Onko joku muu totuttanut lapsensa samanlaisile nukkumatavoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiska nukuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laiska nukuttaja

Vieras
Nyt 8kuinen lapsonen on syntymästään saakka tottunut nukahtamaan syliin vellille. n.5-6kk:n iässä aloimme nukuttaa hänet sänkyyn -meidän vanhempien sänkyyn. Siitä sitten nostamme hätet omaan sänkyyn.

Nukahtaessa haluaa paijata tai pitää kädestä kiinni. Nautin myös itse tästä unirituaalista, päikkäreille mennessä on ihana kun pieni käsi paijaa omaani ja torkahtaa hetkeksi itsekkin, ja sitten nostaa lapsi omaan sänkyynsä.

Aamuyöstä kun lapsi herää, nostan hänet viereeni koska ei nukahda omaan sänkyyn takaisin, enkä itse jaksa roikkua nukuttelemassa pientä. Roikkua tosiaan koska sängyn pohja on matalimmalle säädetty, eikä oma käteni sovi pinnojen välistä :(

Yleensä pieni ei heräile enää nukahtamisen jälkeen ennen tuota aamuyötä. Viimeyö oli poikkeus, parintunnin unien jälkeen heräsi; otin viereen 15-20 minuutiksi ja siirsin omaan sänkyyn jossa nukkui aamuun asti.

Miten ja minkä ikäisenä tälläiset nukkujat on muilla oppineet omaan sänkyynsä nukahtamaan? Eipä toisaalta mitenkään vaivaksi ole ja nukuttaminenkin on suht helppoa kun saa itse pötkötellä vieressä, vaikka joskus meneekin melko pitkä aika.. Omaa laiskuutta enimmäkseen varmaan.. ;)

Jos haluaa opettaa lapsen nukahtamaan omaan sänkyyn, niin älä anna sen nukahtaa
muualle, kuin omaan sänkyyn. Lapsi kun herää omasta sängystä, pelästyy sitä koska ei nukahtanut sinne. Esim. jos nukahtaa turvalliseen syliin ja herätessään ei olekkaan sylissä.
Tiedän että ei ole helppoa! Parin yön jälkeen oppii nukahtamaan sinne. Ainakin meillä!

esikoisen kanssa tehtiin se virhe että nukutin pulloon ja syliin ja sitä saikin tehdä sitten pitkään.kakkonen syntyi niin oisko olleet 1,5 -3 -vuotiaita kun nukutin meidän sänkyyn ja kannettiin sit omiinsa lastenhuoneeseen....kauheet yörumbat oli ja esikoinen alkoi nukkumaan kunnolla yönsä vasta 6 -vuotiaana(varmaan ääritapaus!)....nyt kolmen pienimmän kanssa en ole tuohon nukutusrumbaan lähteny ja yöt paljo raauhallisempia...
kieltämättä olihan se ihana syliin nukuttaa ja pidellä sitä tuhisevaa nyyttiä mutta ne maratoninukutukset ei ollu sit enää ollenkaan kivoja isompana!

Yhden kanssa voi vielä mennä sen yhden vauvan mukaan, mutta entäs jos niitä syliin nukutettavia on 2 kpl, ja heräilevät eri aikaan vaatimaan palveluita? Mulla tosin esikoinen on opetettu omaan sänkyynsä jo pienenä, ja tän kuopuksen (9kk) kans vaan lipsutaan, mutta silti...

Yhteistyössä