Missä oli vauvasi,kun kävit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
esim,vessassa?
Miten kun kävit suihkussa,kahviossa jne..?

Välillä vauva jäi huoneeseen yksin nukkumaan,joskus vein hoitohuoneeseen tätien vahdittavaksi!
Joskus kuitenkin tuntui ,ettei olisi saanut edes suihkussa käydä,katseet vauvan "hoitoon"tuomisesta kertoi paljon.
Olisiko pitänyt jättää siis vauva yksin huoneeseen vai olisiko pitänyt jättää käymättä suihkussa??

Kertookaahan kuinka te olette toimineet? :wave:

No kyllä mä olen aina vessaan ja suihkuun päässyt (joskin olin sairaalassa vain pari päivää kahden ekan lapsen kanssa), kun vauva nukkui niin paljon. Eikä kukaan ole vierestä katellut paheksuvasti - kävihän ne muutkin. =) Sitten imeteltiin ja oltiin lähekkäin valveilla ollessa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 09:42 mamma-72 kirjoitti:
No kyllä mä olen aina vessaan ja suihkuun päässyt (joskin olin sairaalassa vain pari päivää kahden ekan lapsen kanssa), kun vauva nukkui niin paljon. Eikä kukaan ole vierestä katellut paheksuvasti - kävihän ne muutkin. =) Sitten imeteltiin ja oltiin lähekkäin valveilla ollessa.

Annoitko vauvan olla huoneessanne vai veitkö hoitohuoneeseen? :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 10:22 PahaMYY kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 09:42 mamma-72 kirjoitti:

Annoitko vauvan olla huoneessanne vai veitkö hoitohuoneeseen? :wave:

Huoneessa vauveli nukkui omassa kopassaan. Kolmesta lapsestani vain kuopus oli heti synnyttyään ja imuteltuaan ekan kerran pari tuntia hoitsujen kanssa, että sain itse nukuttua. Muutoin ovat aina olleet kanssani tai huoneessa. Syömään menin aina vauvan kanssa... kuten muutkin äidit (eli siis vauvelit niissä sairaalasängyissään). :)

Esikon kans tein niin, että välillä poju oli huoneessa ja huonekaverin kanssa vuorotellen käytiin suihkussa ym. eli katottiin toistemme muksujen perään. Välillä sit vein vauvalaan ja ilmotin vaan, että meen suihkuun tai vessaan. Esikko tuli sektiolla, joten suihkuttelutkin oli vaan hyväksi eikä paheksuvia katseita tullut. Muuten vauva oli koko sairaalassa oloajan 6vrk vierihoidossa.

Varmaan samaan tapaan menee sit tän kuopuksenkin kans =)

Ukkis ja eloveena rv 31+0

Vauveli nukkui omassa kopassaan, kun kävin vessassa tai suihkussa. Jos lähdin miehen kanssa kahvioon, koitin ensin viedä vauvaa hoitajille, mutta he sanoivat, että paremmin he ehtivät käydä vauvaa katsomassa, jos jätän nukkumaan sinne omaan huoneeseen, kun he eivät ehdi siellä hoitajien huoneessa kuitenkaan olla. Viimiset pari päivää olikin sitte perhehuone, eli suihkussa sai käydä oikein ajan kanssa kun isi pallutti vauvaa :D

meidän neiti nukkua posotti "mun puolella" huonetta kun kävin suihkussa tai vessassa. usein kyllä isukki oli uutta tulokasta sylittelemässä sen aikaa myöskin... kätilöille en itse vienyt tyttöä kertaakaan hoitoon mutta parina ekana yönä mulle ehdotettiin että ottaisivat vauvan sinne yöksi. sain sitten nukuttua ainakin 5h putkeen.

mä en jaksanu 5min vessatauon ajaks viedä vauvalaan, joten pikkumies oli NUKKUVANA huoneessa. suihkut ajoitin vauvan isän vierailuaikaan, jolloin isä piti pikkusta silmällä. Yks hoitaja totes viimesinä päivinä aika happamasti ettei olla tavattu vaikka kyseinen hoitaja on huoneessa aiemminki vieraillu, sillon vauva ollu yksin nurkkauksessa eikä minua näkynyt missään :whistle: Tämä kuitenkin täytynyt olla kahvin/ruuan hakemisen tai vessakäynnin aikaan ja minä näin tämän hoitajan ensimmäisen kerran vasta niinä viimesinä sairaalapäivinä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 16:10 ansa1981 kirjoitti:
kätilöille en itse vienyt tyttöä kertaakaan hoitoon mutta parina ekana yönä mulle ehdotettiin että ottaisivat vauvan sinne yöksi. sain sitten nukuttua ainakin 5h putkeen.

Minullekin ehdotettiin että jättäisin poikani yöksi vauvalaan hoitoon että saisin nukkua ja yhtenä yönä suostuinkin tähän, mutta toivat yöllä takaisin. Luulin että tästä oli sovittu iltavuorolaisen kanssa ja infottu yökköä mutta tämä yöhoitaja toi vauvani yöllä minulle takaisin sanoi vain et tässä tämä syötä se nyt. Ei hakenut takaisin vauvalaan vaan oli vierssäni lopun yötä. Toiste en jättänyt vauvalaan yöksi edes osaksi yötä!

Vauvalaan vein, kun kävin suihkussa ja kerran taidettiin käydä miehen kanssa kahviossa, siten että vauva oli vauvalassa. Muuten neiti oli vierihoidossa kokoajan, en vaan osannut nukkua, jos vauva jossain muualla. PHKS:ssa suhtauduttiin hyvin siihen, että vauvan vei hetkeksi hoitajalle. Ei kyllä ketään kieroon katsottu, aina siellä näytti 2-5 vauvaa nukkuvan öitänsäkin.

Yhteistyössä