Missä istut autossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiskamato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laiskamato

Vieras
Meillä on vauva turvakaukalossa apukuskin penkin takana! Itse istun etupenkillä!Kuskin takana istuessa polvet on leuassa ja ahdasta on. Kuskin taakse ei voi kaukaloa sijoittaa, koska kuski ei mahdu enää ratin taakse. Etu penkille turvakaukaloa ei voi sijoittaa, koska autossa on turvatyyny edessä ja sitä ei saa pois päältä!
Ystäväni piti kovan puhuttelun siitä, että minun pitäisi istua vauvan kanssa takana! Jos vauva itkee tai on hätä, niin minun kuuluisi olla vauvan tukena! No miten sitten ratkaistaan tilanne, jos vauva tottuu seurusteluun ajon aikana, kun minä olen yksin liikkeellä! Tähänkin asti on pysäytetty auto ja lohdutettu itkevää lasta, niin olisi tarkoitus tehdä jatkossakin yksin liikkeellä ollessa!
Mutta kun kuulemma, jos molemmat vanhemmat matkustaa autossa, ON toisen oltava lapsen kanssa takana.

Voisiko joku fiksu ihminen selittää MIKSI? Nokkakolarinko takia, ei mene molemmat vanhemmat yhtä aikaa!
Mut jos näin ajattelee, niin eikö vanhempien pitäisi istua ns. ristiin autossa ja turvakaukalo/istuin kuskin takana, joka on taas minusta turvattomampi paikka vauvalle, kun istua ns. ojan puolella! Pää hajoaa kohta.
Kannanottoja kiitos!

Voit istua ihan missä vain. Vauvan kanssa automatkat ovat kuitenkin ""suositusten"" mukaan, aika lyhyitä. Joten tuskin vauva mitään traumoja saa vaikka et vieressä istukkaan.

Itse istuin myös etupenkillä ja vauva oli takapenkillä. Jos kuuntelet muita ihmisiä, tulet saamaan kökköä niskaan, ihan joka asiasta!

Jokainen tavallaan! Et milloinkaan tule tekemään kaikkea kaikkien mielestä oikein. Aivan sama mitä teet, aina joku tulee solvaamaan. Ei noin, vaan näin, tai niin. Mutta aina teet kuitenkin jotain jonkun mielestä aivan väärinpäin.

Luota omaan itseesi. Lapsen kasvatuksessa joudut kuitenkin viime kädessä, luottamaan itseesi ja käyttämään omaa päätäsi.

Toki siis joku järki ja normaali tapa pitää olla lapsia hoidettaessa mutta ns. tavallisissa asioissa on niin monta tapaa toimia, kuin on vanhempiakin.

Yhdyn edelliseen puhujaan :)
Minullakin on vauva ja teemme aina niin että kun mieheni ajaan, istun hänen takana, vauva apukuskin penkin takana. Teemme näin, koska tällä tavoin minun on helpompi katsoa että vauvalla on kaikki kunnossa, eikä turhia pysähdyksiä tarvitse autolla tehdä vauvan itkun takia. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan että vauva tottuisi minun seuraani autossa. Ajan itsekkin välillä autolla ja silloin vauva on yksin takapenkillä, eikä hän ole pahemmin kohtaloaan valittanutkaan. Yleensähän vauvat nukkuvatkin autossa. Kuuntelen myös yleensä radiota ja luulen senkin saavan vauvani untenmaille helpommin..

Istun edessä. Meillä on kaksi lasta ja mielestäni lasten paikka on takana turvallisuuden vuoksi. Ei meidän vauva kaipaa seurustelua ajon aikana, hän nukkuu koko ajan. Jos hän rupeaa itkemään pysäytämme auton. Näin on musta hyvä kun toimitaan samallalailla kuin olisin kaksin vauvan kanssa liikenteessä, onnistuu molemmilla tavoilla helposti.

