Minusta koulu-hiihto pitäs lopettaa lailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
pelkkää painajaista lapsille, ja siinä sitä tapetaan viiminenkin hiihtämisen ilo. Koululiikunnan takia suurinosa ihmisistä ei suksia enää jalkaansa laita peruskoulun jälkeen. Itse kuulun tähän ryhmään. En aio hiihtää enää ikinä. Tai no vannomatta paras, mutta kuitenkin.. olen tästä melko varma. En ole hiihtänyt peruskoulun jälkeen.

Sitäpaitsi, jos koulu pakottaa lapset hiihtämään joka talvi (oli lunta tai ei), niin koulu on velvollinen hankkimaan myös sukset.

En usko, että suurin osa lopettaa hiihtämisen koulun jälkeen. Ihmisillä on jo perusnegatiivinen asenne hiihtoa kohtaan. Se ei ole koulukorista kummempaa, se vain tehdään ulkona eikä sisällä liiksasalissa.
Meillä muksut tykkää hiihtää, tehdään sitä vapaa-ajallakin yhdessä. Kaikki ei voi tykätä kaikesta, mutta aina voi silti lapsia kannustaa tekemään koulussa niitä inhokkijuttujakin.

Kaikki ei myöskään tykkää matikasta, mutta sitä on vaan pakko opiskella. Pitääkö sekin kieltää lailla? :D

No, jotkuthan tykkää siitä. Mä en tykännyt, mutta syy oli kai se, että olin siinä niin huono. Kyllähän se menetteli muuten, mutta ne pakolliset hiihtokilpailut, joiden jälkeen koulun ilmoitustaululta pystyi lukemaan kaikkien oppilaiden sijoituksen nopeusjärjestyksessä aiheutti sen varsinaisen trauman.

Mikä häpeä, että minun nimi oli ihan viimeisenä. Ihan vakavissaan, toivon, että se opettaja saa myös joskus kokea vastaavanlaista häpeää ja toivoisin, että muistaa, mistä syystä sen ansaitsee. En myöskään hiihdä enää ikinä.

Koulu on se joka ohjaa lasta liikkumaan, ja meidän perinteisiin ulkourheilulajeihinhan nyt vaan kuuluu niin hiihto kuin luistelukin.
Mitä siitä tulisi jos koulusta lopettetaisi se vähäinen liikuntatuntikin,
nykyään kun saa jatkuvasti katsoa omankin lapsen luokkakuvista että vain yhden käden sormissa ne normaalipainoiset lapset on,
onneksi koulu kannustaa liikkumaan jos laiskat vanhemmat ei sitä tee,onneksi koulu ruokkii terveellisesti jos laiskat vanhemmat ei tätäkään tee.

Mitä jos laittaisit pikkasen löysemmän pipon ettei kiristäis niin paljon ja kävisit kokeilemassa hiihtoa ihan rennossa tunnelmassa. Vois olla ihan hauskaakin vaikkei itse hiihtämisestä mitään tulisikaan.

Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Itse tykkäsin hiihtää ja luistella koulussa ja niin tykkää myös mun lapset. Koripallo joutas mun mielestä lopettaa, siitä en tosiaankaan tykännyt ja aina vaan sitä piti pelata :kieh:

Hiihto ja luistelu pois! Siinä kisataan vaan siitä, kuka on nopein ja naureskellaan niille jotka eivät niin hyvin osaa. Omat lpseni valittavat aina kun on hiihtoa, että ei haluaisi millään mennä kouluun, kun muut nauraa. Eikä kyse ole varmaankaan vain meidän lapsista, vaan ihan yleisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja yks ope:
Mitä jos laittaisit pikkasen löysemmän pipon ettei kiristäis niin paljon ja kävisit kokeilemassa hiihtoa ihan rennossa tunnelmassa. Vois olla ihan hauskaakin vaikkei itse hiihtämisestä mitään tulisikaan.

Jos kouluaikaisella opettajalla ois ollut se sopivankokoinen pipo, niin ei me vihattais sitä liikuntaa.

Kouluko sen hiihtoinnon tappaa? Vai ei-liikunnalliset ja auktoriteettikammoiset vanhemmat, jotka tekevät suksien ostamisesta elämää suuremman periaatekysymyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
pelkkää painajaista lapsille, ja siinä sitä tapetaan viiminenkin hiihtämisen ilo. Koululiikunnan takia suurinosa ihmisistä ei suksia enää jalkaansa laita peruskoulun jälkeen. Itse kuulun tähän ryhmään. En aio hiihtää enää ikinä. Tai no vannomatta paras, mutta kuitenkin.. olen tästä melko varma. En ole hiihtänyt peruskoulun jälkeen.

Sitäpaitsi, jos koulu pakottaa lapset hiihtämään joka talvi (oli lunta tai ei), niin koulu on velvollinen hankkimaan myös sukset.

Missä koulussa pakotetaan hiihtämään? Eihän enää nykyään voida pakkottaa yhtään mihinkään, ei syömään, ei juomaan, saatika hiihtämään. Aika monessa koulussa luistelu on se jota talvella pyritään harrastamaan ja hiihtäminen on vapaaehtoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
eiku telinevoimistelu ja pesäpallo :x

Hiihto on kivaa sekä luistelu.

Telinevoimistelu ja pesäpallo myös pois.. :x Sadismia molemmat.

Minusta pesis oli kivaa, vaikka muuten koululiikunta ei aina maistunutkaan. Tosin en käynyt kouluani perinteisellä pesispaikkakunnalla, ehkä jossain toisaalla pesikseen suhtaudutaan paljon suuremmalla intohimolla.

Siis hiihtoahan voi opettaa niin monella tapaa...tai olla opettamatta ja pakottaa hiihtämään ylipitkää lenkkiä ja unohtaa koko opetus. Hiihto voi olla myös tosi kivaa, viestien, pelien, leikkien ja yms. parissa. Riippuu siis myös opesta! =) (Niinkuin niin moni asia koulumaailmassa)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Jos kouluaikaisella opettajalla ois ollut se sopivankokoinen pipo, niin ei me vihattais sitä liikuntaa.

Mut aikuisena ihmisenä voit yrittää muuttaa omaa asennettasi ja mennä avoimin mielin kokeilemaan uudestaan. Vanhempien asenteet kun yleensä tarttuu myös lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Mut aikuisena ihmisenä voit yrittää muuttaa omaa asennettasi ja mennä avoimin mielin kokeilemaan uudestaan. Vanhempien asenteet kun yleensä tarttuu myös lapsiin.

En mene, menkööt mummon kanssa.

Rennossa tunnelmassa oliskin varmaan mukavaa, mutta koulussapa ei sellasta tunnelmaa liikuntatunneilla näe. Siellä on aina joku natsi karjumassa ja nälvimässä lapsia kuola lentäen.
Mikä liikunnanopettajia vaivaa???????????????? Mikä vittu siinä liikunnassa on niin saatanan vakavaa että lapsia pitää sen varjolla nöyryyttää?

Ihme hyypiöitä.. puokkoilevia pilliin puhaltelijoita. :x

Yhteistyössä