Missä järjestyksessä nämä taidot tulleet lapsellanne; osaa nousta itse lattialta istumaan, konttaa, nousee tukea vasten seisomaan,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä

Vieras
Oma tyttö nyt 7,5kk ja ei osaa mitään noista. Ryömii ja konttausasentoonkin menee, mutta siinä vaan heijaa itseään. Istuu tukevasti ja kaatumatta, jos hänet esim. lattialle istumaan laitan, mutta itse ei nouse lattialta istumaan. Kova hinku tukea vasten seisomaan. Seisoo tomerasti, kun laitetaan, toki ei vielä niin hirmu tukevaa ole ja ei osaa tietty hallita kaatumistaan.

Toki lapset ovat yksilöllisiä, mutta kaverini ihmetteli, että miksei lapsemme osaa vielä mitään noista... olemmeko siis pahastikin myöhässä aikataulusta?

Hei siis mulla tismalleen samanikäinen tyttö, ja tekee ihan samat kuin teidänkin tytär, eli istuu, ryömii, seisoo, mutta ei konttaa jne. Ja en oo kyllä pätkääkään huolissani, koska kaverin 3 kk vanhempi oppi vasta äsken kanssa ryömimään...

Alkuperäinen kirjoittaja Lässynlää:
Hei siis mulla tismalleen samanikäinen tyttö, ja tekee ihan samat kuin teidänkin tytär, eli istuu, ryömii, seisoo, mutta ei konttaa jne. Ja en oo kyllä pätkääkään huolissani, koska kaverin 3 kk vanhempi oppi vasta äsken kanssa ryömimään...

No niin, ei varmaan kannatakaan olla huolissaan. Lähinnä mielenkiinnosta kyselin :)

Meillä poika 10kk, seisoo tukea vasten MUTTEI nouse itse (yrittää kyllä muttei taida olla riittävän hyvää tukea mistä nousta). Ryömii lujaa, nousee konttausasentoon MUTTEi konttaa. Jos laittaa istumaan niin istuu tukevasti, muttei itse osaa mennä istumaan. Enkä ole tippaakaan huolissani, ihan normaalia kehitystä tuo on. Jotkut vaan kehittyy aiemmin kuin toiset!

5kk alko ryömiä ja nousemaan toiselle kankulle istumaan 5,5kk istumaan 6kk konttaamaan 7kk seisomaan tukea vasten 7,5kk alkoi kävelemään tukea vasten ja nyt tyttö on viikon vajaa 9kk ja kuukauden seissyt hienosti jonkin aikaa ilman tukea

Meillä alko konttaamaan 8kk ja
9kk istumaan, nousi tukea vasten ja käveli tukea vasten.

1v3kk läks kävelemään ja samalla alkoi vasta seisomaan ilman tukea.
1v4kk nousi ilman tukea pystyyn.

Kuumimmat

Yhteistyössä