Minun kaikki ongelmani, masennus, vaikeudet äitinä jne johtuvat äitini ilkeydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Äitini oli minulle ilkeä, kun olin pieni ja on aina ollut. Minä opin siis jo pienenä, että olen ansainnut sen käytöksen, olen ansainnut sen, että mulle ollaan ilkeitä. Opin, etten ole ansainnut, että mulle ollaan hyviä, että minusta pidettäisiin jne. Se aiheutti masennusta ja myös vakavia ongelmia omaan äitiyteeni, varsinkin lasten kasvaessa.
On siis äitini syy, etten jaksa siivota, että masennuin ja että raivosin lapsilleni. Olen terapiassa hakemassa apua noihin kaikkiin, koska minä olen hyväntahtoinen ihminen, toisin kuin äitini.

Oli ihan järkyttävää elää ilkeästi käyttäytyvän ja ilkeästi lastaan kasvattavan äidin ainoana lapsena. Eronneen äidin, vieläpä. Ei ollut keitään aikuisia paikalla suojelemassa minua äitini ilkeydeltä. Eikä opettamassa, että olen jonkin arvoinen, äidilleni en sitä ollut enkä ole. Hän vain esitti, että olen, jotta häntä ei voitaisi syyttää tai arvostella välinpitäämättömyydestä äitinä.
ap

Kannattaa tehdä ajan varaus psygologin vastaan otolle hoito suunnitelmaa varten. Samalla kannattaa mittauttaa lähi hoitajalla veren sokeri arvot siltä varalta että on diapedes.

Ja sun lasten ongelmat johtuu siitä että sinä heidän äitinään et hakenu apua omiin ongelmiis vaan keskityit syyttään niistä muita.
Eihän johdu ja syy ongelmiini en ole minä, vaan äitini ilkeä käytös. Ja diabetes tulee meidän suvussa isältä JA SE ON YKKÖSTYYPIN. Me ei olla mitään kansakoulun käyneitä lihavia pässejä, kuten sun vanhemmat ja diabeteshuomauttelijan vanhemmat.
ap

Minä en ole luonteeltani lainkaan ilkeä, kaikki se on sitä, miten äitini kohteli minua ja uskotteli vieläpä, että en ansaitse hyvää. Mutta kylläpäs ansaitsen ja ilkeyttä en ansaitse tippaakaan. Ei kukaan ansaitse, mutta joskus silti saa.
ap

Oikeudenmukaisuutta voidaan jakaa ilman ilkeytttä, kaikki muu on lapsellista typeryyttä. Ja jos jollekin ei saada oikeudenmukaista rangaistusta niin on hyvin ymmärrettävää ryhtyä tällöin häntä kohtaan ilkeäksi.
Se, miten oikeudenmukaisuus rangaistuksessa määritellään, ei ole tyhmille tai yksinkertaisille tai mustavalkoisille tyypeille annettavaa hommaa.
ap

Mikähän asia olisi kipeimpiä kohtia äitini elämässä, johon voisin "vahingossa" tuikata...varmaan se on se, että hänen isänsä käytännössä hylkäsi hänet, kun hän oli pieni. Vaikki äiti nyt asialle mitään voi utkaan, niin hän on ollut mulle ilkeä kun olin pieni todella monista asioista, joille mä en voinut mitään ja aiheuttanut niistä huutaessaan pahan mielen ja ahdistustakin.
ap

Omista ongelmistaan on ihan ok syyttää muita, koska omat ongelmat voivat olla muiden aiheuttamia. Olet varmasti mies, jos olet noin typerä väittääksesi ongelmista syyttämistä niiden korjaamisen väistämistä. Kyseessähän ei ole lainkaan sama asia, senkin kikkelipaskapää.
ap
Eli olin oikeassa. No tietenkin olin. Mies keskittyy ongelmien ratkaisemiseen, nainen keskittyy siihen, että saa seliteltyä omat ongelmansa muiden syyksi. Kikkelipaskapää on niin kiihottava haukkumasana, että mieleni tekisi laittaa kikkelipaskapääni pakaroidesi väliin ja nuolla sitä herkkureikää kuin janoinen koira lätäkköä.

Mikähän asia olisi kipeimpiä kohtia äitini elämässä, johon voisin "vahingossa" tuikata...varmaan se on se, että hänen isänsä käytännössä hylkäsi hänet, kun hän oli pieni. Vaikki äiti nyt asialle mitään voi utkaan, niin hän on ollut mulle ilkeä kun olin pieni todella monista asioista, joille mä en voinut mitään ja aiheuttanut niistä huutaessaan pahan mielen ja ahdistustakin.
ap
Taidat kirjoitella usein Vauvallekin, eikö niin?

Eli olin oikeassa. No tietenkin olin. Mies keskittyy ongelmien ratkaisemiseen, nainen keskittyy siihen, että saa seliteltyä omat ongelmansa muiden syyksi. Kikkelipaskapää on niin kiihottava haukkumasana, että mieleni tekisi laittaa kikkelipaskapääni pakaroidesi väliin ja nuolla sitä herkkureikää kuin janoinen koira lätäkköä.
Ethän ollut. Et edes tajunnut, mitä sulle kirjoitettiin, koska asiaan olisi pitänyt syventyä. Mä vihaan seksiä, ellei mies ole ihan eunukki, ootko sä?
ap

Ethän ollut. Et edes tajunnut, mitä sulle kirjoitettiin, koska asiaan olisi pitänyt syventyä. Mä vihaan seksiä, ellei mies ole ihan eunukki, ootko sä?
ap
Huomaan kyllä, että olet tyypillinen nainen, kun yrität vastoin kaikkea logiikkaa ylentää itsesäso ja tiukan paikan tullen kääntää keskustelun aihetta minuun (häpäisymielessä) itsesi sijaan. Voi kunpa te naiset ette olisi aina noin helppoja ja tyhmiä. Ehkä sitten teidän sanomanne voisi ottaa vakavissaan kuten tavallisen miehen kirjoitukset.

Huomaan kyllä, että olet tyypillinen nainen, kun yrität vastoin kaikkea logiikkaa ylentää itsesäso ja tiukan paikan tullen kääntää keskustelun aihetta minuun (häpäisymielessä) itsesi sijaan. Voi kunpa te naiset ette olisi aina noin helppoja ja tyhmiä. Ehkä sitten teidän sanomanne voisi ottaa vakavissaan kuten tavallisen miehen kirjoitukset.
Ehkä tää äitiaihe ei muutenkaan ollut just sulle, okei? Hyväksytkö, vai haluatko jankata siitä, mitä sanottavaa sulla on tähänkin aiheeseen, jossa sulta ei ole kysytty yhtikäs mitään äiteihin tai ilkeyteen liittyen? Jos et hyväksy, vastaa toki ja jankkaa vielä paljon. Kaikkia kiiiinnostaa.
ap

Ehkä tää äitiaihe ei muutenkaan ollut just sulle, okei? Hyväksytkö, vai haluatko jankata siitä, mitä sanottavaa sulla on tähänkin aiheeseen, jossa sulta ei ole kysytty yhtikäs mitään äiteihin tai ilkeyteen liittyen? Jos et hyväksy, vastaa toki ja jankkaa vielä paljon. Kaikkia kiiiinnostaa.
ap
Jos et vielä ymmärtänyt, niin mä vittuilen sulle, koska sä spämmäät tätä samaa paskaa nykyään jo useammalle sivustolle, vaikka ketään ei tämä aihe kiinnosta. Aika vitun ironista, että sinä alat tässä vaiheessa länkyttää jankkaamisesta. :LOL: