Minulla hirttää niin kiinni!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirill
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirill

Vieras
Avautumista. Sekin jo helpotta, en odota kommentteja.

Minulla hirttää niin kiinni anopin sekä äitini kanssa! Olen yrittänyt saada 2-vuotiasta lopettamaan tutin syönnin. Tilanne oli aiemmin se että meillä oli 2 tuttia, toinen isompi tutti oli 2-vuotiaan ja pienempi tuttu oli meidän puoli vuotiaalle ostettu, mutta se ei koskaan sitä syömään oppinut.
Isompi luopui omasta tutistaan kun se meni rikki, siinä ei ollut mitään ongelmaa. Anoppi silloin antoi vauvan tutin isommalle ja äitini jopa laittoi postissa tulemaan isommalle uuden tutin!! (Ihan kun ei itse saataisi kaupasta ostettua jos tarvitaan)
Nyt olen tuosta vauvatutista pyrkinyt pääsemään eroon ja tänään se hävisi. Sain tytölle maaniteltua kuinka tonttuäiti vei sen tonttuvauvoille ja tuo sitten illalla jotain kivaa pientä vastalahjaksi. No EEEIIIHH, anoppi löyti tutin ja antoi sen tytölle.
Aloitettiin sitten legoleikit ja otin tutin pois ja sain taas jatkettua maanitteluja kuinka tonttuäiti tarvitsee tonttu vauvoille tuttia. Sitten kun vein tytön nukkumaan niin huutohan alkoi ilman tuttia, ja oltiin päästy jo pisteeseen kuinka unille olisi menty ilman tuttia niin eikö anoppi pamahda paikalle ja ojenna tytölle sen tutin. En sitten kehdannut enään ottaa tytöltä tuttia poiskaan. Nyt se nukkuu tutin kanssa.

Ja nyt anoppi on TAAS niin täydellistä tuolla että huhhuh! Kuinka HÄN pelastaa nyt tytön ettei se syö sormiaan. (Ei syö, on se päivät ilman tuttia, unilla on vain pitänyt nykyään tuttia) Ja kuinka minä, nuori ja kokematon äiti en tiedä mistään mitään. Oma äitini on samoilla linjoilla.

Olen aina kuunnellut neuvoja lastenkasvatuksesta anopilta ja omalta äidiltä, mutta nykyisin minusta tuntuu että he ovat ottaneet ylivallan lasteni kasvatuksesta.

Sellaisia he ovat. Annas olla sitten kun tulee kädenvääntöä karkeista ja karkkipäivistä. "No eihän tänään ole karkkipäivä, mutta kyllä mummo voi kullannupulle yhden pienen karkin antaa..."

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Sellaisia he ovat. Annas olla sitten kun tulee kädenvääntöä karkeista ja karkkipäivistä. "No eihän tänään ole karkkipäivä, mutta kyllä mummo voi kullannupulle yhden pienen karkin antaa..."

Tätä vääntöä käyn äitini kanssa. Aina kun mennään kylään niin ensiksi syötetään lapselle kaikki herkut ja sit ihmetellään kun se ei syö ruokaa. Se että ei syö ruokaa ei ole kuulema normaalia ja pitää nyt lapsi viedä lääkäriin. :/
Syö itte maha täynnä karkkia ruokaa...

Minä tekisin hyvin selväksi molemmille että minä olen se äiti joka päättää asioista, eikä mummit. Ja olisin jo heittänyt anopin pihalle koko kämpästä.
Ja pakkoko sitä on antaa se tutti, jonka äitis lähetti, lapselle. Sanot vain että "kiitos, mutta me emme tarvitse enää moista".

Lähtisi aika lujaa anoppi ovesta ulos, jos en saisi kasvattaa lastani kuten haluan ja kasvatan. Miten ihmeessä annat anoppisi tehdä noin ja sössiä koko tutista luopumisen? Uskomaton tyyppi, hän on omat lapsensa jo kasvattanut, antaisi nyt vähän arvoa sinun tavoillesi hoitaa asiat. Pidä puolesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tekisin hyvin selväksi molemmille että minä olen se äiti joka päättää asioista, eikä mummit. Ja olisin jo heittänyt anopin pihalle koko kämpästä.
Ja pakkoko sitä on antaa se tutti, jonka äitis lähetti, lapselle. Sanot vain että "kiitos, mutta me emme tarvitse enää moista".