Meillä vauva istuu turvakaukalossa takana keskellä. Jos olemme koko perhe liikkeellä, istun pidemmillä matkoilla vauvan kanssa takana, lyhyillä edessä. Ja jos olen vauvan kanssa kaksin, pärjäilee hän ihan hyvin yksikseen takapenkillä. Meilläkään kaukaloa ei saisi turvatyynyn takia eteen ja kuskin tai apukuskin taakse laitettuna penkit tulisi tosi eteen. Keskipaikka meillä hyvä, istuin on jalustallinen ja vie muutenkin aika paljon tilaa, ja taitaa tuo keskellä takana muutenkin olla se turvallisin. Ihan hyvä mun mielestä ona lapsen tottua itsekseen autossa olemaan ettei vaadi viihdyttämistä koko ajan..

Meillä myös autossa edessä turvatyynyt ja vauva on siis takapenkillä kuskin takana. Ja yksinään on siellä vaikka olis molemmat vanhemmatkin matkassa. Meidän tyttö yleensä nukkuu autossa joten seurustella ei hänen kanssaan tarvitse. Ja jos joku hätä tulee niin auton voi aina pysäyttää.
Jos nokkakolaria ajattelee niin kyllä sitä kuolla voi vaikka istuis missä kohtaa autoa tahansa kun pahasti sattuu.

Parempi opetella niin, että vauva osaa matkustaa myös yksin takapenkillä, kun aina joskus niin on kuitenkin pakkokin tehdä. Aina on kuitenkin parempi pysähtyä, jos iso show iskee.
Ja ne joilla vauva matkustaa etupenkillä kuskin vieressä kun reissataan kaksin, tekevät aina ajon aikana kummallisia stunt-temppuja tutin sun muun perään, ja tästä on olemassa aikas karmaisevia tuloksia.

Hei ihana, että kerroit että teillä mennään näin. Meillä on istuttu vauvan kanssa takana ja kun yksin ajan, vauva istuu pelkääjän paikalla (ei siis ole turvatyynyä sillä puolella). Edessä olisi kuitenkin mukavampi istua ja totta tosiaan, täytyisihän vauvan oppia istumaan takana itsekseen, kun siellä olisi turvallisempaa. Kaukaloahan voi siirtää minne vain, mutta turvaistuinta ei jaksaisi joka kerta siirrellä, joten täytynee kiinnittää se kuskin taakse ja antaa vauvan / lapsen olla siinä!

Minä istun vauvan kanssa aina takana. En pelkää, että vauva oppii siihen...Meidän pikku mies vaan ei viihdy oikein autossa tai turvakaukalossa. Harvoin nukkuu. En mitenkään erityisesti viihdytä vauvaa. Tarvittaessa pystyn imettämään auton ollessa liikkeellä, kun kumarrun turvakaukalon ylle. Näin pysyy pikku herra tyytyväisenä. Välillä siis ei auta muu kuin tissi suuhun. Tuttia kun tämä meidän herra ei ole koskaan huolinut. Kun vauva on isompi, siirryn kyllä eteen istumaan, sitten osaa jo viihtyä yksikseen paremmin. Mutta niin kauan kuin imetän istun takana. Ja kun vauva siiryy isompaan tuoliin niin varmasti viihtyy paremmin kuin kaukalossa. Tämä on toiminut meillä oikein hyvin.

Mites, kun nykyisin ei saisi turvakaukaloa pitää etupenkillä apukuskin paikalla, jo siksi jos autossa on turvatyyny, mut uusimpien suositusten mukaan, paras paikka olis takapenkillä keskellä. Meillä vauva on ollut apukuskin paikalla eli pitäiskö siis siirtää taakse keskelle?? Kieltämättä loogisesti ajateltuna turvallisemmalta se takapenkin keskiosa tuntuisi, meinaan jos tulee kolari ja kylkeen tulee...

Jos teillä on autossa takapenkillä myös keskellä normaalit turvavyöt niin ilman muuta kaukalon voi laittaa keskelle ja on turvallisin paikka. Mutta jos keskellä on vaan lantiovyö niinkuin vanhemmissa autoissa on niin eihän sitä siihen saa kiinni.

