Missä 6 vuotissynttärit, tytölle, kun nuo hoplopit , pomppikset yms. on niin loppuun koluttuja.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aboa vetus/turun linna?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aboa vetus/turun linna?

Vieras
Eli antakaa turkulaiset vinkkejä jäjestää eskari-ikäiselle pporukalle sundet. Oletteko pitäneet, millaiset oli, tykkäskö lapset? Oliko sopiva ohjelma 6 vuotiaille? Kiitos! Eniten kiinnoataisi Aboa Vetus ja Turun linna.
 
Sirkuskoulu tai Caribia? Sirkuskoulu on ainakin tosi tykätty.
Meidän kersat on olleet varmaan kymmenen kertaa pomppiksessa ja edelleen jaksaa innostaa. Että vaikka ne sun mielestä olisi loppuun kaluttuja kannattaa kysyä vielä juhlakalun mielipidettä. :)
 
..olisi ihan kotisynttärit? Nykyään niin harvinaisia kaiken hoplopdiipadaapa-pirskeiden joukossa. Ja jos haluaa ulkoistaa juhlat niin sitten ulkoista ne ja pidä synttärit metsässä.
 
sirkuskoulu, Ulpukan synttärit Raisiossa, Turun linna, jos monikaan kaveripiiristä ei ole siellä ollut synttäreillä, niillä ei montaa kertaa viitsi olla, sama juttu aboa vetuksen kanssa

tanssitupa, turun urheiluliiton synttärit
 
Jos 6-vuotiaana on niin paljon elämää takana, että Hoplop tuntuu olevan jo kulunut juttu, niin suosittelen hiljentämään tahtia ja alkamaan arvostaa rauhallista yhteiseloa, mielikuvituksen käyttöä ja kotona tekemisen keksimistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo ja Echo
Onneks me asutaan "maaseudulla" ja täällä lasten synttärit on järjestetty lähes aina kotona. Parit synttärit on ollut kunnan nuorisotiloissa ja meidän oman pojan 10v synttärit pidettiin vanhalla kyläkoululla, joka nykyään kyläläisten käytössä. Saivat siellä vanhassa nuhjuisessa jumppasalissa pelata sählyä.

Samaa mieltä että jos 6v ei enää jaksa innostua hoplopista niin...outoa on. Synttärit metsään, ulos, puistoon, kotiin..
 
[QUOTE="apua";30285524]Siis 6v synttärit museossa? :DD Ookoo..[/QUOTE]

Turun linnassa on Pikkuritarikierros, pukeutuvat siellä teeman mukaan. Aboa vetuksessa taas kiertelevät katsomassa vanhoja raunioita, siellä on juttuja, millä lapset (ja aikuisetkin) saavat leikkiä jopa ihan normaalilla käynnillä. Siellä ei ole niin "ei saa koskea" juttuja. Lisäksi on joku ohjattu askartelujuttu. Meidän lapset on saaneet paukattaa oman kolikon tai viimeksi oli nahkan pakotusta, tekivät kirjanmerkin. Jos noita on usein monta kertaa, niin silloin alkaa vähän kyllästyttää.
 
[QUOTE="Huh";30285522]Jos 6-vuotiaana on niin paljon elämää takana, että Hoplop tuntuu olevan jo kulunut juttu, niin suosittelen hiljentämään tahtia ja alkamaan arvostaa rauhallista yhteiseloa, mielikuvituksen käyttöä ja kotona tekemisen keksimistä.[/QUOTE]

Jos viidenkin kaverin synttärit sattuu olemaan siellä kuukauden sisään, niin kyllä se alkaa kyllästyttää.
 
Koti? Teemana vaikkapa naamiaiset ja esim. "disco" niihin liittyen :)

Onneksi ei enää tarvitse lastenkekkereitä järjestää, kovasti taitavat vaativia ja kaikenkokeneita nykylapset olla...
 
Miten ois Hartwall Areena?
 
Oikeasti, eikö tuon ikäiset ole tosi innokkaita kutsumaan omaan kotiin ja menemään toisen luo? 10v sitten ainakin olivat. Ja juurikin naamiaista, lastendiscoa ja leikkejä meillä tykkäsivät synttäreillä puuhata.

En äkkiseltään muista kenenkään synttärien olleen missään kotia kummemmassa paikassa. Toki täällä maalla se olisi voinut olla hankala järjestää.
 
Meillä oli viime syksynä meidän pihapiirissä illalla taskulamppubileet ja monen muksun mielestä ne oli parhaat synttärit ever!Ulkoistettiin täysin bileet,eli juotiin kuumaa kaakaota ulkona ja syötiin grilliherkkuja.Parasta taisi kuitenkin olla taskulamppupiilonen ja suklaakolikoitten etsiminen taskulamppujen avulla.
 
[QUOTE="njaa";30285787]Ei ihan Turun lähellä...[/QUOTE]

No tulee sitten vähän spessummat synttärit kun pääsee matkustamaan Turun ulkopuolelle. Voi varata vaikka huoneet jostain superhienosta hotellista.

Tai sitten lapset voi viedä baariin. On hyvä alkaa valmistautua siihen elämänvaiheeseen tolla vauhdilla, ja parastahan on kun vanhemmat on ekalla kerralla mukana.
 
Anna kuitenkin lapsen valita itse, jooko? Vaikka aikuisesta tuntuis tylsältä toistolta, lapsesta ei välttämättä sitä ole. Eikä ne kaikki ole juuri samoilla synttäreillä olleet. Jos on viidet synttärit kuussa, jättäkää jotkut väliin.

Meidän 10-vuotiaan kaverisynttärit pyörii edelleen samoissa piireissä. Jossain vaiheessa ne kaikki paikat on vaan koluttu. Nyt pariin vuoteen ei enää ole ollut hoploppia, mutta sirkussynttäreitä moneen kertaan. Ja on ollut Ulpukassa, Turun linnassa, Aboa Vetuksessa, Mäkkärissä... Nää nyt tulee ekana mieleen. Kaikissa on ollut hauskaa. Ja aina välillä on kotisynttärit. Silloinkin on ollut hauskaa. Mekin on enimmäkseen juhlittu kotona.

Loppuun vielä kysymys: Mikä on pomppis? Kaikki muut mainitut oli tuttuja?
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä