mirena-hormonikierukan käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mettiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mettiäinen

Aktiivinen jäsen
10.10.2005
1 491
0
36
mulla on ollu nyt kohta 2 vuotta kyseinen kierukka ja parit edelliset menkat oli selvät menkat mut nyt on ollu vaan vähäistä ruskeaa vuotoa.

Lisäksi mua on palellu ihan hirveesti,oksettanu ja väsyttää ihan tolkuttomasti.Onko muilla ollu mitään tällästä?

Nii ja on mulla tissejäkin aristanu.

Raskaus on kyllä itelläki käyny mielessä :/

mikäänhän ehkäsy ei tosiaan oo satavarma,ellei sit selibaattiin rupea..

tänään oon menossa kauppaan,pitää varmaan ostaa testi ni saa itelle mielenrauhan

Alkuperäinen kirjoittaja Mettiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Hui! Tee raskaustesti! Minä tein samassa tilanteessa mielenrauhani säilyttämiseksi ja ONNEKSI oli nega! Mirena on erittäin varma, mutta ei satavarma.

oliko sulla samanlaisia oireita?

Ei mua paleltanut, mutta oksensin ja väsytti. En tiedä syytä vieläkään. Tapahtui yhden kerran edellisen Mirenan käyttöaikana. Nyt on jo toinen Mirena käytössä.

Raskauksissa mulla ei ollut pahaaoloa kertaakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
Ettet olisi raskaana? :saint:

Anteeksi huono huumorintajuni, mie edelleen itse mietin samaisen kierukan laittoa.

:D

muuten voin kyllä suositella,ainakin mulle on sopinut hyvin eikä oo ollu mitään ongelmia(jos tätä ei nyt sit lasketa..ja onkohan tääkään ongelma :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Mettiäinen:
Hui! Tee raskaustesti! Minä tein samassa tilanteessa mielenrauhani säilyttämiseksi ja ONNEKSI oli nega! Mirena on erittäin varma, mutta ei satavarma.

oliko sulla samanlaisia oireita?

Ei mua paleltanut, mutta oksensin ja väsytti. En tiedä syytä vieläkään. Tapahtui yhden kerran edellisen Mirenan käyttöaikana. Nyt on jo toinen Mirena käytössä.

Raskauksissa mulla ei ollut pahaaoloa kertaakaan!

voiskohan tää olla sit jotain hormonaalista juttua vaan..mut juu kyl mä sen testin varmana teen mielenrauhan vuoksi

mulla on ollu mirena vasta viitisen viikkoa, mutta 'alkuoireet' ei mene ohi ja vuodan jatkuvasti :/

lisäksi nuo on välillä niin raskausoireita että kävin minäkin ostamassa oikeen tuplatestipakkauksen :D no, en onneksi ollut raskaana mutta mene hyvä ihminen ja tee testi niin saat mielenrauhan :)

Tää on nyt vissii 4 vuotta miul ollu. Alus tuli menkat, sit ne jäi kokonaan pois pitkäkskii aikaa. Sit ne alko uudelleen ja tuli säänöllisesti kellon tarkasti joka kuukaus. Sit olikii yhtäkkii 2kk poissa, pahaa oloa, tissit kipeet, väsytti...
pikkasen pelotti, tein testin ja oli nega (huh! ), kävin tarkastuksessa ja gyne sanoi että ne voi jäähä uudelleekii pois, siis saman kierukan aikana!
Oli hyvä tieto ja nyt en oo enää nii kauhiast pelänny ja stressannu kun ei niit välil tuukkaa, tai jos tulee niin minimaalisesti.
Toosiin.... nyt on pari kuukautta tullu silleen 2 viikon välein |O
kestää sen päivän paremmin ja sit pari päivää pelkkää tuhruu. Nyt taas juilii niin et ihan kuin menkat alkais, ja viimeeks vuoti just 2 viikko sit (jos nyt pysyn päivien perässä ja osaan laskea :D )

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Tää on nyt vissii 4 vuotta miul ollu. Alus tuli menkat, sit ne jäi kokonaan pois pitkäkskii aikaa. Sit ne alko uudelleen ja tuli säänöllisesti kellon tarkasti joka kuukaus. Sit olikii yhtäkkii 2kk poissa, pahaa oloa, tissit kipeet, väsytti...
pikkasen pelotti, tein testin ja oli nega (huh! ), kävin tarkastuksessa ja gyne sanoi että ne voi jäähä uudelleekii pois, siis saman kierukan aikana!
Oli hyvä tieto ja nyt en oo enää nii kauhiast pelänny ja stressannu kun ei niit välil tuukkaa, tai jos tulee niin minimaalisesti.
Toosiin.... nyt on pari kuukautta tullu silleen 2 viikon välein |O
kestää sen päivän paremmin ja sit pari päivää pelkkää tuhruu. Nyt taas juilii niin et ihan kuin menkat alkais, ja viimeeks vuoti just 2 viikko sit (jos nyt pysyn päivien perässä ja osaan laskea :D )

sulla on sit ollu samanlaisia oireita kun mulla.

aika tiheesti oot sitten vuotanu :/

Mulla on kuukausittain kuukautisoireita; rinnat kipeet, alavatsatuntemuksia, ärtyisyyttä, palelua, ym... mutta ei vuotoa. Ajattelen vain ett' nyt ois jos ois... =) Kuukautiset siis

Eka Mirena mulla oli tosi hyvä, menkat jäi parin kk:n kuluttua kokonaan pois :) Nykyinen Mirena taas laittoi vuotamaan ensimmäiset 3-4 kk, ja nyt on menkat miten sattuu ja menkkakipumaisia tuntemuksia on vähän väliä, vaikka menkat olis juuri olleet. Odottelen että miehelle tulee vasektomia-aika lekuriin, saan tuon härvelin pois! :)

Hei, te Mirenan käyttäjät voittekin kertoa mua askarruttaneen asian. Laitetaanko se oikeesti menkkojen aikana? Kaverille gyne oli sanonut että pitää olla 2-3 vuotopäivä kun asennetaan? Ei yhtään huvittais mennä menkkojen aikaan gynelle :/

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hei, te Mirenan käyttäjät voittekin kertoa mua askarruttaneen asian. Laitetaanko se oikeesti menkkojen aikana? Kaverille gyne oli sanonut että pitää olla 2-3 vuotopäivä kun asennetaan? Ei yhtään huvittais mennä menkkojen aikaan gynelle :/

Mulla ei ainakaan ollut menkat edes alkanut synnytyksen jälkeen, kun mirena laitettiin.

Minulla taisi olla 5. vuotopäivä, kun laitettiin. Kyllä sen voi laittaa vuodon loppuvaiheessakin. Näin ainakin minun lääkärini mukaan.

kaverille ei lääkäri suostunut laittamaan hormonikierukkaa just siksi kun menkat raskauden jälkeen ei ollut alkanut.. käski tulla uudestaan kun on menkat.

Selibaatissako pitäis sit siinä tapauksessa siihen asti olla :o ? Imetys ei ehkäise ja kortsuun ei ole enää luottoa.

Mulla ollut kohta vuotta . Kävin just gynellä noiden samanlaisten vuotojen ja muiden samanlaisten oireitten takia. Kuulemma ihan normaalia kierukan kanssa... Noi pahoinvoinnit liittyy siihen kiertoon.