Missä kaikkialla pidätte soft shell takkeja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä tyhmä kysymys, mut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkä tyhmä kysymys, mut

Vieras
Ostin juuri tuollaisen, ulkoiluun lähinnä, mut mietin, et voisiko sillä mennä kauppaankin tai minkälaisissa tilanteissa pidätte tuota? Älkääkä nyt ottako kovin vakavasti tätä, minulla on myös suurempia murheita, mut tuli mieleen tämä, kun olin ostamassa urheilukaupasta yhtä pipoa ja myyjä sit sanoi, et se on hiihtopipo, niin en viitsinyt ostaa, etten näytä se päässä tyhmältä, jos siis käytän sitä muuallakin. Eli onko tuo ko. takki siis tarkoitettu esim ainoastaan ulkoiluun tai lenkkeilyyn ehkä?

Ulkoilutakkina ja duunimatkoilla.
Käyn töissä autolla ja kätevä pusakkamalli ei jää oven väliin :laugh:
Oon myös uskaltautunut kauppaan työmatkalla tuo takki päällä ja usko tai älä: Kukaan ei edes virnuillut saatika nauranut ääneen ;)

a642a16edb.jpg

Viimeksi muokattu:
Vapaa-ajalla lenkillä tai ulkoillessa, joskus työmatkallakin jos pyöräilen tai kävelen töihin. Ruokakaupassa käyn samoissa vaatteissa, eli lenkkarit+verkkarit/treenihousut+softhell/tuulitakki/huppari -yhdistelmä päällä :)

Niin, onko siinä jotain eroa tuulipuvun takkiin? Ja pitääkö se vettä jos kunnolla sataa? Tuulipuvun takki on sateella ikävä kun se päästää helposti vedet läpi.

Ei kahise samalla tavalla kuin suhisevat tuulipuvut ja toki ulkonäöllisesti paremman näköinen kuin perustuulipuku. Kyllä itselläni ainakin oma takki on vettä pitänyt tosi hyvin, mutta missään rankkasateessa en kylläkään ole kokeillut, meneekö läpi.

Mulla on 2 soft shell-takkia, ja kyllä ne musta jonkun verran kahisee. En usko että pitää vettä yhtä hyvin kuin (jotkut) tuulitakit, eikä tuultakaan mielestäni yhtä hyvin. Lämpimiä eivät todellakaan ole. Eroa tuulitakkiin on lähinnä joustavuus ja pehmeys. Kuivuu nopeasti, hengittää ja on kevyt, kuten tietty laadukkaat tuulitakitkin.

[QUOTE="minä";23495247]Mulla on 2 soft shell-takkia, ja kyllä ne musta jonkun verran kahisee. En usko että pitää vettä yhtä hyvin kuin (jotkut) tuulitakit, eikä tuultakaan mielestäni yhtä hyvin. Lämpimiä eivät todellakaan ole. Eroa tuulitakkiin on lähinnä joustavuus ja pehmeys. Kuivuu nopeasti, hengittää ja on kevyt, kuten tietty laadukkaat tuulitakitkin.[/QUOTE]

Onko se vähän kuin fleece? Tuulipuku ei minulla ainakaan pitänyt vettä kuin ihan nimeksi. Kaatosateessa meni jo viidessä minuutissa läpi kunnolla. Tuulta pitää aika hyvin muttei täysin. Jos softshell pitää huonommin niin sittenhän se on kuin verkkarit.

Alkuperäinen kirjoittaja toinenkin tyhmä;23495289:
Onko se vähän kuin fleece? Tuulipuku ei minulla ainakaan pitänyt vettä kuin ihan nimeksi. Kaatosateessa meni jo viidessä minuutissa läpi kunnolla. Tuulta pitää aika hyvin muttei täysin. Jos softshell pitää huonommin niin sittenhän se on kuin verkkarit.
Ei ole verrattavissa fleeceen tai verkkaritakkiin. Soft shell pitää kyllä tuulta ja tihkua melko hyvin ja on selvästi parempi kuin joku ohut verkkovuorinen prisma-halpis "tuuli"takki, mutta ei yhtä hyvä kuin kallis ja laadukas takki.

Yhteistyössä