Minusta taitaa tulla ihan oikea kotirouva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Grace

Aktiivinen jäsen
21.07.2007
6 911
3
38
En tiedä onko se hyvä vai ei mutta työpaikkoja hakee näköjään "muutama" muukin ja vaikka mulla on koulutus ja hyvää työkokemusta se ei näköjään riitä näin pitkän kotona olon jälkeen vaikka olen työkeikkojakin tehnyt silloin tällöin.
Nyt on selvästikin työnantajien markkinat. Kerma kaavitaan päältä ja mä olen pohjasakkaa |O :'( *niisk

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
En tiedä onko se hyvä vai ei mutta työpaikkoja hakee näköjään "muutama" muukin ja vaikka mulla on koulutus ja hyvää työkokemusta se ei näköjään riitä näin pitkän kotona olon jälkeen vaikka olen työkeikkojakin tehnyt silloin tällöin.
Nyt on selvästikin työnantajien markkinat. Kerma kaavitaan päältä ja mä olen pohjasakkaa |O :'( *niisk

Noh, minä en ole ikinä ollut työttömänä ja kokemusta on 10 vuotta, mutta pian taidan olla työtön kun nykyinen sopimus päättyy. Ei vain ole muuta mihin kelpaisin kuin puhelinmyynti, mutta sitä en halua tehdä :(

Minua kanssa suorastaan ahdistaa edessä oleva työpaikan metsästys. Minut irtisanottiin juuri ennen äitiyslomani alkua ja kohta on sitten pakko lähteä hakemaan uutta työpaikkaa. Järki vaan sanoo, että kuka hullu nyt kahden pienen lapsen äitiä lähtisi palkkaamaan? Olisi ollut niin helppoa vaan palata vanhaan työpaikkaan, jos sellainen olisi vielä olemassa :(

Olen suurtalouskokki ja asun kunnassa joten täältä ei taida työpaikkaa herua ja lähimpään kaupunkiin on 15 kilsaa.

Eihän tuo 15 kilsaa ole matka eikä mikään jos sieltä löytyy töitä. Kannattaa kyllä hakea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kanssa suorastaan ahdistaa edessä oleva työpaikan metsästys. Minut irtisanottiin juuri ennen äitiyslomani alkua ja kohta on sitten pakko lähteä hakemaan uutta työpaikkaa. Järki vaan sanoo, että kuka hullu nyt kahden pienen lapsen äitiä lähtisi palkkaamaan? Olisi ollut niin helppoa vaan palata vanhaan työpaikkaan, jos sellainen olisi vielä olemassa :(

Stressaavaa on myös se, kun tuntuu siltä, että perheen elintason romahtaminen on omaa syytä, kun ei vain onnistu enää työllistymään, ainakaan kohtuullisesti palkatulle alalle :(

Mietippä mua 10 vuotta kotona ja neljä lasta. Ei hyvältä näytä :D
Vaikka pätkääkään en kadu ja ihan oli mun valita tehdä lapset ja olla itse kotona ne hoitamassa. Nälkään ei kuolla jos en töitä saa, mutta ahtaasti sitten asutaan vaikka onkin mukava melko uusi rivarineliö.

Alkuperäinen kirjoittaja titityy:
Olen suurtalouskokki ja asun kunnassa joten täältä ei taida työpaikkaa herua ja lähimpään kaupunkiin on 15 kilsaa.

Ei ole kovin pitä työmatka, jos 15 km päästä saisit työn....

Nin ei olekaan mies käy myös siellä töissä ja sieltä mä etsinkin jos täältä ei sattumoisin mitään löydy.

eli päivässä ajaa 100km työmatkaa... Ja jos itse olisin töissä lähimmässä kaupungissa, niin kilsoja kertyisi päivittäin 50km.... Eli aika outoa, ettei voi mennä 15km päähän töihin. Monet joutuvat matkustamaan todella pitkiä matkoja päästäkseen töihin.

Nin ei olekaan mies käy myös siellä töissä ja sieltä mä etsinkin jos täältä ei sattumoisin mitään löydy.

Tarkotatko Raumaa? ;)

Ei voi olla totta: miten et jo nyt hae tuolta töitä. Luulisi olevan ihan toisen mittakaavan työmarkkinat. Paitsi jos et oikeasti haluakaan alasi töihin. Ja tietty tuoalla alalla voi joutua vaikka ennen kuutta hommiin, eikä esim. julkiset palvele työhönmenoaikojen mukaan.

eli päivässä ajaa 100km työmatkaa... Ja jos itse olisin töissä lähimmässä kaupungissa, niin kilsoja kertyisi päivittäin 50km.... Eli aika outoa, ettei voi mennä 15km päähän töihin. Monet joutuvat matkustamaan todella pitkiä matkoja päästäkseen töihin.

No voi hyvänen aika :D en ole sanonutkaan etten voisi mennä :laugh:

No minäkin varmaan kiljuisin riemusta jos työpaikka löytyisi 15 kilometrin päästä! Entinen työpaikkani (jota ei enää ole olemassa) oli 54 kilometrin päässä ja mieheni työpaikka on kanssa yli 50 kilometrin päässä, eikä tuo matka loppupeleissä ole mikään mahdoton...

No voi hyvänen aika :D en ole sanonutkaan etten voisi mennä :laugh:

No mikset sitten heti ole alkanut hakemaan töitä sieltä kaupungista? Ja miksi kirjoitat, että sinusta taitaa tulla kotirouva, kun et töitä lähempää saa?!

Outoa.

Meillä miehellä 100km yhteen suuntaan ja itsellä tulee tuo 50km yhteensä. Äkkiä siihenkin tottuu vaikka aina viikon jälkeen ihan poikki ;) mutta meillä toimii homma hyvin, mahtavat työpaikat mistä ei halua luopua ja koti ihanalla paikalla niin sen takia ei olla alettu muuttamaankaan.

Eihän tuo 15 kilsaa ole matka eikä mikään jos sieltä löytyy töitä. Kannattaa kyllä hakea.

Niinpä. Helsingissä kaupungin sisäinen työmatka voi olla paljon pidempi.

Yhteistyössä