Mirenasta vuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirre

Vieras
Mulla on ollut mirena hormonikierukka nyt yli 3 kk ja vieläkin verinen vuoto jatkuu. Välillä oli 1 viikko ja myöhemmin 2 viikkoa ilman vuotoa, nyt taas vuotaa. ONKO SAMOJA KOKEMUKSIA? Otatanko pois koko kapineen vai kärvistelenkö vielä? No, ainakin on varma ehkäisy...

Yleensä suositellaan, että jaksaisi puoli vuotta ainakin odottaa - siihen mennessä muistaakseni useimmat harmit ovat ohi (siis jos kierukka nyt yleensäkin sopii)

Mulla oli vuotoa kolme kuukautta mirenan laittamisen jälkeen ja gynegologi oli sitä mieltä ettei se sovi minulle ja poisti sen. Minulle ei ilmeisestikään sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, eikä kuparikierukka tule kyseeseen runsaiden ja pitkien kuukautisten takia. Harmittaa, kun kumiukot hankaa ja raskaaksikaan en haluais tulla. Käytämme nyt mieheni kanssa keskeytettyä yhdyntää ja saa koko ajan pelätä tulevansa raskaaksi. :headwall:
Toivottavasti vuodot loppuu ja saat pitää kierukkasi :hug:

Moikka!

Mulla oli Mirenan laiton jälkeen 3kk yhtämittaista vuotoa. Sen jälkeen oli hulppeat 1,5kk ilman mitään ja sitten kolmisen kuukautta menkat JOKA VIIKKO (2-3pv/vko)! Siinä vaiheessa riitti ja otatin pahuksen härvelin pois. Ei sitten sopinut meikäläiselle.

Minulla on ollut Mirena nyt vuoden. Aika kaukana oli tämä kokemus siitä onnelasta, jota sekä terveydenhoitaja että lääkäri minulle mainosti.

Vuotoa oli alussa 28 päivää kuukaudessa, nyt enää n.22 (jippii). Enkä tarkoita nyt mitään tiputtelua vaan terveyssidettä on pakko käyttää koko ajan ja vaihtaa monta kertaa päivässä. Hiiva- ja virtsatulehduksia on ollut vuoron perään, tässäkin kuussa kaksi molempia. Aikaisemmin ei ollut ikinä mitään. Lisäksi olen alkanut epäilemään että vuoden jatkunut tunteiden vuoristorata ja itkuisuus on myös samasta lähteestä peräisin, vastaavia mielialaoireita kun on tullut muistakin hormooniehkäisyistä.

Siispä menin jo kaksi kuukautta sitten lääkärille poistattamaan kierukkaa päästäkseni tästä #&%?$!*ä, mutta sitäpä ei enää löytynytkään! Sain passituksen Kättärille, jossa se ilmeisesti jollain henkarilla sitten ongitaan ulos, onneksi sentään jo ensi viikolla.

Onko muilla ollut mielialaoireita Mirenan kanssa, voisiko nekin johtua hormonikierukasta?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:31 superi kirjoitti:
Minulla on ollut Mirena nyt vuoden. Aika kaukana oli tämä kokemus siitä onnelasta, jota sekä terveydenhoitaja että lääkäri minulle mainosti.

Vuotoa oli alussa 28 päivää kuukaudessa, nyt enää n.22 (jippii). Enkä tarkoita nyt mitään tiputtelua vaan terveyssidettä on pakko käyttää koko ajan ja vaihtaa monta kertaa päivässä. Hiiva- ja virtsatulehduksia on ollut vuoron perään, tässäkin kuussa kaksi molempia. Aikaisemmin ei ollut ikinä mitään. Lisäksi olen alkanut epäilemään että vuoden jatkunut tunteiden vuoristorata ja itkuisuus on myös samasta lähteestä peräisin, vastaavia mielialaoireita kun on tullut muistakin hormooniehkäisyistä.

Siispä menin jo kaksi kuukautta sitten lääkärille poistattamaan kierukkaa päästäkseni tästä #&%?$!*ä, mutta sitäpä ei enää löytynytkään! Sain passituksen Kättärille, jossa se ilmeisesti jollain henkarilla sitten ongitaan ulos, onneksi sentään jo ensi viikolla.

Onko muilla ollut mielialaoireita Mirenan kanssa, voisiko nekin johtua hormonikierukasta?

Mulla ainakin mieliala vaihteli Mirenan aikana. Mulle tuli myös kovia supistuksia sekä alaselkäkipuja ja vei kyllä myös seksihalutkin..et niin hyvä ehkäisukeino!! Poistatin koko kapistuksen!!

Minulla oli tiputteluvuotoa noin 3-4 kk Mirenan laiton jälkeen, mutta se ei elämää haitannut. Tietenkin jos joutuu käyttämään tamponia/sidettä koko ajan vuodon runsauden vuoksi, niin varmasti ottaa päähän.

Otatin Mirenan pois pari viikkoa sitten kun viiden vuoden käyttöikä tuli täyteen. Aion ottaa Mirenan uudestaan taas sitten, kun on ehkäisylle tarvetta. Sopi minulle täydellisesti!

mullakaan ei mirenan kanssa ollut mitään ongelmia. vajaan viikon oli tuhrua ja sitten neljään vuoteen ei ollu "kunnon" menkkoja, eli pientä tiputtelua vain säännöllisesti kerran kuussa. Nyt kierukka poistettiin mutta kyllä sitten mahdollisen raskauden jälkeen haluan taas samanlaisen =)

Alkuperäinen kirjoittaja mirre:
Mulla on ollut mirena hormonikierukka nyt yli 3 kk ja vieläkin verinen vuoto jatkuu. Välillä oli 1 viikko ja myöhemmin 2 viikkoa ilman vuotoa, nyt taas vuotaa. ONKO SAMOJA KOKEMUKSIA? Otatanko pois koko kapineen vai kärvistelenkö vielä? No, ainakin on varma ehkäisy...

Yritä nyt vaan jaksaa.Mullakin oli aluksi yli puoli vuotta,mutta sen jälkeen ei mitään enää ja ihanaa kun saa olla ilman mitään vuotoja.Odotus kannatti ainakin mulla. =)

kierukka ollut nyt kolme viikkoa ja vain niistä 3 päivää ollut vuodotonta,eikä pärjää ilman sidettä. Mutta kuitenkin ollut huomattavasti vähempää vuoto kuin kuukautisten aikaan ennen kierukkaa kun piti pitää sekä tamponia että sidettä ja kestivät koko viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja superi:

Mulla on ollut kanssa vuoden Mirena.Kuukautiset kestävät 2-3viikkoa ja välikin tiputtelua.Mieliala heittelee laidasta laitaan eikä jaksais edes arkihommia tehdä kuten ennen. Neuvolasta passitettiin kilpirauhaskokeisiin,jos vika ois siinä,mut ne oli normaalit.Niiden mielestä Mirenasta pitäisi tulla tosi vähän sivuoireita.mut kyllä mä itse olen huomannut et kaikki alkoi kierukan laiton jälkeen.Huomenna aika neuvolaan ,otetaan Mirena pois,ennenkuin pää sekoaa täysin.

Yhteistyössä