Olen sanonut ja se on yhtä täydentävää kuin seinille puhuminen.
Anoppia en voi heittää pihalle hänen omasta kotonaan. Asutaan saman katon alla.
Tutti jonka äitini lähetti lapselleni ei koskaan päätynyt tytölle vaan on avaamattomana rasiassa edelleen kaapissa piilossa.

miks annat anopin "pamahtaa paikalle"? kannattaa ottaa se asia ihan vakavasti puheeksi. äitis ja anoppis saattaa sanoa et oot nuori ja tietämätön äiti, mutta muistutappa niitä kenen muksuista on kyse. voi olla että asiasta joutuu vääntämään ihan kunnolla, mut eikö se oma muksu oo kuitenki se tärkein jonka eteen sellasta voi tehdäkkii?

Voit vauhdittaa tutin rikkoutumista tekemällä siihen reiän. Kun lapsi ei saa kunnon imua aikaiseksi, ei tutin imeminen ole niin palkitsevaa. Samalla tavalla rei'ität sitten kaikki vanhempien naisten ostamat uudet tutitkin.

Sä teet niinkuin haluat lapsen kanssa,sanoo äitis tai anoppis mitä haluu.
Mä en puutu sanallakaan miniän ja esikoiseni lastenhoitoon,vauva on heidän joten he päättää miten sen kanssa toimitaan ja sen mukaan toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jjanni:
miks annat anopin "pamahtaa paikalle"? kannattaa ottaa se asia ihan vakavasti puheeksi. äitis ja anoppis saattaa sanoa et oot nuori ja tietämätön äiti, mutta muistutappa niitä kenen muksuista on kyse. voi olla että asiasta joutuu vääntämään ihan kunnolla, mut eikö se oma muksu oo kuitenki se tärkein jonka eteen sellasta voi tehdäkkii?

On siitä väännetty ja tänään taidetaan käydä iso vääntö.
Mä tulen sit kertomaan anopin mahtavat marttyyrikommentit tänne. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen sanonut ja se on yhtä täydentävää kuin seinille puhuminen.
Anoppia en voi heittää pihalle hänen omasta kotonaan. Asutaan saman katon alla.

Auts. Jos ei elämä suju saman katon alla, anopin pää on pahvia ja jatkuvasti hirttää kiinni, kannattaa varmaan harkita laukkujen pakkaamista ja ottaa pesäero siitä anopista. Ikävä sanoa, mutta tämä on loppujen lopuksi kyllä vähän sellainen "mitäs läksit"-tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Sä teet niinkuin haluat lapsen kanssa,sanoo äitis tai anoppis mitä haluu.
Mä en puutu sanallakaan miniän ja esikoiseni lastenhoitoon,vauva on heidän joten he päättää miten sen kanssa toimitaan ja sen mukaan toimitaan.

Tahoks sä tulla mun anopiks? :D

Sellaisiahan nuo isoäidit ja välillä isoisätkin ovat. Meillä on taisteltu lähinnä mehusta. Eli mummu haluaisi antaa mehua, mutta kun meillä on periaate, että mehua ei tarjota kuin joskus harvoin välipalan tai ruuan yhteydessä. No, mummulassa sitä sitten työnnetään joka välissä... Asiasta keskustellaan lähes joka kerta kun olemme siellä.

Anoppi ja miniä saman katon alla luo aina aikas haasteellisen tilanteen. Tsemppiä sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
voi jehna. onneksi mulla ei oo tuollaista anoppia. onneksionneksi. kysyy aina luvan että saako antaa esim. keksin. En mä kyllä koskaan henno kieltää :D mutta se on hienoa että kysyy.

Niin on mullakin. Kerran on mummi antanu salaa keksin ja senkin tunnusti =) En ole mielestäni liian tiukka noissa asioissa ja arvostan sitä että minua kuunnellaan. Ei se maailma kaatus jos se nyt joskus saa ekstraa isovanhempien toimesta.

Äitinsä kanssa sitä nyt vielä jotenkin, kun voi luottaa siihen että äidinrakkaus varmasti kantaa vielä vanhemmenkin lapsen 'edesottamuksille' ja vastaansanomisille, mutta anopit onkin vaikeampi juttu...... Äidit nyt joinkin leppyy, mutta anopit ei niin helposti

Tiedän tunteen ,niin totaalisen hyvin.... :saint:

Yhteistyössä