Minua on ihan oikeesti alkanut ärsyttää tällä palstalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nämä palstailijat (yleensä ovat kotiäitejä) jotka joka ikiseen ketjuun mikä käsittelee lasten, varsinkin pienten lasten, hoitoon viemistä tuppaavat sen oman mielipiteensä siitä että pienten lasten paikka on kotona eikä hoidossa. Varmaan näin onkin mutta kun perheitä ja heidän tarpeitaan on erilaisia. Niin miksi ihmeessä täytyy jokaikiseen ketjuun olla tuppaamassa sitä kannanottoa siitä mikä lapselle parasta tai että miten asia pitäisi hoitaa.
Esimerkiksi jos joku kysyy vaikka kokemuksia mitä vuosikkaalle lapselle mukaan hoitoon niin sata varmasti ketjuun ilmestyy joku joka kertoo että vuosikkaan paikka on kotihoidossa. Argg että alkaa tympimään nämä kaikkitietävät kirjoittelijat.

minuapa ärsyttää ikuiset:

"raskaanako?"
"kertokaa, olenks paksuun!"
"iik mensut myöhäs, raskaan??"
"ovislima jatkuu, sekstasin, voiko tulla raskaaksi?"
"heiii tulkatkaa tää testi, onko plussa vai nega"
"sain negan, olenks silti raskaana?"

..... ketjut.... että ottaa päähä

No pakko se on jossain päteä... Meillä piti pojan mennä hoitoon jo viime kuussa nyt siis 10kk, mut töiden vähyyden vuoksi oon ainaki loppuvuoden kotona vähällä rahalla ja laskuja kasaantuu. Mieluummin oisin töissä ettei tarvis kärvistellä :)

Esikoisen vein 9kk ikäisenä hoitoon siksi, ettei oltaisi pärjätty kotihoidontuella. Nyt lapsia kolme ja olen töissä miehen ollessa lomautettuna.. eli asiat toisinpäin kun esikoisen aikana.. mutta mikäli mies saa töitä, vien lapset hoitoon.
Itse olen ollut 10kk ikäisestä lähtien hoidossa enkä ole saanut mitään traumoja.
Tietysti se on kova paikka viedä lapsi hoitoon varsinkin jos jää itkemään sinun lähtiessäsi.

Tällä keskustellessa pitää muistaa että kuitenkin hyvin iso osa lapsista on myös hoidossa ja heidän vanhempansa ovat tosiaan siellä töissä eikä heillä ole aikaa notkua täällä palstoilla puolustelemassa omia valintojaan.

Pitää suhteuttaa ihan oikeasti siihen, että tänne kirjoittaa tietyntyyppiset äidit enemmän ja sen vuoksi tietyt näkökulmat painottuvat toisia enemmän.

Minullakin on yllättävän paljon aikaa loppujen lopuksi notkua koneella nyt kun olen kotona. Kun palaan työelämään (vauva jää 7 kk ikäisenä isänsä hoitoon) niin hektisyys ja kiire vie sitten kaiken "ylimääräisen" ajan joka jää vielä pojalta ja lastenhoidolta yli.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteensä, mutta onhan se toki ärsyttävää kun saa epäasiallisia kommenteja asialliseen kysymykseen.

En ala arvioimaan vanhempia jotka joutuvat lähtemään töihin syystä tai toisesta kun lapsi on pieni. PAITSI yhdessä tapauksessa ihmettelin suuresti. Kun meidän lapset oli hoidossa siellä aloitti yksi poika joka oli 3-4kk ikäinen. Äiti oli saanut töitä josta ei voinut kieltäytyä joten tämä pieni ja isompi hoitoon.
Ei se varmasti ole ollut helppoa sille perheelle, mutta joskus on vaan tehtävä vaikeitakin ratkaisuja eikä siitä pidä lähteä syyttämään ketään.

Ettekö ymmärrä että se menee niin päin että työäidit kuittailee työäideille ja kotiäidit kotiäidelle? Siksihän se on niin helppo provota kun tietää itsekin mikä loukkaisi, jos joku aikoo laittaa vuoden ikäisen hoitoon, niin tottakai käyn hänelle vähän kertomassa siitä kuinka hän pilaa lapsensa elämän, koska laitoin itsekin ja haluan pahaa niille kotiäideille jotka minua silloin morkkasivat. Tällaisita jutuista kun yleensä syntyy hyökkäys kotiäitejä kohtaan. Kiitos ap siitä.
Tässä teille tällainen elämää suurempi tieto kun että näköjään sitä itse ymmärrä.
Taidankin mennä jonnekin läskiketjuun haukkumaan lihavat ihmiset itsekurin puutteesta kun ei oma laihis tahdo onnistua :)

Yhteistyössä