Minun pitäisi jo uskoa, ettei alkoholi kerta kaikkiaan sovi mulle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
Join illalla seuroiksi 2 siideriä. Yöllä heräsin hirvittävään sydämentykytykseen. Koko yö meni kouristellessa (mahavaivoja, myös närästää) ja nyt aamun aikana olen käynyt jo monta kertaa ripuloimassa. :(
No eipähän tule koskaan vedettyä kännejä, kun mikään ei mulle sovi.

Ja mulla pitäs olla kännykässä alkolukko
ashamed.gif

Join illalla seuroiksi 2 siideriä. Yöllä heräsin hirvittävään sydämentykytykseen. Koko yö meni kouristellessa (mahavaivoja, myös närästää) ja nyt aamun aikana olen käynyt jo monta kertaa ripuloimassa. :(
No eipähän tule koskaan vedettyä kännejä, kun mikään ei mulle sovi.

Tän oon pakko olla provo. Hei haloo, jos juot 2 siideriä ja odotat 1h niin voisit ajaa poliisin puhallusratsiaan ja kortti säilyisi vielä. Jotakin rajaa valittamiseen ja "kännien" vetämiseen. Ei kai kukaan pysty 2 pintistä känniin tulemaan oikeasti?

Oletko niitä mamma ihmisiä, että jos itse et pysty juomaan, niin et anna miehesikään juoda ja jos "uhmaa" käskysi, uhkaat erota?

[QUOTE="vieras";28776458]Tän oon pakko olla provo. Hei haloo, jos juot 2 siideriä ja odotat 1h niin voisit ajaa poliisin puhallusratsiaan ja kortti säilyisi vielä. Jotakin rajaa valittamiseen ja "kännien" vetämiseen. Ei kai kukaan pysty 2 pintistä känniin tulemaan oikeasti?

Oletko niitä mamma ihmisiä, että jos itse et pysty juomaan, niin et anna miehesikään juoda ja jos "uhmaa" käskysi, uhkaat erota?[/QUOTE]

Toi sun viesti pomppasi niin ohi aiheen, vastasitkohan oikeaan kysymykseen?

Mun serkku ihmetteli aina, miten hänellä krapulat on niin kauheita. Syy oli siinä, että hänellä olut, siideri ja viini laukaisi migreenin. Siinä oli helppo lopettaa ne vähätkin juomiset, kun seuraava päivä meni päänsäryssä ja oksennellessa.

Voin juoda vain Lidlin kuplavedellä laimennettua valkkaria tyyliin kolmasosa valkkaria ja loput kuplavettä. Sitä taivastellaan useinja arvostellaan, miten hyvä (?) viini menee hukkaan. Joten sympat ap:lle. Olen käynyt saman rumban läpi ja saan jo kuvotuskohtauksen nähdessäni siideriä tai muita alkoholipitoisia juomia.

Mun suuhun oma litkuni maistuu hyvältä.

[QUOTE="vieras";28776458]Tän oon pakko olla provo. Hei haloo, jos juot 2 siideriä ja odotat 1h niin voisit ajaa poliisin puhallusratsiaan ja kortti säilyisi vielä. Jotakin rajaa valittamiseen ja "kännien" vetämiseen. Ei kai kukaan pysty 2 pintistä känniin tulemaan oikeasti?

Oletko niitä mamma ihmisiä, että jos itse et pysty juomaan, niin et anna miehesikään juoda ja jos "uhmaa" käskysi, uhkaat erota?[/QUOTE]

Kyllä mullekin riittää yksi siideripullo humaltumiseen... Olen nainen, painan 63kg, enkä juo edes joka vuosi, niin miten voisikaan olla hyvä viinapää?

Meillä ei tupakoida ja juodaan ERITTÄIN harvoin. Mies ei ole ikinä ollut humalassa/juonut kokonaista tölkkiä tai pulloa. :) Olen ylpeä hänestä.

Ei sulla välttämättä ole huono olo sen takia, että olet juonut, vaan sen takia, että olet juonut alkoholia, joka ei sovi sulle. Tiedän ihmisen, jota alkaa oksettaa yhden viinilasillisen/siiderin jälkeen. Hän pystyy kuitenkin juomaan kaljaa ja väkeviä. Monellehan tulee myös päänsärkyä/migreeniä viinistä jne.

[QUOTE="Maija";28776559]Ei sulla välttämättä ole huono olo sen takia, että olet juonut, vaan sen takia, että olet juonut alkoholia, joka ei sovi sulle. Tiedän ihmisen, jota alkaa oksettaa yhden viinilasillisen/siiderin jälkeen. Hän pystyy kuitenkin juomaan kaljaa ja väkeviä. Monellehan tulee myös päänsärkyä/migreeniä viinistä jne.[/QUOTE]

Ajattelin samaa, että kyse ei välttämättä ole alkoholin aiheuttamista ongelmista vaan jostain muusta, mitä se juoma sisältää. Sydämentykytys on toisaalta semmoinen oire, jota en pitäisi minkään lisäaineen aiheuttamana tai en ole ainkaan kuullut, että olisi tyyppillistä. Itse en voi käyttää mitään alkoholia hankalan närästyksen takia. Siideri on ainakin viimeisen päälle huono siltä kantilta. Siinä on vähän alkoholia, mutta nousee lahjakkaasti takaisin ruokatorveen.

Kerro minkä merkkistä siideriä joit, minä voisin tarkistaa onko siinä tyypillisesti mahaoireita aiheuttavia aineita. Minä saan itse ripulin tietyistä makeutus- ja pintakäsittelyaineista. Upciderissa on ainakin glukoosisiirappia, josta en tiedä sisältäisikö se samalla jotain muita sokereita kun kaupallisesti myytävissä glukoosisiirapeissa ainakin joissain on maltoosia, joka aiheuttaa joillekin ripulia, ilmavoivoja ja pahoinvointia.

Miten joku voi ymmärtää avausviestini noin väärin? :headwall: :stick: Mahani meni sekaisin ja olo oli tosi tukala, närästyksineen. Ei mistään känniörvellyksestä ollut alunperinkään kyse. :rolleyes:

Join ihan Golden Cap -siideriä. Ei lightia, vaan toinen pulloista oli mansikka-lime ja toinen ihan tavallinen omena. Se on ihan yks hailee, mitä alkoholijuomaa juon, lopputulos on se, että yön kierin sydämentykytyksissä ja närästyksen kourissa ja seuraavan päivän kirjaimellisesti paskon. : /

Voi hyvin olla jotain allergiaa. Mulle ei punaviini sovi. Noin 4-8 cl eli snapsin verran punkkua riittää siihen, että parin tunnin kuluttua oksennnan, sydän hakkaa, mulla on niin mielettöömät vatsakrampit, että synnytyskivut jää toiseksi. Lienee histamiiniyliherkkyyttä. Että ei siinä krapulasta kärsitä vaan jostain punaviinin aineksesta joka ei vaan sovi. Valkkaria voin juoda ( jotkin hyvin kuivat tekee ongelmaa) ja ihan viinakin käy vaan ei punkku.

[QUOTE="vieras";28776757]Provohan tämä taas on, ei kukaan kahdesta siideristä niin tukat silillä ole :laugh: Uskooko joku tuota aloittajaa.[/QUOTE]

Olkoot totta tai provo, niin yhtä laillako naurat ihmisten allergiolle, yliherkkyyksille ja muille oireille jostakin muusta johtuen? Tiedän kasikymppisen naisen, jota kiusattiin kotonaan maalaistalossa tullessaan aina kipeäksi heinänteon aikaan. Nainen kärsi niin suurta häpeää ja eristettiin yhteisöstä laiskurina, vaikka aikuisiällä todettiin paha heinäallergia. Tarina oli aika koskettava kokonaisuudessaan, sillä hän vietti monta vuotta terapiassa uskoen olevan huono ihminen ja selvisi pitkään kestäneestä, vakavasta masennuksesta. Siis vain siksi kun sinunlaisesi hihojaan käärivät tosityypit päättivät asennoitua kielteisesti.

Mulla lentää ripulit kaljasta ja siideristä. Ja tulen muutenkin tosi kipeäksi niistä, vaikka määrällisesti joisin vähän. Syynä se hiiva, jolle olen yliherkkä.

Kyllä yhdestä annoksesta jo voi humaltua.
Oon siitä esimerkki. Heti alkaa askel horjua jos juon yhden annoksen. Ja sanat alkaa mennä solmuun toisen jälkeen..
Juon alkoholia noin kerran vuodessa alle 3 annosta eli harvoin.

En nyt tiedä sopiiko mikään alkoholi nyt varsinaisesti kellekään,mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että noiden fyysisten oireiden(sydämen tykytys,kasvojen punoitus,"turtunut"olo)lisäksi alkoholi aiheuttaa minulle usein myös henkisiä oireita,ahdistusta,kiukuttelua ym negatiivista että päätinkin nyt olla kokonaan ilman. En ole juonut ennenkään usein,mutta ajattelin että koska sitä ns.hauskaa on alkoholin vaikutuksen alaisena niin pieni aika siihen verrattuna mikä olo siitä seuraa niin mielestäni se ei ole enää sen arvoista.
Olenkin illanvietoissa ym tapahtumissa ottanut ihan alkotonta siideriä,ja silti on ollut mukavaa,paitsi ilman krapulaa :)

Suomessa vain on jännä kun jos on jossain illanvietossa jossa itse ei juo alkoholia niin sitä joutuu selittelemään ja tuntuu että autolla liikkeellä olo on ainoa hyväksyttävä syy.. Edes lääkekuuri ei ole monien mielestä esteenä,koska "eihän se haittaa ellei heti oksenna lääkettä ulos".

Mutta siinähän ihmettelijöille on päänvaivaa kun pohtivat että miksi en ota :) Oma päätös,ei pitäisi olla keneltäkään pois.

Yhteistyössä