Minulla ei ole ystäviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen huomannut kuink yksin olen nyt kun elämässä on vaikea hetki menossa, ei ole ketään kenelle soittaisin ja purkaisin pahaa oloa. Yksin olen ja koko ajan ajatukset pyörii päässä enkä pääse purkamaan niitä mihinkään. Katsoin puhelintakin niin kukaan ei ole soittanut minulle ikuisuuksiin kysyäkseen mitä kuuluu. Muutamat soitot on tullut mutta ne on sellaisia että joku jotain haluaa tai lapset on soittanut. En kirjoittele jatkuvasti faceen juttuja eli ei ole edes sitä että kertoisin jo somessa elämästäni. Ei vain taida ketään kiinnostaa mitä minulle kuuluu. Kukaan ei soita ja kysy lähdenkö vaikka kahville tai pyydä mihinkään aina saan itse olla kysymässä. Ehkä vaan jatkan tätä etten soittele ja katson koska joku pyytää minua johonkin. Sitä ei kyllä varmaa tapahdu :O

Et ole varmasti ainoa, joka tuntee noin. Harrastatko jotain? Harrastuksista voisi löytyä mahdollisesti uusia ystäviä.

Minulla oli menneenä viikonloppuna vähän samanlainen tunne; paljon ikäviä juttuja, muttei oikein ketään, jota kiinnostaisi. Syy on varmasti minussa itsessäni, mutta en tiedä lohduttaako se kauheasti.

Kyllä se tästä.

Niin varmaanolenkin katsonut liikaa tv-sarjoja, koska elämässä ei ole mitään tekemistä. Mitään raskasta urheilua en voi harrastaa koska olen kuntoutumassa selän takia. Eikä minulla kyllä ole rahaa edes oikein harrastella :(

Mulla on myös yksinäistä. En ole nyt töissä kun pitkä sairasloma. Yksin kotona. Mulla on pari kaveria mutta tapaan heitä hyvin harvoin ja varon aina tarkkaan mitä puhun heidän kanssaan, koska kumpikin juoruaa aivan kaiken heti. Aikuisten on vaikea löytää uusia ystäviä ja luottaa heihin. .

Aikuisena oikeiden ystävien tai niiden sydänystävien joiden kanssa jakaa murheet yms on todella vaikea löytää.
Ei ne harrastukset takaa yhtään mitään. Oon harrastanut vaikka ja mitä, ja en yhdenkään kanssatoverin puhelinnumeroa tiedä..
Kaikki ystäväni on koulusta tai töistä, jotka ovat sitten parhaita ystäviäni ja voin jakaa murheet yms.
harrastuksista en kuitenkaan yhtään ole sellaista löytänyt.
Yleensä se kumppani on se paras ystävä jolle purkautua yms, mutta auta armias ku murheet liittyvätki siihen kumppaniin, niin oletkin iha yksin!
Automaattisesti se ei tarkoita sitä, että on jotenkin huono ihminen kun ei ole kavereita.
Se on todella yleistä ettei niitä ole.
Ja vaikka löytääkin niitä hyvänpäivän tuttuja, ne katoaa aika nopeasti, jos aina on heille kaikki ongelmat kertomassa. Oikeiden ystävien etsiminen vie vuosia, ja vuosia sen jälkeen ennenkuin niille voi alkaa puhumaan ongelmista.
Kaikilla meillä on omat ongelmamme ja se että jaksaisin jonku toisen ongelmia kuunnella täytyy olla minulle todella läheinen ihminen..
Ystävällä täytyy myös olla suht samanlainen elämäntilanne kuin itsellä, koska sillon teillä on todennäköisesti yhteiset ongelmatkin.
Jos kaverilla on lapsia ja sulla ei, niin ei varmaan kiinnosta kuunnella sen lapsiongelmia..

