Mirena-kierukka ja migreeni?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää hajooooooooooo....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pää hajooooooooooo....

Vieras
Mulla on nyt ollu vajaan 2viikkoa kierukka. Ekat neljä päivää oli ihanaa ja sit rysähti.. Tosin menkat alkoi kanssa,mutta tämä päänsärky/migreeni ei lähde MILLÄÄN pois.

Aikaisemmin raskauksien jälkeen söin Cerazettee järkyttävän päänsäryn kanssa. Nyt tällä toisella kerralla "todettiin" migreeniksi. Söin siis 4kuukautta ja käytännössä 4kuukautta särki päätä välillä ihan järkyttävästi ja välillä vähän vähemmän.

Kierukan laittanut lääkäri "lupasi" ettei päänsäryt palaa,mutta kuinkas kävikään.... Ottaakohan lääkäri näinki pian kierukan pois? Säälittää lasten puolesta,kun äiti ei taaskaan jaksa mitään muuta kuin maata soffalla ja juosta suihkussa...

Kierukan ja minipillereiden välissä olin 4 viikkoa syömättä mitään ja ei myöskään mikään särkenyt. Nyt tuntuu VANNE kiristävän kirjaimellisesti päätä.

Oonkoha mä maailman ainut ihminen ketä saa migreenin Mirenasta, josta ei pitäs sitä edes saada....?

Kärsin migreenistä usein ja tuo kierukkaoli viimeinen tikki aikoinaan. Itsellä oli se vuoden ajan ja kaiken muiden oireiden lisäksi minulla oli jatkuva migreeeni, joka siis oli välillä vain jomotus ja toisinaan äityi oikein pahaksi kohtaukseksi asti. Mutta olin siis kykenemätön elämään koko tuon ajan. Lääkärini ei suostunut ottamaan kierukkaa pois ( migreeni ei kuulemma johtunut siitä, vaikka mtn muutakaan selitystä sille ei kyllä ollut) ja kokeilin tuon vuoden aikana hormonirasvoista migreenin estolääkitykseen asti kaiken mahdollisen. Kierukan poisto vei migreenin mennessään.
Toki migreenin vaikuttaa moni muukin asia, mutta itselläni tuo oli aivan selviö. Ja kierukkaa en enää halua.
Tosin en voi syödä minkäänlaisia pillereitä migreeninin tKia, joten olen ilman ehkäisyä ollut jo vuosia, mutta jos se tai taukoamaton migreeni on vaihtoehtoina, niin ei tar itse kahtakertaa miettiä..