Minun rakas 9kk vanha tyttöni(puran oloani tänne)

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Niin

Mä rakastan tietty lastani mielettömän paljon mutta muutama pikkunen juttu ottaa päähän niin vietävästi

Kun nukahtaa omaan sänkyyn, herää vähän väliä itkemään, monta kertaa illassa ja yössä saa rauhoittaa kunnes en enää jaksa nousta vaan otan tytön viereen nukkumaan joskus neljän aikaan aamulla

Syöminen on silkka mahdottomuus, vellit menisivät jos tyttö saisi itse päättää, istuminen pöydän ääressä ja syöminen on huonoa, hän raivostuu eikä suostu syömään, ainoa millä saan edes vähän ruokaa suuhun on mielenkiinnon lisääminen johonkin esineeseen, eli lelu,lusikka jne
Mutta ei sekään kauaa kestä

Nukkuminen päikkäreillä huonoa, nukkuu vain joku alle tunti ja vain 2 kertaa päivässä

Ei viihdy yksin, ei siis millään, koko ajan kintuissa kiinni, vaikka kuinka yritän leikkiä ja olla hänen kanssaan niin tietyt asioita ei kykene tekee likka sylissä

En vaan jaksais, haluaisin sen hemmetin unikoulunkin tehdä mutta mä en jaksa rampata vähän väliä tyttöä rauhoittamassa

Miten se on niin vaikeata?

Mulla on kaksi tuollaista lasta, ne on aina olleet ja ovat yhä. Ovat nyt 2v. ja 3v.
Millaisia niiden muka pitäisi olla? Niin kuin Vilijonkalla vai, "kiltit lapset näkyvät mutta eivät kuulu" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Joelinäiti:
Mulla on kaksi tuollaista lasta, ne on aina olleet ja ovat yhä. Ovat nyt 2v. ja 3v.
Millaisia niiden muka pitäisi olla? Niin kuin Vilijonkalla vai, "kiltit lapset näkyvät mutta eivät kuulu" :D

Periaatteessa olen vain väsynyt ja turhautunut, kaikista eniten vaikuttaa tuo nukkuminen, olen vain väsynyt ja purin oloani tänne, kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Joelinäiti:

Periaatteessa olen vain väsynyt ja turhautunut, kaikista eniten vaikuttaa tuo nukkuminen, olen vain väsynyt ja purin oloani tänne, kiitos

Ymmärrän että väsyttää :hug: niin muakin. Meillä tutkitaan nyt mahdollsia allergioita, jos saataisiin sitä kautta jotain tolkkua näihin öihin.. :$

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Minustakin tuo kuulostaa ihan normaalille... onko niitä muunkinlaisia lapsia? :xmas:

Tää on mun kolmas lapsi ja täytyy sanoa että kaikista "hankalin" lapsi
2 vanhempaa nukkuivat hyvin ja söivät hyvin. En tiedä vaikuttaako asiaan että ovat poikia ja tämä on tyttö
En tiedä, haluaisin vaan saada jotakin konkreettista aikaan, jos yöunet menisivät hyvin niin jaksaisin paljon paremminkin

Voi tiedätkö, mulla on samanikäinen lapsi, ja tuo kuulostaa niiiiiiiiiin tutulta, ettet kuule uskokaan :hug:
Oisko mahdoton ajatus, että ottaisit jo heti illasta lapsen viereen nukkumaan? Nukkuisko paremmin? Mulla ei ainakaan energia riitä tuohon että sata kertaa yössä kippaan lapsen takaisin sänkyyn, kun nousee seisomaan, kun se nukkuu vieressä, niin se on paljon helpompi kaapata kainaloon, kun havahtuu, ja poika jatkaa yleensä samointein unia :)

Mie oon luovuttanu tuon syömis-tappelun kanssa, lämmitän ruokalusikallisen ruokaa, ja jos ei maistu, niin ei maistu. Halvaksi tulee, kun ei kulu ruokaa :D :D :D

Päiväunetkin on samaa luokkaa kuin meillä.. :ashamed:

Me ulkoillaan aika paljon päivällä, käydään leikkipuistossa, vauva tykkää kiikkua ja mönkiä maassa, kiipeää liukumäen rappusia ylös jne... ulkona on ainoa paikka, kun lapsi ei oo koko ajan kintussa kiinni.

Kotityöt yms. voi jättää iltaan, ja mies voi tehdä niistä osan tai viihdyttää lasta sillä aikaa kun itse teet. Päivällä jos/kun teen kotitöitä, niin poika istuu syöttötuolissa ja katsoo vierestä, annan jotain pakasterasioita tai kauhoja sille nenän eteen, ne jaksaa kiinnostaa, lelut ei.

Sorry, jos nää mun jutut oli itsestäänselvyyksiä teille, mut näistä on meillä ollu ees vähän apua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Voi tiedätkö, mulla on samanikäinen lapsi, ja tuo kuulostaa niiiiiiiiiin tutulta, ettet kuule uskokaan :hug:
Oisko mahdoton ajatus, että ottaisit jo heti illasta lapsen viereen nukkumaan? Nukkuisko paremmin? Mulla ei ainakaan energia riitä tuohon että sata kertaa yössä kippaan lapsen takaisin sänkyyn, kun nousee seisomaan, kun se nukkuu vieressä, niin se on paljon helpompi kaapata kainaloon, kun havahtuu, ja poika jatkaa yleensä samointein unia :)

Mie oon luovuttanu tuon syömis-tappelun kanssa, lämmitän ruokalusikallisen ruokaa, ja jos ei maistu, niin ei maistu. Halvaksi tulee, kun ei kulu ruokaa :D :D :D

Päiväunetkin on samaa luokkaa kuin meillä.. :ashamed:

Me ulkoillaan aika paljon päivällä, käydään leikkipuistossa, vauva tykkää kiikkua ja mönkiä maassa, kiipeää liukumäen rappusia ylös jne... ulkona on ainoa paikka, kun lapsi ei oo koko ajan kintussa kiinni.

Kotityöt yms. voi jättää iltaan, ja mies voi tehdä niistä osan tai viihdyttää lasta sillä aikaa kun itse teet. Päivällä jos/kun teen kotitöitä, niin poika istuu syöttötuolissa ja katsoo vierestä, annan jotain pakasterasioita tai kauhoja sille nenän eteen, ne jaksaa kiinnostaa, lelut ei.

Sorry, jos nää mun jutut oli itsestäänselvyyksiä teille, mut näistä on meillä ollu ees vähän apua :)

tuo nukkuminen, likka on nukkunu meidän välissä tähän asti. Joten haluaisin välillä saada nukkua vähän leveemmin sängyssä ja kenties harrastaa aviollisia juttujakin vaihteeksi siellä. Ja muutenkin olisi ihan kiva että nukkuisi sängyssään edes osan yötä.
Kotitöitä on vähän vaikea jättää iltaan niinä päivinä kun mies on töissä, hänellä nimittäin päivävuoro on klo 5.30-18.30 ja tulee vasta klo 19 kotiin, siinä vaiheessa mä olen ihan puhki ja väsy että iltarutiinit ja nukkumaan
Annan minäkin kattiloita ja ynnä muita juttuja katottavaksi, niissä viihtyy
Ruokailusta esim eilen viime ruokailusta oli kulunu yli 4 tuntia, istutin tuoliin annoin viihdykettä niin ei suostunu syömään, mutta puoli tuntia sen jälkeen meni 300mll velliä, kyllä velli menee mutta muu ei

Jotenkin vain välillä tuntuu ahdistavalta, tuntuu etten osaa tätä lasta hoitaa

Yhteistyössä