missä lapsesi nukkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuiKKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TuiKKu

Aktiivinen jäsen
04.06.2004
4 069
0
36
Joensuu
meidän esikko on kolme vuotiaaksi asti ja vieläkin aika usein huono nukkumaan. oppi vauvana nukahtamaan syliin. nyt nukahtaa omaan sänkyyn mutta saattaa herätä yöllä itkuun (varmaan painajainen) enkä jaksa istua sängyn vieressä tyynnyttämässä vaan mene itse viereen tai otan omaan sänkyyn kun pelkään että hän herättää pikkusiskon.
pikkusisko nukkui hyvin aina 1.5 vuotiaaksi ja nyt herää säännöllisesti ja kipittää meidän sänkyyn joka yö.

Molemmat tytöt (3,5v ja 1,5v) nukkuu omissa sängyissään. Heillä on yhteinen huone.
Esikko tulee aamulla mun viereen vähäksi aikaa enneku noustaan ylös.
Jossain vaiheessa tuli keskellä yötäkin, mut se jäi kun vietiin aina takas omaan sänkyyn. Tietysti jos näki pahoja unia tai oli kipeä niin sai jäädä meiän viereen nukkumaan.
Pienempi nukkui useimmiten meiän sängyssä kun imetin.
Isompi menee ensin nukkumaan ja kun on nukahtanut, niin sit menee pienempi.
Samaan aikaan ei voi laittaa kun kikattelevat ja höpöttävät keskenään eikä nukkumisesta tule mitään. Toisin päin ollaan yritetty, eli et pienempi menis ensin, mut sekään ei toimi. Hän ei malta nukahtaa tai jos nukahtaakin, niin esikko herättää höpötyksellään tai huutamalla vettä :\|

Meillä 5.5vuotias nukkuu omassa huoneessa yksin ja menee nukkumaan tosi kiltisti sillon kun pitää.Joskus tulee viereen keskellä yötä mut tosi harvoin.2-vuotias nukkuu myös omassa huoneessa isojen sängyssä.Nukahtaminen tosi vaikeeta.Huutoa ja sen saa viedä tosi monta kertaa takasin sänkyyn.Mut siitä pidetään kiinni et omaan sänkyyn on nukahdettava.Joka yö hän kuitenkin itkee ja mä käyn hakemassa sen meidän sänkyyn kun en jaksa huudattaa sitä kun vauva kuitenkin syö vielä yöllä.Toivottavasti tulee sekin aika et hän nukkuu koko yön omassa sängyssä huutamatta.:)

Meillä kaksi tyttöä, esikoinen 2 v 11 kk ja kuopus 1 v 3 kk. Molemmat nukkuvat omissa sängyissään yhteisessä lastenhuoneessa. Esikko tulee kuitenkin joka yö jossain vaiheessa meidän väliin nukkumaan. Kuopuksen sängyn ympärillä on keittiötuoleja silleen, ettei pääse sieltä pois. Vielä ei ole kyllä yöheräilyt yms alkaneet, joten tuskinpa tulis vielä yöllä meidän sänkyyn, mutta kai sekin aika tulee...

Yhteistyössä