"Itseään ei tarvitse muuttaa - ainoastaan tapaa, miten toimii". En muista kuka sanoi, mutta toimii! Telkkarissa ei mitään vikaa, vaan niissä ohjelmissa. Tee nyt näin, että katsot vain ne lokerosta "vielä ehdit" ja sieltä valitset dokumentteja. Saattaa tuntua lyhyen ajan päästä ihan toisenlaiselta. Alatko koekaniiniksi: tästä tänään:-)

Olen huomannut kuink yksin olen nyt kun elämässä on vaikea hetki menossa, ei ole ketään kenelle soittaisin ja purkaisin pahaa oloa. Yksin olen ja koko ajan ajatukset pyörii päässä enkä pääse purkamaan niitä mihinkään. Katsoin puhelintakin niin kukaan ei ole soittanut minulle ikuisuuksiin kysyäkseen mitä kuuluu. Muutamat soitot on tullut mutta ne on sellaisia että joku jotain haluaa tai lapset on soittanut. En kirjoittele jatkuvasti faceen juttuja eli ei ole edes sitä että kertoisin jo somessa elämästäni. Ei vain taida ketään kiinnostaa mitä minulle kuuluu. Kukaan ei soita ja kysy lähdenkö vaikka kahville tai pyydä mihinkään aina saan itse olla kysymässä. Ehkä vaan jatkan tätä etten soittele ja katson koska joku pyytää minua johonkin. Sitä ei kyllä varmaa tapahdu :O
no eihän se sama ole mutta miksi et juttele vaikka täällä jos se helpottais?

Tuli mieleen, että muutko ei osaa olla erossa sometuksesta enää? Onhan siinä hyvä idea palkata ihmisiä töihin ja tekevät kans sen mitä sovitaan:-)

Jatkoin aihetta,--siis minkä ikäisen kanssa tässä nyt keskustellaan?
Seuraavaksi kannattaa katsoa tämä uusi sarja, eka jakso.
Mitä se yksinäisyys oikeastaan on?

Ei ne harrastukset takaa yhtään mitään. Oon harrastanut vaikka ja mitä, ja en yhdenkään kanssatoverin puhelinnumeroa tiedä..
Kaikki ystäväni on koulusta tai töistä, jotka ovat sitten parhaita ystäviäni ja voin jakaa murheet yms.
harrastuksista en kuitenkaan yhtään ole sellaista löytänyt.

Mä taas oon löytäny rakkaan (aikuisena alottamani) harrastuksen parista pari todella hyvä ystävää. Yhden sydänystävän jopa. Eli kyllä se mahdollista on. Toki se alkoi hiljalleen tyyliin "tuutko käymään kahvilla..."

Eli mä kyllä liputan tuon harrastuksen puolesta. Sitä paitsi, kun on mielekästä tekemistä, ei jää aikaa vatvoa yksinäisyyttään tai muita elämän puutteita. Sisältöä elämään saa varmasti, tavalla tai toisella.

Niin varmaanolenkin katsonut liikaa tv-sarjoja, koska elämässä ei ole mitään tekemistä. Mitään raskasta urheilua en voi harrastaa koska olen kuntoutumassa selän takia. Eikä minulla kyllä ole rahaa edes oikein harrastella :(
Rahaa voi säästää, kun tietää tarkalleen, mihin:-)
Selkävaiva on hankala, mutta liikettä sekin tarvii - siis varovasti max parin tunnin tanssikurssille ja omilla ehdoilla aloittelet. Mutta se eka askel kynnyksen yli on yleensä hankalin, tiedän monen sanoneen, kokemuksesta;-)

No puhelimen soittologi ei kyllä kerro ystävistä tai niiden määrästä. Ei monetkaan nykyisin soittele, paitsi vanhemmat ihmiset. Ihmiset soittavat vain jos on kiireistä asiaa, muuten perus rupattelut hoidetaan facebookissa tai whatsupin keskusteluissa. En edes muista milloin olisin turissut ystäväni kanssa puhelimessa tunnin kuten ennen vanhaan. Nyt kaikki hoidetaan noilla kertomillani tavoilla.

