-Mulla on raskausaikaa enää alle kuukausi jäljellä, koko raskausaika on mennyt päivittäin herkkuja KOHTUUDELLA syöden, en kuitenkaan ole pystynyt pitämään RAD-dieettiä. Oksentanut en ole kertaakaan, olen kyllä muutaman kerran ajatellut sitä.
En ole raskausaikana juuri stressannut ihme kyllä painoa ja olen ollut ylpeä isosta ihanasta masustani.
Nyt kun synnytys lähenee ja sen jälkeen jää todnäk kiloja ja löysää nahkaa mahaan, niin kyllä se
mietityttää. Silloin kyseessä olen taas "vain minä" ja mun omakuvaan kuuluu valitettavasti se, että
itseni vahingoittaminen esim. oksentamisella ei haittaa.:-(
Onneksi mulla on vahvana mielessä se, että jos ja kun sairaus aktivoituu, menen lääkäriin ja saan
lähetteen sh-polille. Ja siellä oikeasti ymmärretään mistä on kysymys. Ja mä tiedän saavani sieltä avun.
-Mulla oksentaminen liittyy nimenomaan pahaan oloon, itseinhoon ja ahdistukseen.
Jos olen painossa johon olen tyytyväinen, on todennäköistä että liikun, syön ok ja voin henkisesti hyvin.
Mulla on pitkä aika anoreksia-ajoista, mutta toki on mahdollista että sekin sairaus aktivoituisi.
-Mun pitkä ja parempi vaihe on ollut viimeiset 2 vuotta. Sen mahdollisiti asiantunteva hoito
syömishäiriöpolilla ja OA (anonyymit ylensyöjät-ryhmä).
Täsmäsyöminen ja vertaistuki ovat mun avaimet parantumiseen.
-ensimmäinen oksennuskerta tapahtui ollessani yksin kotona pahan ahmimiskohtauksen jälkeen.
Vihasin itseäni, sitä että olen lihava ja etten voi hillitä edes syömistäni ja painoani.
Olin niin monta kertaa yrittänyt lopettaa ahmimisen ja aina epäonnistunut.
Totesin, ettei tästä voi huonommaksi enää mennä ja opettelin oksentamaan.
Sitten se jäikin päälle, oksentelin suihkussa, mäkkärissä, välillä saunassa saunakiuluun ettei kukaan
kuulisi ja missä vaan.
-olen pystynyt salaamaan mieheltä. Piilotin aina jäätelöpahvit, keksipakkaukset yms. ja vein ne yksin salaa roskiin. Oksensin vessassa niin, että pyykkikone oli päällä piilottamassa äänet ja tosiaan vaikka
saunassa saunakiuluun. Joskus jos huomasin miehen katselevan epäilevästi, selitin töissä olevan vatsatautia tai muun hätävalheen.
-mä hain apua niin nopeasti (muutaman kuukauden) kuluttua bulimian alettua, ettei oksentamisesta ole jäänyt vaurioita.
Toivottavasti vastaukseni auttoivat.
Ja jos tätä lukee joku syömishäiriöinen, voin luvata että apua on tarjolla eikä kannata kärsiä yksin!