Mirena kierukan luotettavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli kokemuksia kaivataan! Tyttö nyt 5kk ja reilu 2kk sitten minulle laitettiin mirena. Vuotoa on tullut enemmän ja vähemmän tähän asti, nyt vain muuttunut verisestä myös limaiseksi.. lankoja en tunne, kuuluuko niiden tuntua? Minulla myös väljä kohdunsuu että sekin nyt herättää ajatuksen et pysyykö tuo hyvin paikallaan kaikesta huolimatta, kokemuksia? Vauvaryhmistä tiedän monta "kierukkalasta" ja lähipiirissä yksi. Menin sitten lukemaan netistä kaikenlaisia juttuja eikä nyt tietenkään olisi kannattanut.. alkoi ehkä hiukan kaduttamaan koko kierukka, mutta sitä niin jälkitarkastuksessa suositeltiin ja hehkutettiin joten otin sen. Poistattaa en kuitenkaan vielä halua, aika hintava kuitenkin oli..

Lankojen pituus ei kerro kaikkea. Kävin kierukan asennuksen jälkeen tarkistamassa, gynekologi vilkaisi nopeasti että lankojen pituus on hyvä. Silti ihmettelin kivuliasta asennusta ja outoja tuntemuksia sekä vuotoja. Menin gynekologille 4 kk tästä toisen asian takia. Huomattiin että koko kierukka oli ihan väärin asennettu ja ehkäisyteho ollut nolla.

Vaatikaa ultrausta jo heti asennuksen jälkeen. Minä en enää koskaan anna asennuttaa ilman välitöntä tarkistusta.

Lankojen pituus ei kerro kaikkea. Kävin kierukan asennuksen jälkeen tarkistamassa, gynekologi vilkaisi nopeasti että lankojen pituus on hyvä. Silti ihmettelin kivuliasta asennusta ja outoja tuntemuksia sekä vuotoja. Menin gynekologille 4 kk tästä toisen asian takia. Huomattiin että koko kierukka oli ihan väärin asennettu ja ehkäisyteho ollut nolla.

Vaatikaa ultrausta jo heti asennuksen jälkeen. Minä en enää koskaan anna asennuttaa ilman välitöntä tarkistusta.
Mulla ultrattiin heti ja oli paikoillaan, mutta jostain syystä haluttiin tarkastaa 2-3kk asennuksesta, varmaankin just tuon kohdunsuun takia? En tiiä. Ahdistaa vähän koko vempele..