Olen vielä nuori, vähän yli kolmekymmentä ja tosiaan kun selkä meni jo aikaa sitten mutta vieläkään ei ole kunnossa. Lapset on jo "isoja" Ei enää sen ikäisiä että niiden kanssa lähdetään puistoon jossa voisi tutustua toisiin äiteihin. Lapsista vielä yksi on erityislapsi jolla on paha oppimisvaikeus, hänellä ei ole myöskään kavereita joten on sosiaalisia ongelmia. Odottelee pääsyä psykiatrin paikkeille. Se lapsi vie minulta kaikki voimat kun olen hänen seurassa koska on sellainen kyllä-ei-kyllä-ei lapsi ja nyt ei ole voimia itsellä olla niin jämpti lapsen kanssa kuin pitäisi, mieheltä en tässä asiassa apua saa, mielummin pysyttelee taka-alalla silloin kun lapsella on kiukku hetki, eli yksin yritän saada tilanteen haltuun. Työelämässä olen mutta työkin on kovin yksinäistä ja kun kyseessä on pieni työpaikka tuo se omia paineita siihen etten voi hakea sairaslomaa nyt kun tunnen olevani aivan loppu, Väkisin käyn töissä ja työpäivän jälkeen olenkin aivan väsynyt, voisin vain mennä nukumaan, mutta lapset kun on tuossa niin pakko sinnitellä, aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös. Olen eronut lasten isästä ja olen uudessa suhteessa mutta viimeinen vuosi on ollut sellaista että jatkuvasti mietin eroa ja kuinka paljon helpompaa elämä olisi jos olisin vain lapsien kanssa, ei olisi sitä "aikuista" miestä siinä rasitteena ja voisin jopa paremmin saada ulkopuolista apua kun ei oleteta että nykyinen mies auttaa, kun ei häneltä tunnu apua tulevan. Ei oikein osaa asettua minun asemaan ja muutenkin on sellainen joka ei osaa sisäistää sitä että kaikki ei ajattele ja tee asioista niinkuin hän. Minulla on nyt ollut vaikeaa varsinkin viimeisit pari kk ja olen ollut todella alla päin, hiljainen ja itkuinen eikä edes mies ole kertaakaan kysynyt että miksi minulla on pahamieli. Läheisyys meiltä on hävinnyt jo aikaa sitten. Mutta sitten tuleekin taas yksi ongelma. Miehelllä ei ole enää luototietoja, on porsinut ne jossain vaiheessa niin etten edes minä tiennyt että hänellä on niin vaikea rahallisesti. Eli miten saan edes erottua kun eihän luottotiedoton saa vuokra-asuntoa? Nykyinen asunto missä minä asun niin olen aikoinaan vuokrannut tämän itselleni ja lapsille joten en missään nimessä tee sitä että hyvällä paikalla (lasten koulujen suhteen) sekä oikean kokoinen asuntoa jättäisin miehelle ja itse muuttaisin pois lapsieni kanssa. Olen täysin jumissa en voi tehdä oikein mitään kun en kuitenkaan saa elämään muutosta. Jään tähän mustaan usvaan niin pitkäksi aikaa että lapset ovat muuttaneet omille, sitten otan ja muutan vaikka toiselle puolelle suomea jolloin voin tehdä sen yksin. Ei wa:ssa tai facessakaan kukaan minulta kysy kuulumisia tai muutakaan eli ei vaan tunnu ketään kiinnostavan mitä kuuluu tai miten voin. Minä olen muutenkin ollut aina se joka kysy jotain ihmisitä vaikka kahville tai lenkille mutta havemmin kukaan edes lähtee.

