Missä iässä lapselle oma tietokone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostaisin ehkä sitten, kun menee lukioon tai amikseen. Ajatus oli siis se, että sitten kun tarvitsee sitä kouluhommiinsa. Muuten meillä on jo taloudessa kaksi konetta eli tyytyköön käyttämään meidän kanssa samoja. Mä en muutenkaan suosi pelaamista koneella yms. ja haluan olla perillä, millä nettisivuilla lapsi käy.

Itse sain ekan oman koneen 8v joululahjaksi. :) Compaqin kone, pari vuotta toimi, mutta nyt kaapissa pölyttymässä. 2008v sain, niin 2010 sitten joululahjaksi Applen MacBook ? Sillä aattelin pärjätä väh. seuraavat 2v, sen jälkee hankinnassa iMac. Oon nyt isän iMacilla ;) Uskaltakaa ostaa lapsillenne ja laittakaa vaikka F-securen lapsilukko koneeseen! Niin mullaki oli! (Esti pääsyn mm. sivustoille, jossa oli ammuntapelejä, seksiin liittyviä, alkoholiin ym)

Saa käydä tässä silloin kun sallin. En päästä nettiin päivittäin tmv.

Teillä ei taida olla koulussa systeemiä, että läksyt palautetaan sähköisesti?

Omillani tuossa kolmannen tai neljännen luokan tienoilla ovat saaneet oman koneen. Siihen asti touhunneet tietsikkajuttunsa työhuoneessa olevilla perheen yhteisillä koneilla.
:)

Enpä haluaisi olla sun lapsi

Meillä lapset 11v, 8v, 4v ja 1v ja talossa on yksi yhteinen tietokone joka on kaikkien nähtävillä. Koskaan eivät lapset oo siitä valittanu. Omaa konetta eivät todellakaan tuu saamaan ihan hetkeen ja siihen ovat tyytyneet. Sen sijaan saavat kyllä lumilautoja, laskettelusuksia, skeittilautoja ja kaikkea muuta mutta koneella istumista en tue kovin helposti ellei se todellaki liity johonki muuhun kuin pelaamiseen tai chättäämiseen. Kehittävämpääkin tekemistä löytyy. JOS joku lapsista tarvitsisi koneen omaa järkevää harrastusta varten (vaikkapa kuvankäsittely, musiikin teko ym) niin sitten olis eri asia ja voisin harkita oman koneen ostoa.

Esikoisella on ollut nyt pari vuotta omakone, nuorimmaista koneet ei kiinosta. Ottopoika ei ole saanut omaa konetta ja saa käyttää meidän koneitamme valvotusti.
omat muksut on siis 4v ja 6v ja ottopoju 13v

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomaa, että on 10v vanha ketju. Nykyään lapset on puhelimella eikä millään tietokoneella (puhumattakaan pöytätietokoneesta jollaista moni lapsi ei ole edes nähnyt...).

Huomaa, että on 10v vanha ketju. Nykyään lapset on puhelimella eikä millään tietokoneella (puhumattakaan pöytätietokoneesta jollaista moni lapsi ei ole edes nähnyt...).

Oikeasti mainio ketju, koska eihän meillä ollut edes nettiä ennenko nuorin lapsista syntyi.
Mieluummin noi penskoina Nintendolla pelasivat ku alkoivat ähertää PCeellä jotain peliä.

Ja meillä on ollut tapana, että jokainen saa oman läppärin kun menevät yläasteelle.

Meilä on kaikilla lapsilla omat pöytäkoneet, toimivat paremmin peli- ja piirtelykoneina kuin läppärit. Vanha antiikkinen pöytäkone on aina tarvittaessa minun ja miehen käytössö. Skanneria ja printtausta tarvitessa tulee pistettyä päälle. Antiikkinen monitoimilaite toimii jostain syystä vain minun tunnuksellani. Uusiin koneisiin ei ole löytynyt sopivia ajureita.

Esikoista lukuunottamatta kaikilla on omat läppäritkin. Ainoastaan keskimmäinen roikkuu puhelimella, viestii kavereille ja kuuntelee aina musiikkia luurit korvilla.

Yhteistyössä