Missä järjestyksessä paras: Kiinteiden aloitus, yösyömisten lopettaminen, omaan huoneeseen siirto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiutau

Vieras
Vauva on nyt melkein 5kk ja ajattelin puoleen vuoteen asti täysimetystä.

Reissussa huomasin että vauva nukkuu tosi hyvin omassa huoneessaan (kylässä vauvansänky oli eri huoneessa) ja samoin me. Ja parina yönä syömiset ovat jo jääneet joko kokonaan pois tai vain pieneen tissutteluun. Äiti taitaa kärsiä siitä enemmän kuin vauva.

Vauva heräilee silti säännöllisesti kitisemään ja tarvitsee pientä taputtelua rauhoittuakseen (tai sitten ei - ehkä se omassa huoneessa hyvin nukkuminen osoitti myös että rauhoittuisi ilmankin).

Radikaalin kauas en vauvaa toki siirtäisi, käytännössä eri huoneeseen, mutta vain muutaman metrin päähän yhden seinän ja kahden avoimen oven taakse.

Mutta kun olen kaiken tuon ajatellut ajoittaa tuohon noin kuuteen kuukauteen niin tuntuu aika kovalta muutokselta. Toisaalta oma huone voisi vähentää yösyömisen tarvetta ja samoin kiinteiden aloitus jne...

Vinkkejä?

Meillä sujui hyvin näin: 4kk osaimetys ja soseiden maistelu, n. 6kk lopetti yösyömiset itse ja pari viikkoa sen jälkeen siirrettiin omaan huoneeseen. Mutta varmasti yksilöllistä, miten vauva tottuu omaan huoneeseen. Meillä poju kitisee vieläkin (yli9kk) joka yö ja käyn antamassa tuttia/silittelemässä.

Meillä on mennyt molemmilla järjestyksessä: omaan huoneeseen siirto, kiinteiden aloitus, yösyömisten lopetus. Tai oikeastaan esikoista ei edes _siirretty_ sinne omaan huoneeseen, vaan oli siellä kotiutumisesta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Meillä on mennyt molemmilla järjestyksessä: omaan huoneeseen siirto, kiinteiden aloitus, yösyömisten lopetus. Tai oikeastaan esikoista ei edes _siirretty_ sinne omaan huoneeseen, vaan oli siellä kotiutumisesta asti.

Sama meillä. Yösyömiset lopetti lapsi itse siinä hilkulla, kun alkoi kiinteitä saada joten ei mitenkään suunnitelmallisesti "lopetettu".

Yhteistyössä