M
mim
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Alkuperäinen kirjoittaja mim:Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Alkuperäinen kirjoittaja mim:ai, mun mielestä korkiasti koulutetut paperinpyöritystyöt yms ei ole "oikeita" töitä...
Sitten sä olet ihan yhtä hölmö kuin duunareita mollaavat kun et osaa arvostaa jokaisen työtä ja panosta. Todella kapeakatseista.
Men sille mitään maha että näin koen. Mutta joidenkin kapeakatseisten ihmisten on vaikea nähdä että ihmiset kokee ja näkee asioita eritavalla.
Moni ajattelee näin, koska omat aivokapasiteetti ei edes riitä käsittämään niitä papereita, niin kokee sen täysin oudoksi "ei-työksi". Sen sijaan moni paperityössä oleva (joka siis esim. suunnittelee jotain tai muuten on koneella yms) tekeekin hyvin mittavan arvokasta työtä ja ovat jopa väsyneempiä henkisesti kuin ne duunarit, jotka tekevät työtä vailla ajatustakaan. Joku sanoo mitä tehdään, duunari tekee ja that it's.
Niinpä, tämä on varmasti totta. Ja kyllä minäkin joudun papereita pyörittelemään jos yksityisyrittäjäksi tahdon, ja kyllä minä arvostan sitä että jotkut ihmiset viitsivät tehdä niitä töitä mitä minä en viitsisi. Suomessa on hienoa että jokainen saa valita oman työnsä, tai sanotaanko ammattinsa. Saa kouluttautua juuri siihen mihin haluaa. Jos kapasiteetti riittää.
Mä en ite vois montaakaan juttua työkseni tehdä, esim vanhustenhoito. Mutta arvostan niitä ketkä sitä pystyvät tekemään päivittäin.