Minun pitäisi kuolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kikkeliaivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kikkeliaivo

Vieras
Silloin esimerkiksi minun vanhempien ja sisarusten elämä olisi paljon helpompaa. Jos olisin kuollut jo vaikka silloin kun jouduin 13-vuotiaana onnettomuuteen, niin veljeni ja tämän vaimon ei olisi tarvinnut erota eikä veljeni olisi alkoholisoitunut. Veljeni ex-vaimo on sanonut suoraan, että hän otti veljestäni eron siksi että veljelläni on minunlainen sekopää pikkusisarus ja veljeni taas on sanonut, että hän ryyppää koska ei kestä minun olemassaoloani. Veljeni on useasti sanonut minulle, että jos en olisi syntynyt, hän ei olisi alkoholisoitunut eikä eronnut koskaan.

Alkoholisti nyt syyttää juomisestaan kaikkia muita aina muttei itseään ja koitas nyt elää tää ihana kesä ja kuolema tulee jokaiselle kuitenkin sitten aikanaan..

Silloin esimerkiksi minun vanhempien ja sisarusten elämä olisi paljon helpompaa. Jos olisin kuollut jo vaikka silloin kun jouduin 13-vuotiaana onnettomuuteen, niin veljeni ja tämän vaimon ei olisi tarvinnut erota eikä veljeni olisi alkoholisoitunut. Veljeni ex-vaimo on sanonut suoraan, että hän otti veljestäni eron siksi että veljelläni on minunlainen sekopää pikkusisarus ja veljeni taas on sanonut, että hän ryyppää koska ei kestä minun olemassaoloani. Veljeni on useasti sanonut minulle, että jos en olisi syntynyt, hän ei olisi alkoholisoitunut eikä eronnut koskaan.

No mikä tässä on nyt hankalaa?

Luuletko että jos kuolisit nyt, niin kaikkien sukulaistesi ongelmat ratkeaisivat? Veljesi tosiaan lopettaisi ryyppäämisen ja selvittäisi muutkin sotkunsa?

Alkoholistit tarvitsevat aina jonkun muun, jota syyttää kännäämisestään, kun eivät halua ja pysty ottaa vastuuta ihan itse omista tekemisistään. Veljelläsi se on ilmeisesti sinä.
Olen ihan varma siitä, että vaikka sinä kuolisit ja kaikki muutkin henkilöt joista juoppoveljesi ei pidä, se jatkaisi juomistaan siitä huolimatta.

Niin että eläpä vaan.

Yhteistyössä