että vuosikkaan paikka on kotihoidossa. Argg että alkaa tympimään nämä kaikkitietävät kirjoittelijat.

Tjaa. Mulla ei ole pistänyt silmään. Mutta mä olenkin kotiäiti :saint: Mulle se on ihan ykslysti miten muut hoitavat lapsensa. Se mikä meille sopii, ei välttämättä sovi muille. Mulla ei ainakaan ole pahaa sanottavaa, vaikka joku veisikin lapsensa hoitoon.

No keskustelupalstapa hyvinkin, mutta jos aiheena on vaikka kokemukset vuoden ikäisen ruokailusta hoidossa niin sataprosenttisesti ketjuun löytyy mielipide siitä että vuoden ikäisen paikka on kotona eikä hoidossa. Eri asia jos alkuperäisessä viestissä kysytään/pohditaan eri hoitovaihtoehtoja niin silloin on tietty ihan ok sanoa se oma mielipiteensä asiansa. Ja siitä päättelen että kyseessä kotiäidit kun usein kommenttina on "meillä hoidetaan/tehdään niin ja näin jne..."

Ärsyttääkö se sinua siksi, että kalikka kalahtaa omaan nilkkaan?

Mun mielestä on varsin typerää ärsyyntyä mistään mitä täällä jauhetaan. Tämä on vain typerä palsta jossa joidenkin jo ihan puhtaasti jopa tarkoitus ärsyttää. Ei kannata antaa niille tyydytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi sitten:
Joopajoo.. Mut mitäs päättelet, et on kotiäitejä?

Mä oon luullu, et tää on keskustelupalsta. :D

just nii. mulla ja kotiäidillä on yhteistä tuo koti... :D

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Typerää itsensä jalustalle nostamista. Mut oon sitten ajatellut, että jos ihmisen elämässä ei kerta kaikkiaan ole MITÄÄN muuta kuin kotiasiat, niin ehkä sellaiselle pitää sitten antaa anteeksi se, että ei vaan ymmärrä antaa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No keskustelupalstapa hyvinkin, mutta jos aiheena on vaikka kokemukset vuoden ikäisen ruokailusta hoidossa niin sataprosenttisesti ketjuun löytyy mielipide siitä että vuoden ikäisen paikka on kotona eikä hoidossa. Eri asia jos alkuperäisessä viestissä kysytään/pohditaan eri hoitovaihtoehtoja niin silloin on tietty ihan ok sanoa se oma mielipiteensä asiansa. Ja siitä päättelen että kyseessä kotiäidit kun usein kommenttina on "meillä hoidetaan/tehdään niin ja näin jne..."

Tää teksti on musta jotenkin ristiriitainen. Siis joku kysyy eri hoitovaihtoehtoja, niin KOTIÄITI vastaa "meillä tehdään näin...". Miten siihen pitäisi vastata? Eiköhän jokainen vastaa juuri sillä tavalla miten heillä tehdään. Se ei tarkoita että se on ainut ja oikea tapa. En minä osaa ainakaan vastata muutoinkuin miten meillä, en uskalla muitten puolesta ruvata puhumaan. Se silloin tarkoittaa tosiaan että meillä niin tehdään, mutta ei muilla niin tarvitse tehdä. Jos joku saa siitä itselleen hyvän vinkin, niin se on hyvä jos kokee sen omakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:

Tää teksti on musta jotenkin ristiriitainen. Siis joku kysyy eri hoitovaihtoehtoja, niin KOTIÄITI vastaa "meillä tehdään näin...". Miten siihen pitäisi vastata? Eiköhän jokainen vastaa juuri sillä tavalla miten heillä tehdään. Se ei tarkoita että se on ainut ja oikea tapa. En minä osaa ainakaan vastata muutoinkuin miten meillä, en uskalla muitten puolesta ruvata puhumaan. Se silloin tarkoittaa tosiaan että meillä niin tehdään, mutta ei muilla niin tarvitse tehdä. Jos joku saa siitä itselleen hyvän vinkin, niin se on hyvä jos kokee sen omakseen.

Siis vielä kerran väännän rautalangasta mitä tarkoitan. Eli ei minua ärsytä ne kommentit joissa puolletaan kotihoitoa (jokainen tekee niinkuin omalle perheelle parhaaksi on) jos alkuperäisessä viestissä mietitään/pohditaan eri vaihtoehtoja. Vaan em. kommentit siinä tapauksessa että alkuperäisessä viestissä pyydetään esim kokemuksia miten pienillä on sujunut ruokailu hoidossa niin sinne pitää päästä kommentoimaan että pienelle se paras vaihtoehto on kotihoito vaikka sitä asiaa ei siinä kysytty. Miksi ihmeessä on näitä jotka joka väliin tahtovat tuoda esille sen että pienen lapsen paras paikka on kotona.

Ettekö ymmärrä että se menee niin päin että työäidit kuittailee työäideille ja kotiäidit kotiäidelle? Siksihän se on niin helppo provota kun tietää itsekin mikä loukkaisi, jos joku aikoo laittaa vuoden ikäisen hoitoon, niin tottakai käyn hänelle vähän kertomassa siitä kuinka hän pilaa lapsensa elämän, koska laitoin itsekin ja haluan pahaa niille kotiäideille jotka minua silloin morkkasivat. Tällaisita jutuista kun yleensä syntyy hyökkäys kotiäitejä kohtaan. Kiitos ap siitä.
Tässä teille tällainen elämää suurempi tieto kun että näköjään sitä itse ymmärrä.
Taidankin mennä jonnekin läskiketjuun haukkumaan lihavat ihmiset itsekurin puutteesta kun ei oma laihis tahdo onnistua.
Laitetaan nyt tähänkin ketjun, kun te ette näköjään ymmärrä miten tämä kuvio menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vääntää rautalangasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:

Siis vielä kerran väännän rautalangasta mitä tarkoitan. Eli ei minua ärsytä ne kommentit joissa puolletaan kotihoitoa (jokainen tekee niinkuin omalle perheelle parhaaksi on) jos alkuperäisessä viestissä mietitään/pohditaan eri vaihtoehtoja. Vaan em. kommentit siinä tapauksessa että alkuperäisessä viestissä pyydetään esim kokemuksia miten pienillä on sujunut ruokailu hoidossa niin sinne pitää päästä kommentoimaan että pienelle se paras vaihtoehto on kotihoito vaikka sitä asiaa ei siinä kysytty. Miksi ihmeessä on näitä jotka joka väliin tahtovat tuoda esille sen että pienen lapsen paras paikka on kotona.

Näin mä aluksi ymmärsinkin aloituksesta, jotenkin tuossa toisessa viestissä oli kuin kaksi eri aihetta. kyllä mä ymmärrän tuon että on ärsyttävää tuollainen tuputus ja kaikki tietävyys. Kaikilla ei ole mahdollisuutta hoitaa edes kotona, eikä se välttämättä ole kaikille sopivin vaihtoehto. :) Kunnioitakaamme toistemme päätöksiä, jokainen varmasti tekee juuri niin kuin parhaaksi näkee hoitomuodon. Tämä aihe on sellainen missä kukaan ei voi olla oikeassa toisen puolesta.

Yhteistyössä