Mirena ja arat rinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dirlandaadi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dirlandaadi

Vieras
Moikka!

Oon täällä jo aikaisemminkin kokemuksianne mirena-kierukasta kysellyt. Mulle laitettiin mirena reilu pari kuukautta sitten, olen synnyttämätön. Alkuun kovia mahakipuja, mutta nyt kivut on poissa ja pari viikkoa ollut jo ilman tiputteluakin eli ihan täydellistä -paitsi että rinnat on ihan älyttömän arat! Joskus pillereitä syödessäni oli samantyyppistä rintojen arkuutta aina loppukierrosta, mutta ei ikinä näin pahana. Muuten ei ole turvotusta tms missään mutta tissit on tosi hellänä. Raskaustestinkin tein, negatiivinen, eli lienee joku hormonihomma.

Onko kellään ollut vastaavaa? kauanko kesti?

Siis reilun vuoden kärsin Mirenan kanssa.. Rinnat olivat suurimman osan kuukaudesta (siis tuon reilun vuoden ajan) niin kipeät ettei voinut mahallaan nukkua, saati antaa miehen koskea, vuotoja oli 2xkk (niukkoja tosin) ja pahimmillaan yksi vuoto kesti 31 vrk, siihen päälle mielialan heittelyt (erittäin hankalat) ym niin voin sanoa ettei ollut mukavaa. Kierukka poistettiin vajaa 4vko sitten ja olen erittäin tyytyväinen olooni (mitä nyt raskausoireita, lähinnä siis hartaista, salaisista unelmista johtuvia:) Tähän pitää tietysti lisätä, että tunnen naisia jotka ovat erittäin tyytyväisiä hormonikierukkaansa, ja tunnen niitä joille se on aiheuttanut vain piinaa. Yleensä alkuoireilut häviävät puolessa vuodessa. Lääkärit kieltäytyvät uskomasta mitä kaikkea se voi aiheuttaa:( Jos mieli alkaa muuttua alakuloiseksi, kannattaa olla tarkkana, voi todella aiheuttaa hankalan masennuksen!

Mirena ollut puoli vuotta ja ajoittain oikea rinta ulkosyrjältä arka. Oon välillä varma että se on jotain vakavampaa, mutta monet sanoneet että toispuoleisenakin oire johtuu Mirenasta. Taidanpa kysellä neuvolasta, koska epätietoisuus raatelee.

Minulla on ollut Mirena reilut 2 vuotta ja ensimmäisen puolenvuoden loppupuolella oli rinnat kipeät kuukauden verran ja myöhemminkin muutaman kerran. On mennyt itsekseen ohi muutamassa viikossa tai päivässä.

Yhteistyössä