Missä iässä viisaudenhampaat ovat vaivanneet teitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Professional Griefer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Professional Griefer

Vieras
Vai onko tähän ikään mennessä?

Sympatiatärisen ja itken, kun mieheltä on nyt kolme viisuria poistettu ja... hyi ja yuck :(

Mulla ei ole yhtään edes näkyvissä, eikä tunnu siltä että olisi puhkeamassa, mutta mun tuurilla kyllä ne kaikki puskee esiin ja mahdollisimman vinossa kulmassa ja mätänä ja joudun jonkun katuporan alle tapettavaksi.

Lohduttakaa, kertokaa kokemuksia. Hammastarkastuksen sain n. 3kk päähän että siellä saan ammattilaisen infoa, mutta kertokaa mulle ettei ne paskiaiset välttämättä ikinä puhkea!!

No eihän ne välttämättä puhkea koskaan, jos niitä ei ole siellä.
Multa poistettiin maalis- ja huhtikuussa 3kpl. viisureita. Jäin henkiin, vaikka tuntui välissä, että kuolen pois. :O

Minulla ne vaivasit puhjetessaan 15-17-vuotiaana, oli tosi tuskaista. Ja sitten ovat olleet suussa ihan hiljaa ja valittamatta. Yhteen tuli reikä, kun jo olin 40 ja se nyhdettiin pois. Muut kolme ovat paikallaan vielä, sopivat suuhun ihan suosiolla. Hammaslääkärini kyllä haaveilee aina niiden poistosta, mutta olkoon siellä, jollei tule reikiä.

Ne voi kasvaa purupinta takimmaista puhjennutta hammasta vasten, kuten miehellä. Röntgenkuvista se paljastui ja leikattiin pois aina pareittain. Ei ne itse esiin puhjenneet.

Itselläni kasvoi purupinta suuhun päin, kylki tuli esiin päältä.

[QUOTE="vieras";28883540]Minulla ne vaivasit puhjetessaan 15-17-vuotiaana, oli tosi tuskaista. Ja sitten ovat olleet suussa ihan hiljaa ja valittamatta. Yhteen tuli reikä, kun jo olin 40 ja se nyhdettiin pois. Muut kolme ovat paikallaan vielä, sopivat suuhun ihan suosiolla. Hammaslääkärini kyllä haaveilee aina niiden poistosta, mutta olkoon siellä, jollei tule reikiä.[/QUOTE]

Mulla parani purenta noitten poiston jälkeen. Ei ole leuatkaan enää niin kipeät, mitä ennen.

No eihän ne välttämättä puhkea koskaan, jos niitä ei ole siellä.
Multa poistettiin maalis- ja huhtikuussa 3kpl. viisureita. Jäin henkiin, vaikka tuntui välissä, että kuolen pois. :O

Niin tosiaan, mistä sen edes tietää onko ne siellä kytiksellä?? No varmasti hammashoitaja osaa sitten sanoa jotain.. miehelläkin tosin puhkes ne vasta 21-24 vuotiaana... hyyyyyy

Mulla parani purenta noitten poiston jälkeen. Ei ole leuatkaan enää niin kipeät, mitä ennen.

Minulla on kuulema hämmästyttävän hyvin tilaa niille, eikä purentaongelmia ole ollut sen jälkeen kun olen opetellut pitämään väliä hampaissa, siis tietoisesti opetellut pois hampaiden yhteenpuremisesta. Mutta varmaankin noiden kolmen viisurin poistaminen voisi olla ihan hyvä juttu, ei tarvisi tehdä sitä hillintääkään :)

Mulla vaivasi joskus 15-18 vuotiaana. Kaikki oli jo poistettu 18 vuotiaana. Pirullinen oli toi puhkeamissärky ja kipu loppui kuin seinään kun hammas lähti suusta.

Ensimmäinen alkoi vaivata 27-vuotiaana. Yksi puhjennut kunnialla, nyt puhkeamassa ihan väärin joku tosi kiusallinen paskiainen. Poisto siis edessä. Yhtäkään ei ole tähän mennessä otettu ja voi elämä että kammottaa mennä!!

Olin 26 kun multa poistettiin kaikki viisurit, kaksi kerrallaan. Yksi alkoi vaivaamaan ja ne oli alhaalla vain osittain puhjenneet eivätkä olisi mahtuneet kunnolla esille, joten saivat häädön.

Multa on poistettu 2 viisaudenhammasta. Oliskinko ollu alle 25v silloin. Hammaslääkäri otti silloin kuvat ja sano, ettei mulla viissaudenhampaita enempää ole tulossakaan.

