Minua vaivaa kateus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kade

Vieras
Olen monesta asiasta joillekin kateellinen: ulkonäöstä, parisuhteesta ja muista ihmissuhteista, kauniista lapsista, onnellisuudesta.

Miten tästä pääsee eroon? Keskittymällä omaan elämään? Mutta miten, kun pakostikin hyppii näitä kateuden aiheita niin sanotusti silmille, ei sitä voi välttää? Onko joku teistä parantunut kateudesta?

Ole kateellinen sitten sillä tavalla että voit saada samat asiat esimerkiksi:). Mä en ikinä oo kelle kateellinen, siks kun tiedän jokaisella omat murhet kuitenkin, nyt tai myöhemmin. Mutta oma elämää voi aina rakentaa omalla tavalla

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Kaikilla on sen ulkopuolisten silmään ehkä hyvinkin täydellisen pinnan alla myös ongelmia ja epätäydellisyyttä. :) Vaikka olisit miten kateellinen muille se ei tee sinusta itsestäsi sen rikkaampaa kauniimpaa tms mitä ikinä kadehditkaan. Voit vain pyrkiä siihen että teet omasta elämästä sellaisen mistä itse pidät. Et muutu keneksikään toiseksi vaikka miten yrittäisit.

Minäkin olen monesti kateellinen ja se johtuu siitä, että elämä on niin köyhää ja jään paitsi ihan tavallisistakin keskivertoihmisen elämään kuuluvista asioista. Oma valinta kuitenkin, että nain velkaisen miehen. Jotkut käyvät joka vuosi thaimaassa tai muualla lämpimässä, me ollaan käyty yhden kerran ruotsissa 6 vuoden yhteiselämän aikana, mutta elämä on...

Jotkut ihmiset ovat kyllä semmoisia, että saavat kaikki asiat näyttämään hienommilta ja isommilta kuin mitä ne oikeasti ovat. Yhdellä työkaverilla on kaikki aina niin mahtavaa, mutta olen vähitellen hoksannut, että hänen elämänsä on ihan tavallista, hän vaan osaa omassa päässään tehdä asioista elämää suurempia:)

mäkin olen kade mm. näistä

-hyvistä miehistä ( ei juo alkoholia, ei polta, kiltti, ystävällinen aidosti)
-rahasta ( helpottais tulevaisuutta ja nykyhetkeä )
-hyvistä ystävistä ( mulla ei ole yhtään ystävää )

mäkin olen kade mm. näistä

-hyvistä miehistä ( ei juo alkoholia, ei polta, kiltti, ystävällinen aidosti)
-rahasta ( helpottais tulevaisuutta ja nykyhetkeä )
-hyvistä ystävistä ( mulla ei ole yhtään ystävää )

mikäs siinä, jos se saa sut toimimaan niiden saavuttamiseksi omaankin elämään. mutta kun taitaa yleensä homma mennä päin vastoin. että mieli paranoo kunhan toinenkin ne menettäisi?

Olin ennen, kunnes oivalsin sen kuluttavan kauheasti. Kannattaa lopettaa, kateus on kuin myrkkyä ja ennenkaikkea itselle. Aivan turhaa ajanhukkaa miettiä toisten paremmuuksia.

Ole kateellinen sitten sillä tavalla että voit saada samat asiat esimerkiksi:). Mä en ikinä oo kelle kateellinen, siks kun tiedän jokaisella omat murhet kuitenkin, nyt tai myöhemmin. Mutta oma elämää voi aina rakentaa omalla tavalla

ap:n kateuden kohde ei ollut materia vaan ihmissuhteet ja lasten ulkonäkö, vaikea noita on hankkia. rahaa voi jokainen hankkia mutta kauniita lapsia tai hyvää parisuhdetta ei aina onnistu saamaan vaikka yrittää.