Meillä kaukalo oli takana keskellä ja minä istuin siinä vieressä. Istun yhä takana kun tyttö nyt turvaistuimessa etumatkustajan takana. Ei oo tullu ajeltua kahdestaan tytön kanssa. Nyt oksenteleekin niin rajusti, että olis varmaan aika hankalaa :-(

Poika istuu takapenkillä apukuskin takana ja minä edessä jos iskä ajaa..yleensä liikutaan kahdestaan ja hyvin on mennyt yleensä nukahtaa heti kun auto on liikenteessä

Sinähän voisit kysyä ystävältäsi, et mihin perustuu tämä, jos molemmat vanhemmat on autossa, niin toisen on oltava takana.. Mitäs sit niissä tilanteissa, kun olet kahdestaan lapsen kanssa liikkeellä..?

Lähdin ystäväni ja tämän pienen lapsen kanssa kyläily reissulle. Ystäväni siis ajoi ja lapsi oli selkä menosuuntaan edessä. Itse istuin kuskin takana. Täytyy myöntää, että taisi takapenkin matkustaja olla kauhusta kankeana. Koko matkan ystäväni höpisi ja kyttäsi lasta. Ojenteli leluja ja rauhoitteli kitisevää poikaa. Tuttikin lensi sen sata kertaa lattialle. Takapenkilläkin sai ämpäristä ja ties mistä osumaa. Tuli vain mieleen, että kyllä olisi turvallisempaa jos lapsi takana, niin äitikin voisi keskittyä ajamiseen talven liukkailla. Jännittävä matka :o/ Ensi kerralla ajan kyllä minä.

Hui! Kyllä se jotenkin tuntuu, että jos on lapsen kanssa kahdestaan liikkeellä, hyvä että hän on takana, jotta on pakko pysähtyä antaman huomiota jos jotain tulee. Muuten voi ajatella että kyllähän mä voin ton tutin nostaa ja !BÄNG!

Meillä matkustetaan niin että vauva on etupenkillä ja minä istun isompien kanssa takana. Meillä niin harmittavainen tilanne ettei tohon kotteroon sovi kaukalo takapenkille.... Turvavyöt ei riitä. Ja miehellä siis vaan on kortti joten keskenämme ei matkustella. Takapenkiltä pystyn sitten itse antamaan tuttia jos tarvii mut useimmiten nukkuu tai katselee vaan. Miehen ajamisesta ei tulis kyllä mitään jos pitäis rauhoitella/laittaa tuttia vauvan suuhun... Ei uskallettais olla kyydissäkään silloin ;)

Kaverini väittää, että on olemassa suositus siitä, että molemmat vanhemmat ei saisi istua edessä. Ei hän kyllä maininnut, mistä hän sen on lukenut!
Taidanpa edelleen pitää kaukalon apukuskin takana. Keskelläkään ei oikein onnistu pitäminen, kun joutuisi molemmat etupenkit siirtämään eteen ja mies ei mahdu ajamaan. Kiitos kannanotoista!

Minä istun edessä ja lapset takana. Saanhan edes vähän aikaa olla rauhassa. Eihän niitä lapsia nyt kokoajan tartte höösätä. Eikä ne kuole eikä tuu ees traumoja, jos ei heti sekunnissa olla tuudittelemassa. Voi näitä hysteerisiä äitejä... Lastenkin täytyy saada olla välillä omissa oloissaan.

vai että hysteerisiä..

Meillä seuraavasti jos koko perhe autossa (= yleensä pidemmät matkat);
Minä takana, edessä ei oikein jalkatilaa jää kun kaukalo pelkääjän penkin takana, vauvan kanssa. Koira edessä turvavöissä.

Ei se lapsi suostu myöhemminkään istumaan takapenkillä yksin, kun sen olet jo lellitellyt piloille. Jopa imetät auton kyydissä. Enpä ole ennen kuullutkaan moista. Ei varmaan ihan mukava asento sulla. Ei äiti ole mikään lapsen tutti. Opeta lapsesi luottamaan itseensä ja olemaan välillä yksikseenkin.

Ite istuisin erittäin mieluusti edessä mutta en mahdu sinne. Turvaistuin/ kaukalo vie niin ison tilan takana että joutuisin istumaan etupenkillä polvet suussa (apukuskin penkki ihan edessä ja minä en ole siitä lyhyimmästä päästä itsekkään..) Takana kuskin takana on vähän enemmän tilaa.
Nytten jo kohta 2 v takana istuneena siihen alkaa jo tottua mutta haaveissa ois isompi auto että pääsisin myös etupenkille.

Yhteistyössä