Olen vielä nuori, vähän yli kolmekymmentä ja tosiaan kun selkä meni jo aikaa sitten mutta vieläkään ei ole kunnossa. Lapset on jo "isoja" Ei enää sen ikäisiä että niiden kanssa lähdetään puistoon jossa voisi tutustua toisiin äiteihin. Lapsista vielä yksi on erityislapsi jolla on paha oppimisvaikeus, hänellä ei ole myöskään kavereita joten on sosiaalisia ongelmia. Odottelee pääsyä psykiatrin paikkeille. Se lapsi vie minulta kaikki voimat kun olen hänen seurassa koska on sellainen kyllä-ei-kyllä-ei lapsi ja nyt ei ole voimia itsellä olla niin jämpti lapsen kanssa kuin pitäisi, mieheltä en tässä asiassa apua saa, mielummin pysyttelee taka-alalla silloin kun lapsella on kiukku hetki, eli yksin yritän saada tilanteen haltuun. Työelämässä olen mutta työkin on kovin yksinäistä ja kun kyseessä on pieni työpaikka tuo se omia paineita siihen etten voi hakea sairaslomaa nyt kun tunnen olevani aivan loppu, Väkisin käyn töissä ja työpäivän jälkeen olenkin aivan väsynyt, voisin vain mennä nukumaan, mutta lapset kun on tuossa niin pakko sinnitellä, aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös. Olen eronut lasten isästä ja olen uudessa suhteessa mutta viimeinen vuosi on ollut sellaista että jatkuvasti mietin eroa ja kuinka paljon helpompaa elämä olisi jos olisin vain lapsien kanssa, ei olisi sitä "aikuista" miestä siinä rasitteena ja voisin jopa paremmin saada ulkopuolista apua kun ei oleteta että nykyinen mies auttaa, kun ei häneltä tunnu apua tulevan. Ei oikein osaa asettua minun asemaan ja muutenkin on sellainen joka ei osaa sisäistää sitä että kaikki ei ajattele ja tee asioista niinkuin hän. Minulla on nyt ollut vaikeaa varsinkin viimeisit pari kk ja olen ollut todella alla päin, hiljainen ja itkuinen eikä edes mies ole kertaakaan kysynyt että miksi minulla on pahamieli. Läheisyys meiltä on hävinnyt jo aikaa sitten. Mutta sitten tuleekin taas yksi ongelma. Miehelllä ei ole enää luototietoja, on porsinut ne jossain vaiheessa niin etten edes minä tiennyt että hänellä on niin vaikea rahallisesti. Eli miten saan edes erottua kun eihän luottotiedoton saa vuokra-asuntoa? Nykyinen asunto missä minä asun niin olen aikoinaan vuokrannut tämän itselleni ja lapsille joten en missään nimessä tee sitä että hyvällä paikalla (lasten koulujen suhteen) sekä oikean kokoinen asuntoa jättäisin miehelle ja itse muuttaisin pois lapsieni kanssa. Olen täysin jumissa en voi tehdä oikein mitään kun en kuitenkaan saa elämään muutosta. Jään tähän mustaan usvaan niin pitkäksi aikaa että lapset ovat muuttaneet omille, sitten otan ja muutan vaikka toiselle puolelle suomea jolloin voin tehdä sen yksin. Ei wa:ssa tai facessakaan kukaan minulta kysy kuulumisia tai muutakaan eli ei vaan tunnu ketään kiinnostavan mitä kuuluu tai miten voin. Minä olen muutenkin ollut aina se joka kysy jotain ihmisitä vaikka kahville tai lenkille mutta havemmin kukaan edes lähtee.
Jos sun mies on sössinyt raha-asiansa ja menettänyt luottotietonsa, niin se ei ole sun ongelma. Ymmärrän täysin että välität miehestäsi etkä haluaisi jättää sitä tyhjän päälle, mutta et sä voi tehdä sitä oman onnellisuutesi nojalla. Jos sulla on sellainen tunne ettei suhde toimi, tee se selväksi miehelle. Jos olet niin huolissasi sen pärjäämisestä eron jälkeen, niin voithan antaa sille vähän aikaa löytää uuden kodin itselleen.

Uusimmat

Yhteistyössä