Viisaudenhampaan poisto taas... noh.. hammaslääkäri laitto puudutteet ja vähän aikaa odoteltiin niiten vaikutusta, sitten hl. sanoi kokeilevansa, joko puudute on alkanu vaikuttaa, samantien kilahti kulho, nykäsi hampaan kerralla irti. Toimitukseen meni joku 2 sek. ja tuntunu ei missään. Näin kummallakin kerralla.

Ja mun miehellä oli joku sellanen keissi, että kaksi oli mädäntyny(????) ja kaksi oli kasvanu just jossain 90asteen kulmassa, nyt sillä on tikit suussa.

Mä oon vaan niin paniikissa, kun en oo ikinä joutunut mihinkään hammasoperaatioihin, ei ole ollut edes reikiä tms. Kai tollasiinkin juttuihin sitten saa jossain yksityisellä nukutuksen, jos sattuu omalle kohdalle ja heittäydyn aivan neidiksi?

Ja mun miehellä oli joku sellanen keissi, että kaksi oli mädäntyny(????) ja kaksi oli kasvanu just jossain 90asteen kulmassa, nyt sillä on tikit suussa.

Mä oon vaan niin paniikissa, kun en oo ikinä joutunut mihinkään hammasoperaatioihin, ei ole ollut edes reikiä tms. Kai tollasiinkin juttuihin sitten saa jossain yksityisellä nukutuksen, jos sattuu omalle kohdalle ja heittäydyn aivan neidiksi?

Joo kyllä niihin hätätilassa sit saa :D

Mulla ne ei ole koskaan vaivanneet, mutta opiskelijahammashuollossa oltiin sitä mieltä, että ne pitää kuvata ja vinoon kasvamisen riskin takia ne kai lähinnä otettiin pois. Alhaalta on siis leikattu viisurit molemmin puolin, yläpuoli pääsee käsittelyyn sitten hampaiden kunnolla puhjettua.

Pelkäsin leikkausoperaatiota aivan kamalasti, tärisin ja itkin siellä ekalla kerralla. :D Toisen alahampaan leikkaus sujui jo paremmin, kun tiesi mitä tuleman piti. Mieskirurgin käsittely oli muuten miellyttävämpi ja tikitkin nätimmät, tällä oli luonnollisesti myös enemmän voimaa vääntää hammasta (eikä mustelmaa mun leukaan).

Helppo ja nopea homma se oli loppujen lopuksi, turha sitä oli pelätä niin paljon. Toipuessa sitten makasin sohvalla loppupäivän ja söin jätskiä, mikäs sen parempaa. Mieheltä pitäis myös poistaa viisaudenhampaat, ja sen valitusvirret asiasta mua pelottaa paljon enemmän!

Hyi huitshelvete. :D Ei lohduta kyllä. Musta ei enää mitään revitä irti :D

Nyt vaan jokainen toivoo mun puolesta, ettei mulla edes ole olemassa niitä viisureita....

Ikää 34v. eikä oo vaivannu tähän mennes. Kolme niistä on kuitenki poistettu leikkaukses koska ennen lonkkaleikkausta kuvattiin ja todettiin, että ainaki yks viisaudenhammas pitää poistaa tulehdusriskin takia. Poistettiin sitte kerralla 3 viisuria ja yks normihammas. Ai, että ku oli muutaman päivän olo mahtava sen jälkeen. :snotty: :headwall:

Kaikki 4 on puhjennut, ikää nyt 24,5 vuotta. Viimisen kahden vuoden aikana ovat tulleet. Eivät oo vaivanneet, mitä nyt ien on välillä kipeä. Mahtuvat hyvin. Mutta otetaan ne silti pois, koska haluan ja hl suosittelikin sitä. Ne on hankala puhdistaa ja usein alkavat jossain kohtaa vaivaamaan.

Ei mua sillai pelota, vähän tietty jännittää. Multa on 4 rautahammasta poistettu kouluiässä, kun ei mahtuneet suuhun. Niistä ei ainakaan jääny mitään kammoa.

Yritin lohduttaa mutta en sitten osannut. Mutta ihan oikeasti, se on helppo homma hoitaa alta pois, mutta eihän sun välttämättä edes tarvitse. Muista nyt sympatiasyödä myös jädeä ja soseita miehes kans. :D

Joo, meillä on nyt eilen ja tänään ollu sosekeittoja, paljon smoothieita ja jäätelöäkin pakkasessa..
Ite tietty vetäny ne jäätelöt.

19 veenä poistettu eka, 24v toka. puudutus, hammas veke ja thats it. Särky loppu siihen. Nyt 30v ja molemmat alhaalla olevat särkee ajoittain ja kiristelee leukaa. Mahtuvat suuhun kasvamaan, kun on kuvattu silloin. Poistatan, kun rupeevat enempi jäytämään.