Minunko syy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syytetty

Vieras
Mielestäni minua ei voi syyttää jos miehellä on huono avioliitto.
Ollut jo vuosia ja vuosia ennen kuin tapasi minut.

Sitäpaitsi hänen vaimonsa on ollut se joka on pettänyt ensin..saanut anteeksi, mutta pettänyt vielä.

Kaikki nuo jutut ovat häntäheikin vakiofraaseja. Takuulla miehen puoliso ei edes tiedä heillä olevan huono liitto eikä tiedä koskaan pettäneensä.

Mutta noilla itkuilla irtoaa pillua hyvuskoiselta....

Minua ei kyllä kukaan mies maailmassa vois ostaa... EI koruja ja muuta. ihmetyttää ihmisten kiintyminen materiaaliin. Minä ainakin epäilisin olisinko vain omaisuutta miehelle, jos hän sijoittaisi rahaa minuun? Ja jos se mies ei muuten olis omani, siis sitoutunut. Niin tuskimpa haluaisin häntä hirveästi muistella kaiken romun merkeissä.
Ihmiset kiintyvät ja kokevat erillaiset asiat tärkeiksi. Itse näin kaksi pitkää suhdetta takana ja huomannut ettei halua enää kolmatta. Heh sitoutumiskammo iskenyt ajan kanssa. En tarkoita että liihottelisin lakanoista toisiin tai nostasin peiton helmaa jokaiselle ukolle. En halua seurustella en oikeastaan tarvitse pärjätäkseni miestä, ennen uskoin niin silloin nuorena tyttönä. Nyt olen kaiken omaisuuteni ansainnut ihan itse, jos joskus miehen kanssa elämää yhdessä jatkan niin luulenpa että sitten vain siitä rakkaudesta. Ja vaikka se mies on varattu sulla niin, kuullostele mitkä on ne syyt.. Jospas kyse on rakkaudesta? Silloin voisi kuvitella, miehen menevän eteenpäin ja tekevän sinun eteesi kaiken, että yhteinen elämä tulisi;) ja mieti haluatko sitä?? Vai ovatko tarkoitusperäsi muussa, halu kostaa huonoja suhteistasi? halu todistaa että voit viedä naiselta jotain mitä on luullut omakseen? Vieheättääkö huomio omaa narsismisasi? Vai oletko rakastunut? Ja ennenkaikkea haluatko särkeä jonkun perheen, se siellä menneisyydessä kulkisi mukana kaikesta huolimatta...Varsinkin jos on miehellä lapsia... Niin ja ajattele jos sinä ottaisit nuo pelkkänä nautintona ja mies rakasteleekin sydämellään ja menee sinun pelistäsi rikki?

Ainahan voi asiat tulkita siten, että omatunto on puhdas.

Lyhyestä viestistäsi kävi mielestäni ilmi, että olet varatun miehen rakastajatar. Jos miehen vaimo on pettänyt, niin se viittaisi siihen, että kumpikin on tyytymätön parisuhteeseen ja/tai seksielämään. Ehkä kumpikaan ei osaa ratkoa parisuhteen ongelmia tai he haluavat ongelmista huolimatta pysyä yhdessä joko rahan tai lasten vuoksi.

Jos mies jättäisi vaimonsa sinun vuoksi, niin etkö pelkäisi, että mies tekee samat virheet, jotka hän on tehnyt vaimonsa kanssa? Jos mies kokee, että hän ei ole eroon syyllinen, niin tuskinpa hän löytäisi mitään vikaa itsestään sinunkaan kanssasi ollessa. Sinun sijassasi kokisin myös mustasukkaisuutta ja pelkoa, että mies tekee samat sinulle kuin nykyisellekin vaimolle, että kun tulee ongelmia, niin etsitään taas uusi nainen ja petetään.

Jos kyseessä on perheenisä, niin minusta eron pitäisi tapahtua siksi, että mies ja vaimo niin päättävät eikä siksi, että miehen uusi rakastajatar haluaa hinnalla millä hyvänsä saada miehen omakseen. Sitä paitsi kovia otteita käyttämällä rakastajatar ei voi olla varma, että miehen tunteet vaimoa kohtaan ovat sammuneet. Olisi aika julmaa havahtua siihen, että mies vielä ajattelee kaiholla lastensa äitiä.

Alkuperäinen kirjoittaja helinä*:
Minua ei kyllä kukaan mies maailmassa vois ostaa... EI koruja ja muuta. ihmetyttää ihmisten kiintyminen materiaaliin. Minä ainakin epäilisin olisinko vain omaisuutta miehelle, jos hän sijoittaisi rahaa minuun? Ja jos se mies ei muuten olis omani, siis sitoutunut. Niin tuskimpa haluaisin häntä hirveästi muistella kaiken romun merkeissä.
Ihmiset kiintyvät ja kokevat erillaiset asiat tärkeiksi. Itse näin kaksi pitkää suhdetta takana ja huomannut ettei halua enää kolmatta. Heh sitoutumiskammo iskenyt ajan kanssa. En tarkoita että liihottelisin lakanoista toisiin tai nostasin peiton helmaa jokaiselle ukolle. En halua seurustella en oikeastaan tarvitse pärjätäkseni miestä, ennen uskoin niin silloin nuorena tyttönä. Nyt olen kaiken omaisuuteni ansainnut ihan itse, jos joskus miehen kanssa elämää yhdessä jatkan niin luulenpa että sitten vain siitä rakkaudesta. Ja vaikka se mies on varattu sulla niin, kuullostele mitkä on ne syyt.. Jospas kyse on rakkaudesta? Silloin voisi kuvitella, miehen menevän eteenpäin ja tekevän sinun eteesi kaiken, että yhteinen elämä tulisi;) ja mieti haluatko sitä?? Vai ovatko tarkoitusperäsi muussa, halu kostaa huonoja suhteistasi? halu todistaa että voit viedä naiselta jotain mitä on luullut omakseen? Vieheättääkö huomio omaa narsismisasi? Vai oletko rakastunut? Ja ennenkaikkea haluatko särkeä jonkun perheen, se siellä menneisyydessä kulkisi mukana kaikesta huolimatta...Varsinkin jos on miehellä lapsia... Niin ja ajattele jos sinä ottaisit nuo pelkkänä nautintona ja mies rakasteleekin sydämellään ja menee sinun pelistäsi rikki?

Taidat olla "helinäkeiju".
Joka tapauksessa laitoit kirjoituksellasi minut pohtimaan hieman syvemmältä tätä ns.kaukosuhdetta.
En todellakaan halua rikkoa ketään tai edes kenenkään perhettä entisestään.
En myöskään ole varma että haluaisinko sitoutua mieheen jos hän olisi vapaa..tuskin..

Meilla on aika huomattava ikäero, sekä muutenkin, ainakin poliittisesti kuulumme eri "kastiin".
Voidaan ehkä sanoa ettei politiikalla ole väliä, mutta kyllä luulen että ainakin minulle on jos ajatellaan pitää "juoksua".
En ajattele vasemistolaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja syytetty:
Mielestäni minua ei voi syyttää jos miehellä on huono avioliitto.
Ollut jo vuosia ja vuosia ennen kuin tapasi minut.

Sitäpaitsi hänen vaimonsa on ollut se joka on pettänyt ensin..saanut anteeksi, mutta pettänyt vielä.

niin, ja ei se mies sitä vaimoa ikinä jätä, koska mies on huomannut ettei se toista hullua naista mistään löydä nainen joka olisi valmis passaa tuollaista petturia.

Anna sen pysyä ja olla sen vaimonsa kaa vaan ,have fun! =D

Ei voi, ei. Mutta siitä sinua voi syyttää ettei mies halua pistää parastaan omassa avioliitossaan, enää. Ja siitä sinua voi syyttää, että miehen vaimolla on kenties nyt huono avioliitto, jos vaikka hän olisi valmis yrittämään tosissaan parantaa avioliittoaan.

Ja siitä sinua voi syyttää, jos heidän avioliittonsa hajoaa nyt, kun sinä olet kuvioissa.

Yhteistyössä