Mirena ja hiusten lähtö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aklanu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aklanu

Uusi jäsen
07.03.2022
2
0
1
22
Minulle laitettiin noin viisi kuukautta sitten mirena hormonikierukka. Tätä ennen ole syönnyt 2,5 vuotta e-pillereitä ilman ongelmia. Nyt muutaman viikon ajan on lähtenyt hiuksia roppa kaupalla ja myös finnejä putkahtanut joita minulla normaalisti ei ole. Vuotanut olen miltei koko ajan, mutta välillä on ollut muutamia vuodottomia päiviä. Tarkoituksena olisi varata aika kierukan poistoon ennen kun olen kalju. Onko muilla tällaisia kokemuksia ja loppuiko hiusten lähtö omalla ajallaan vai kierukan poiston jälkeen? Aloititteko uudestaan aikaisemman hormonaalisen ehkäisyn?

Minulla kanssa hiustenlähdön kanssa ollut kamala kokemus mirenan myötä.. asennettiin kesäkuussa/21 ja siitä kahden kuukauden kuluttua alkoi sulkakato.. en osannut äkkiä yhdistää mirenaan mutta luettuani muiden kirjoituksia asiasta älysin että siitä sen on johduttava. Tukkaa lähti tasaisesti ympäri päänahkaa eikä varsinaisia kaljuja läikkiä näkynyt, mutta älysin tilanteen vakavuuden kun huomasin että tukkani on ponihännällä 1/3 siitä mitä se josku oli, ja ohimoilta, korvien läheltä ja jakauksen läheltä paistaa päänahka läpi..
Ennen tukkani oli paksu ja alaselkään saakka, nyt ohut ja eloton ja leikkasin 15-20cm pois jotta näyttäisi paksummalta. Tukanlähtö ehkä hivenen keveni loppua kohti, yritin maltillisesti odottaa kosko tilanne rauhoittuisi sillä kierukka oli ainoa kivalta ja helpolta tuntuva ehkäisy.. päädyin kuitenkin poistattamaab kierukan 2vk sitten, vaikka tukanlähtö onkin vähän lievempää, mutta mulla ei oo enään hiuksia ollenkaaan jos edes hetken vielä seurailen.. sellaisen 8kk odottelin mutta muutosta ei näkynyt. nyt TOIVON että tää tukan tippuminen tästä loppuis, eikä jää pysyvästi.. kadun mirenan ottoa joka päivä ja suihkut/hiusten käsittelyhetket vaan itkettää kun joka kerta tippuu ainakin 100-150 hiusta kerrall..

Yhteistyössä